Kumman tekisit 36v naisena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Juh:
Ja jos miehesi sitä toista kaipailee, eikä kuitenkaan oikein edes hoida tätä ainoatakaan, niin miettisin kyllä vakavissaan sitä kouluun lähtöä.

No kyllä minä oon aika lailla samaa mieltä. Kysy ihan suoraan: jos lupaa hoitaa sillä välin kun sinä olet koulussa, ni sit molemmat. Mieti jos nyt teet sen lapsen - olet pian yli 40v. vailla koulutusta! Kuka sellaista palkkaa? Ymmärrän, että kello tikittää lapsen saannin suhteen. Jos sulla todellisuudessa on aikomus koko ikäsi olla kotiäiti ja miehelle tämä on ok, silloin valitset lapsen.

Ei oo kauheen realistista aatella että jos nyt vielä lykkää työelämään siirtymistä ja tutkinnon hankkimista pitkään, että nelikymppisellä vastavalmistuneella työkokemusta omaamattomalla ois oikeasti realistisia mahdollisuuksia työelämässä.

Sanoisin että hommaat opiskelupaikan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Te jotka sanoitte että tekisitte toisen lapsen niin olisitteko valmiita olemaan koko loppuiän kotiäitinä?

Mua oikeesti todella todella paljon hämmentää toi jatkuva "toisen lapsen" toistelu. Sulla ON jo toinen lapsi. Sulla on kaksi lasta. Sä mietit teetkö KOLMANNEN oltuasi ilmeisesti miltei 20 vuotta kotiäitinä.

Monia tutkintoja saa vuodessa. Tasan varmasti ei oo hedelmällisyyden kannalta hirvittävää eroa teetkö kolmikutosena vai kolmiseiskana lapsen. Monet tekee nelikymppisinä, ylikin. Sit sulla ois kuitenkin jotain mihin ponnistaa.

Tai hommaa työpaikka, mukavampi jäädä äippälomallekin jos ei oo minimirahoilla.

Onko sun miehes valmis elättää neljän hengen perhettä tuloillaan loppuikänsä?

Alkuperäinen kirjoittaja Ei unohdeta esikkoa:
Alkuperäinen kirjoittaja bambi07:
Pelkään liikaa etten saa töitä ja ammattia että luultavasti opiskelut valitsen.

Teet niinkuin parhaaksi näät,mut toinen lapsi mahdollisesti sit jää haaveisiin.

KOLMAS lapsi.

aha...no sit kyl opiskelu ois se ykkönen! Ymmärsin väärin kun ap. puhuu koko ajan toisesta lapsesta :whistle:

Merkonomiksi.Tosin epävarmaa alkaako aikuistenryhmä enää koskaan ainakin vasta 3-4v päästä.

Tekisin lapsen ja yrittäisin sumplia jotenkin,e ttä saisin myös opiskeltua samalla. Rankkaa varmasti olisi, mutta tämä olisi suunnitelmani.

Yleensä olen sitä mieltä, että ensin koulut ja sitten muut (ihmettelenkin, miten olet tässä vaiheessa vasta herännyt, mutta se on sivuseikka :)), mutta olet jo senikäinen, että lapsi nyt.

Mutta siis aloita koulu ja jos lapsi ilmoittaa tulostaan niin koita jaksaa ja käy vaikka vähemmän kursseja tms.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja bambi07:
Pelkään liikaa etten saa töitä ja ammattia että luultavasti opiskelut valitsen.

Teet niinkuin parhaaksi näät,mut toinen lapsi mahdollisesti sit jää haaveisiin.

Mahdollisesti ;) Toiset saa lapsei vielä nelivitosena.

Toki,mut mahikset pienenee koko ajan.

Yhteistyössä