Kumman vuokra-asunnon ottaisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
A: Kaksikerroksisen kerrostalon alakerta asunto, oma aidattu pieni piha. 3h+keittiö+sauna,75m2. Rauhallinen asuinalue, lapsilla kouluun alle kilometri. Vuokra 1250e, rakennettu -91,ei mitään suurempia peruskorjauksia tehty, mutta siisti kuitenkin.

B: Hissillisen kerrostalon toinen kerros, 4h+keittiö, parveke, 80m2. Ihan kivaa uudehkoa kerrostaloaluetta, kaupat lähellä, lapsilla samaan kouluun noin 3km. Vuokra 750e, rakennettu 2000, ei suurempia remontteja tehty sen jälkeen, siisti perus asunto.

Kerrostaloasuminen ei tule olemaan mikään ongelma eikä epämiellyttävää. Ainut oikeestaan mitä mietin, on tuo koulumatka lapsilla joka pitenisi. Lapsia kolme. Kumpi tässä nyt olisi järkevämpää, muuttaa isompaan ja halvempaa, vaiko pysytellä pienemmässä ja kalliimmassa?

Jos vuokrissa on eroa 500?/kk niin koulumatkan voi päräyttää vaikka taksilla ja silti jää rahaa.
Kyllä mä koon puolesta ottaisin tuon tokan vaihtoehdon. Mutta jos sauna ja piha on teille tärkeitä niin toki a. Se on ihan mistä tykkää.

Alkuperäinen kirjoittaja S:
mä ottaisin halvemman, pieni piha ois toki jees, mutta aika iso ero vuokrassa. Ja matkan pituus on mun mielestä asennekysymys :)

sitähän se toki, asennekysys siis :) Nyt kun on tottunut huoletta päästämään esim ekaluokkalaisen kulkemaan tuon turvallisen koulumatkan, niin sitä vaan muka "pelkää" tuota pitempää matkaa. En tiedä.

Sauna on toki kiva, mutta käytetään sitä ehkä kerran-kaksi kolmessa kuukaudessa, eli ei välttämätön.
Oma pihakin on ihan kiva, mutta nurmikko leikkaamatta ja muutenkin todella vähän käytetty kun lapset viihtyvät paremmin tuossa taloyhtiön pihassa jossa on hiekkalaatikot ja keinut,liukumäet ym. Eli ei olla mitään puutarha ihmisiä jolle oma piha kaikki kaikessa.

En tiedä miksi haraan aina vastaan näissä asuntoasioissa :D Ehkä en pidä muutoksista, en tiedä. Isompaa asuntoa olen havitellut niin pitkään, ja nyt kun sen saisin niin tämä vanha onkin muka niiiiiin ihana :D Plääh, taidan kyllä kallistua tuon isomman ja halvemman puoleen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä ottaisin halvemman, pieni piha ois toki jees, mutta aika iso ero vuokrassa. Ja matkan pituus on mun mielestä asennekysymys :)

sitähän se toki, asennekysys siis :) Nyt kun on tottunut huoletta päästämään esim ekaluokkalaisen kulkemaan tuon turvallisen koulumatkan, niin sitä vaan muka "pelkää" tuota pitempää matkaa. En tiedä.

Sauna on toki kiva, mutta käytetään sitä ehkä kerran-kaksi kolmessa kuukaudessa, eli ei välttämätön.
Oma pihakin on ihan kiva, mutta nurmikko leikkaamatta ja muutenkin todella vähän käytetty kun lapset viihtyvät paremmin tuossa taloyhtiön pihassa jossa on hiekkalaatikot ja keinut,liukumäet ym. Eli ei olla mitään puutarha ihmisiä jolle oma piha kaikki kaikessa.

En tiedä miksi haraan aina vastaan näissä asuntoasioissa :D Ehkä en pidä muutoksista, en tiedä. Isompaa asuntoa olen havitellut niin pitkään, ja nyt kun sen saisin niin tämä vanha onkin muka niiiiiin ihana :D Plääh, taidan kyllä kallistua tuon isomman ja halvemman puoleen.

Onhan se jatkoakin ajatellen parempi se isompi - ei se kolmio välttämättä kauaa menisi ja taas asunnon etsintä edessä :)

Aika hyvä tilanne kun on kaksi joista valita :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
En kumpaakaan. Vuokrataloissa asuu vain white trashia ja mamuja.

Tai sitten ei :laugh:

Meinaatko muuttaa?

Meillä on oma asunto niin ei tarvitse mutta olen ystävän kanssa käynyt vuokra-asunto esittelyissä ja heillä on ollut budjettina 2500? joten siksi on tullut nähtyä sellaisa vuokrakämppiä että hellurei =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ota ihmeessä tuo isompi ja halvempi.

Meinaatko muuttaa?

Meillä on oma asunto niin ei tarvitse mutta olen ystävän kanssa käynyt vuokra-asunto esittelyissä ja heillä on ollut budjettina 2500? joten siksi on tullut nähtyä sellaisa vuokrakämppiä että hellurei =)

Ai sinulla ei ole tarpeeksi rahaa muuttaa Eiranrantaan?

Meinaatko muuttaa?

Ai sinulla ei ole tarpeeksi rahaa muuttaa Eiranrantaan?

Kyllä me sieltä varmaan joku autotalli saataisiin ostettua :D

Halvempi vuokra houkuttaisi isosti. Mutta mulle on kyllä oma piha niin tärkeä, että luultavasti pysyisin siinä pienemmässä asunnossa. Isommassa ei ole kuin 5 neliötä lisää.

Toisaalta voisin sanoa, että käykää katsomassa sitä, miltä se vaikuttaa ihan oikeasti. Onko huoneet pieniä jne. Minusta 80 neliötä kuulostaa ahtaalta neliöltä.

Yhteistyössä