[QUOTE="Vieras";29134918]Moni oli sitä mieltä ettei rivitalossa mitään omaa rauhaa? Minun korvaan tämä kuulsotaa tosi kummalle. Ehkä olette asineet vaan väärässä paikassa?
Itse olemme asuneet nyt 7-vuotta rivitalossa. Tämän uusimman ostimme viisi vuotta sitten. Ja olemma tosdella tykänneet. Pihaa ihan kivasti, muttei kuitenkaan liikaa. Omaa raujaa ja tilaa. Naapurit on kivoja.
Ainakaan täällä meillä päin ei joillakin asuinalueilla paljon eroa asuuko rivi -vai omakotitalossa koska omakotitalot niin vieir vieressä ja osassa jopa pienemmät pihat kuin meillä.[/QUOTE]
Näinpä. Itse olen lähes koko elämäni asunut rivarissa (välissä meni muutama vuosi kahdessa eri kerrostalossa) 4 viikkoa sitten muutettiin tähän nykyiseen rivarikämppään ja ollaan tosi tyytyväisiä. Naapureita vasta opetellaan tuntemaan, mutta asutaan päätyasunnossa ja seinänaapurit ollaan nähty yhden kerran koko aikana! Ei paljoa näy eikä kuulu, tuntuu kuin ei olisi seinänaapureita ollenkaan

samaa ei voi sanoa edellisistä asunnoista, joissa oli seinät pahvia ja putkistoja pitkin kuuli naapureiden jutut aika kiitettävästi..) Tämä asunto/talo on hyvin suunniteltu eikä pihalta näe makuuhuoneisiin suoraan sisään niin ettei verhoja voisi pitää auki (kuten ed kämpässä oli, jättimäiset ikkunat maantasalla sijaitsevassa asunnossa = akvaario) oma pieni piha on ihana, saa nauttia pihan hyödyistä (voi istuttaa, siellä on kiva oleskella ja voi grillata jne) mutta ei kuitenkaan työstä niin paljoa kuin isompi okt tontti. Oma varasto heti oven ulkopuolellakin on paljon kätevämpi kuin kellarikomerot kerrostaloissa. Kerrostalossa vain harva asuu maan tasalla, mikä helpottaa elämää monessa suhteessa. Ei hisseihin ahtautumista tai monta kerrosta portaissa juoksemista

meillä nyt on kämppä kahdessa kerroksessa, mutta tässä on oppinut suht tehokkaaksi sen suhteen miten kamat liikkuu ylös ja alas ettei tarvitse turhaa juosta jatkuvasti portaissa.. Vaikka tulisihan siinä liikuntakin kaupan päälle juostessa
Tottakai pohjaratkaisu ja sijainti ymym on tärkeitä tekijöitä siinä asunnon valinnassa, mutta kyllä lähtökohtaisesti itse viihdyn paremmin rivitalossa kuin kerrostaloissa.