Kummastako järjestöstä kummilapsi?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mutsikka81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on vuoden verran ollut Planista kummityttö. Maksetaan se minimi 25 euroo kuussa. Tulee Planin omaa postia ja kolme kirjettä saatu kummitytöltä. Ne on ihania posteja!
Me valittiin itse maanosa ja sukupuoli. Voi myös antaa Planin valita.
Meillä 3v tyttö Nigaraguasta =)
Me on saatu aikaan vasta yksi kirje :ashamed: mutta koitan pian kirjottaa uudelleen.

Meillä on World Visionilta kummipoika, maksetaan kuussa 25e. Kummius on tosin kestäny vain hiukan alle puoli vuotta, mutta tänä aikana olen saanut kaksi lähes samanlaista kirjettä jonkun toisen kirjoittamana. Tuli jotenkin sellainen olo että sarjatuotantona ne kirjeet tulee. Itse olen kuitenkin kerran kuussa kirjoittanut+esittelykortti ja synttäri/joululahja. Itse saatiin "valita" poika. Ehkä olisi itsekin pitänyt paneutua asiaan enemmän ennen kuin teki päätöksen, jotenkin en vain ole tähän tyytyväinen :/

Meillä kirjeet on kirjoittanut "community development facilitator", en sitten saanut selville että mikäs se fasilitaattori oikein on. Kuitenkin, suoraan englanniksi kirjoitettu. Jos kirjeisiini olisi edes vilkaistu noita kirjoitettaessa, olisi ehkä vastattu asioihin joita pojalta kysyin, mutta kirjeissä kerrotaan vain Kenian ilmastosta ja viljelyksistä.

Alkuperäinen kirjoittaja mutsikka81:
saako planilta suomenkielisen version kirjeestä jos pyytää. ME ollaan niin surkeita enkussa

tämän takia mäkään en ole vielä ottanut kummilasta.:( En osaa sit lapselle mitään kirjoittaa,saati sitten lukea mitä hän meille kirjoittaisi.
Ja mä niin tahtosin kummilapsen.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja mutsikka81:
saako planilta suomenkielisen version kirjeestä jos pyytää. ME ollaan niin surkeita enkussa

tämän takia mäkään en ole vielä ottanut kummilasta.:( En osaa sit lapselle mitään kirjoittaa,saati sitten lukea mitä hän meille kirjoittaisi.
Ja mä niin tahtosin kummilapsen.

Ainakin WV:lla saa kirjoittaa suomeksi, joka sitten käännetään vissiinkin englanniksi. Siitä en kyllä ole varma, toimiiko sitten toisinkin päin.

Vertailkaa eri firmoja ja ottakaahan selvää paljonko lapselle oikeesti menee siitä lahjoituksestanne/ kuukausimaksustanne. Osa järjestöistä ottaa nimittäin aivan törkeän suuren siivun summasta. Osa taas laittaa lapselle tai sen perheelle tai koko pienelle kylälle lähes kaiken.
On muitakin firmoja kuin Plan ja WorldVisio, nämä nimekkäimmät ottaa omiin taskuihinsa suurimman osan tietämättömien ihmisten avutuksista, eikä lapselle mene juuri ollenkaan...

Otin kummilapsen tänä syksynä World Visionin kautta. Olen lähettänyt yhden paketin missä kirje ja tavaraa. Sain kirjeen ennen joulua, ja sen oli kirjoittanut ilmeisesti joku toveri joka osasi englantia. Tottakai kirjeen kirjoitta joku muu, kun lapsi ei vielä edes koulussa ole.
Tyytyväinen olen ollut tähän mennessä ja toivon että joku päivä pääsen itse kohteessa käymään ja tapaamaan kummilastani.
Maksan vähistä varoistani 25 euroa kuussa. Varat eivät mene suoraan lapselle vaan yhteisölle jonka edustaja tämä valittu kummilapsi on. Järkevää että autetaan yhteisöä omille jaloilleen. Toki kummilasta autetaan mm. ravinnon parantamisella jotta jaksaa käydä koulua. Kummilapsen ja yhteisön on myös sitouduttava omalta osaltaan kummiuteen.

Mitä pahaa on auttaa vähäosaisia rajojen ulkopuolella?! Täällä ei sentäs kuolla ruoan puutteeseen.