Kummastelua lasten "kesälomista"....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sekava sepostaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja stella-av:
Harrastukset on harrastettu sitten kun lapsia tulee. Sitten lapset harrastavat. Mikä kakara se on joka itse harrastaa. Ja harrastaa voi illalla kun vaimo tulee töistä.

VOI JESTAS!!!!

Vai on HARRASTUKSET ON HARRASTETTU, kun lapsia tulee!!!!

Onneksi kaikkien elämä ei lopu siihen, kun lapsia tulee, vaan elämä jatkuu!

Tosin en olekaan mammamamma jolla ei ole muuta elämää kuin lapset! Luojan kiitos olen vieläkin oma itseni, nainen, ystävä ja vaimo vaikka olenkin äiti-ihminen!

Nykyään on muotia olla itsekäs ja työntää omat kersat muiden helmoihin. Olet ihan trendikäs.

=). Joo näinhän se on...mutta vasta äitini kertoi, että jo ennen vanhaan on ollut monenlaisia perheitä...että kyllä näitä "trendiäitejä" on ollut silloinkin. Kuten mun "mummo", joka hylkäsi lapsensa uuden äijän takia ja ei muutenkaan jostain syystä heitä pystynyt hoitamaan/ kasvattamaan... Ja tällä "loisto"mummolla on uudenkin miehen kanssa lapsia ja tästä on siis aikaa todella monta vuotta.

Eihän muksutkaan tunge aikuisia töihin, jotta saavat rauhassa lomailla. Kyllä meillä poika saa sitten olla kaikki meidän lomat kotona. Hoidossa ehtii olla ihan tarpeeksi muutenki, kyllä haluan ne vähäiset lomat viettää poikani kanssa. Mummolassa voi käydä, näin saadaan miehen kanssa aikaa kaksin ja poika pääsee viettämään lomaa myös isovanhempiensa kanssa.
Kyllä sydäntä särkis kesälläkin kuskata muksua hoitoon.

ihan oikeassa olet, et myös lapset ovat lomansa ansainneet!

Ei moni vanhempi vaan valitettavasti näe sitä, miten stressaavaa se hoidossa käynti lapselle on. Puolustellaan aina sillä et ku se viihtyy siel niin hyvin. Tottakai viihtyy, voisin sanoaa et lapsessa on jotain pahasti vialla jollei toisten lasten seura kelpaa.

Mut se jatkuva häly, kiire, hoitajien stressi ja se että huomiota haluaa muutkin lapset, se stressaa myös lasta. Kyllä meillä ollaan loman aikana kuin uudestisyntyneitä ja pyritäänkin ottamaan lomat niin, että lapset sais olla koko kesän kotona. Ehditään lomailla yhdessä sitten taas kun lapset ovat isompia!

Alkuperäinen kirjoittaja Mariduk:
Eihän muksutkaan tunge aikuisia töihin, jotta saavat rauhassa lomailla. Kyllä meillä poika saa sitten olla kaikki meidän lomat kotona. Hoidossa ehtii olla ihan tarpeeksi muutenki, kyllä haluan ne vähäiset lomat viettää poikani kanssa. Mummolassa voi käydä, näin saadaan miehen kanssa aikaa kaksin ja poika pääsee viettämään lomaa myös isovanhempiensa kanssa.

Kyllä tämä on normaali ajattelutapa.
Ja jos jostain syystä mummolaa ei ole, joka ottaisi muutamaksi päiväksi, jotta vanhemmat saavat levätä, niin silloin ehkä pari päivää päiväkodissa on ok. Mutta kuukausi ylimääräistä hoidossa isossa ryhmässä, jotta isä saa harrastaa tai nikkaroida?!

Olen ollut kotiäitinä 9 vuotta. Uusia lapsia tullut jatkuvasti, nuorin nyt 3kk. Meillä koululaiset ja kerholaiset saa olla kesällä kotona lomalla, että jaksavat sitten pitkän talven olla reippaita. Olen itse saanut viettää pitkät kuumat kesälomat villinä ja vapaana, sitä tahdon myös omilleni =) Tahdon, että he ovat koulun alettua niin kyllästyneitä lomailuun että aloittavat koulunsa reippain mielin ja innoissaan.

Siis helppoahan se on kritisoida toisten tyyliä ja valintoja, mutta eihän täällä palsatalla oikeasti selviä se ihmisten oikea elämäntilanne. Ja toisaalta vaikuttaa siltä kun asiat ja esimerkit aina kärjistettäisiin. Joillain ehkä kuitenkin on vaikea löytää se tasapaino. Pääasiahan on että lasten ei pitäisi joutua kärsimään aikuisten valinnoista (ja ongelmahan on se että miten ja kuka määrittelee milloin raja on ylitetty ).

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kyllä lapsilla on oikeus myös kesälomaan! Meillä tyttö on lomalla mun kans kuukauden. Miehen loma on eriaikaan, tällöin tyttö lyhyempää päivää hoidossa, miehellä harrastus jota ei voi tehdä kuin kesällä, ja näin soviteltu sit että hänellä mahdollista harrastaa. Mun loman ajalla tyttö viikon mummolassa, eli minäkin saan omaa aikaa. Saa nähdä sitten piteneekö tytön loma aika, jos mummo tulee meille, toivottavasti.

:o Miksi lapsi pitää hoitoon viedä HARRASTUKSEN takia?!? En ole ikinä kuullutkaan moisesta älyttömyydestä. Meitä tosiaan on moneen junaan ja näemmä osa jää asemallekin...

Kyllä äidit haukuttaisiin pataluhaksi, jos sanoisi, että minä tässä harrastan kesän ja lapsi on hoidossa.

Täh, oikeesti, eikö teillä ole mitään harrastuksia?? Ei musta ole kovin kauheeta jos muksu käy 4 tuntia hoidossa, että isä saa mahdollisuuden harrastuksiin. Ei lapset poissulje muuta elämää. Tiedätkö, monien lapset on hoidossa vaikkeivat käy töissä, eivätkä edes harrasta! Mieheni harrastaa kilpatasolla, ja olis aika ssäli jättää se, ja jatkaa sitten kun on jo vanha patu.

Kyllä tuollaisen kakaran kanssa en lapsia tekisi. Harrastukset on harrastettu sitten kun lapsia tulee. Sitten lapset harrastavat. Mikä kakara se on joka itse harrastaa. Ja harrastaa voi illalla kun vaimo tulee töistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mariduk:

Kyllä tämä on normaali ajattelutapa.
Ja jos jostain syystä mummolaa ei ole, joka ottaisi muutamaksi päiväksi, jotta vanhemmat saavat levätä, niin silloin ehkä pari päivää päiväkodissa on ok. Mutta kuukausi ylimääräistä hoidossa isossa ryhmässä, jotta isä saa harrastaa tai nikkaroida?!

Meillä iskällä on lomat viikon jaksoissa, ei yhteen pötköön niinkuin joillakin onnekkailla

Yhteistyössä