Kummi haluaa viedä lapsen vaikkapa huvipuistoon - kuka maksaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pohdiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pohdiskelija

Vieras
Kysymys lyhykäisyydessään otsikossa, mutta vähän tarkennusta: Kummi, mummi tai muu sukulainen/tuttu haluaa viettää lapsen kanssa vapaapäivää ja mennä hänen kanssaan huvipuistoon, eläintarhaan tms. Annatteko lapselle rahaa mukaan vai vastaako kutsuja kuluista? Itse ajattelen, että jos minä kutsuisin, luonnollisesti maksaisin kulut. Joten en ole antanut myöskään rahaa mukaan. Eri asia jos pyydän että voitteko viedä lapsen huvipuistoon, silloin maksan lapsen kulut ja ehkä viejienkin. Mites te muut?

Tarjoaisin ainakin lapseni mukaan ottavalle aikuiselle mukaan rahaa. Jos lapseni vaikka haluaa syödä tai tulee joku yllättävä tilanne, jossa rahaa on tarpeen yli sen, mitä kutsuja on ajatellut. Eli varmuuden vuoksi vaikka parikymppiä mukaan antaisin.

Itse maksan esim kummipojan leffassakäymisestä kulut, jos hänet vien. Jokainen tyylillään.

Kyllä minä antiasin lapselle rahaa jolla voi ostaa vaikka jonkin muiston tai hattaraa tms. en minä odottaisi että kaikki kustannettaisiin, voisin antaa myös pääsymaksua varten lapselle rahaa varoiksi.

Mä vein just kummitytön huvipuistoon. Mä maksoin lipun ja eväät, mut äiti oli laittanu vähän rahaa mukaan neidin omiin hankintoihin, kuten peleihin ja hattaraan. Mun mielestä meni just hyvin näin.

Kyllä laitaisin rahaa mukaan lapse kuluihin. Rahat todennäköisesti tulevat kuitenkin takaisin. Jos tiedän jonku olevan vähävaraisempi (ja mukana lisäksi ehkä omiakin lapsia) niin vaatisin kyllä että itse maksan lapseni kulut. Moni ei kehtaa ottaa rahaa, vähävaraisemmalle kannattee vähän "tyrkyttääkin".. Pääasiahan on se että lapsella on kivaa ja lähtökohtaisesti vanhemmat maksavat lapsensa kulut.

No minusta on tulossa kummi pian ekaa kertaa ja kyllä minä maksan lapselle, jos hänet joskus johonkin vien. Toki olisi jees, jos jo isompi lapsi saisi hieman taskurahaa mukaan, vaikka 5e.

Kyllä itsekin oletan, että jos pojan 7v kummit haluavat hänet jonnekin viedä, he maksavat, mutta voin antaa pojalle vähän ostosrahaa mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvä neuvo;24222938:
Jos te ette osaa mitään kieltä niin, että voisitte keskustella asiasta, älä anna lastasi vieraskielisten mukaan.

vähän ehkä ilkeesti ilmaistu mutta minä tajuan pointin ja olen samaa mieltä... en oleta vaan juttelen kutsujan kanssa tai sanon suoraan ajatukseni jos itse kutsun kummilapseni johonkin!

Jos kummi, mummi tai sukulainen haluaa viedä, niin viejä maksaa.

Jos on sitten sellainen tilanne kuin meillä on ollut välillä, että lapsen kaverin perhe on menossa huvipuistoon , hänen isänsä tai äitinsä kysyy että lähtisikö mun poika hänen lapsensa seuraksi,
niin sitten minä olen tietty maksanut oman lapseni kulut.

Ja toistepäin. Että itse ollaan oltu menossa johonkin huvipuistoon tms.
Poika on alkanut vinkumaan jotakin kaveriaan mukaan reissuun.
Niin kaverien vanhemmat on maksaneet omien lastensa pääsyliput.

Viejä maksaa.
Isommalle laitan vähän omaakin rahaa mukaan; alle kouluikäiselle en oo laittanut.

Jos itse vien niin maksan tietty kulutkin.

Niin ja kyse mummista, kummista tai vastaavasta.
Jos menee kaveriperheen tai vastaavan mukaan niin tietty omat rahatkin sitten.

vähän ehkä ilkeesti ilmaistu mutta minä tajuan pointin ja olen samaa mieltä... en oleta vaan juttelen kutsujan kanssa tai sanon suoraan ajatukseni jos itse kutsun kummilapseni johonkin!

Ahaa.. Joo, ymmärrän nyt mitä tuo tarkoitti. Toki osaan keskustella asiasta ja näin teenkin. Tässä aloituksessa ei nyt ollutkaan pointtina se, miten minun kyseisessä tilanteessa tulisi toimia, ja kerroinhan jo aloituksessa oman mielipiteeni. Halusin vain kuulla miten muut toimivat samanlaisessa tilanteessa.

Yhteistyössä