Kummi kävi synttäreillä,ei tuonut lahjaa tai edes korttia :o mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No, pääasia että kävi. Meillä ei ole vieläkään yhdet kummit käyny ja lapsi täytti 2 jo yli 2 viikkoa sitten.

Mutta, kyllä mäki kummastelisin hiukan. Itse en ainakaan kehtaisi mennä kenenkään juhliin ilman mitään viemisiä. Se on vaan tapa, että jotain viedään. Toki, voi olla jollain tapa ettei viedä mitään, että käydään vaan, mutta silti. Miten, kävikö 1-v synttäreillä ja toiko silloin mitään?

Näinpä. varmasti monet täällä "Tärkeintä että tuli!"-vastaajista oikeasti jos omalle kohdalle sattuisi, kummastelisivat tilannetta. Mun mielestä on kohteliasta viedä juuri edes se kortti. Mun mielestä lahjan arvo tai sellanen ei ole tärkeää ja se yhdessä vietetty aika on, mutta yleensä synttäreille on tapana viedä jotain. Sitä yhteistä aikaa voi kummilapsen kanssa viettää muutenkin ja synttärit on vähän sellainen extra-juttu. Mutta no, jospa sen kummin perhepiirissä ei ole ollut tapana muistaa synttärisankaria lahjalla niin ymmärtäähän tuon.

No enpä itse olisi ranteita auki vetämässä jos kummi ilmestyisi lapsen synttäreille ilman tuomisia. Enpä kovinkaan monta omíen kummieni lahjoja muista mutta muistan kuka on ollut läsnä missäkin tilaisuudessa.
Ja se ei tarkoita että jos itseltäni ei maailma kaadu kortittomaan-lahjattomaan kummiin, etten itse veisi aina kummilapsilleni lahjaa.

Ja ap, ilman yleistystä niin se että kyseinen kummi on mies saattaa osaltaan selittää asiaa. Mieheni hädin uskin muistaa syntymä ym. merkkkipäivät, jos lahjan ostaa niin unohtuu sitten ainakin se kortti, lahjapaperi ja lahjanaru. Ihan yksinkertaisesta syystä että hän ei vain tule ajatelleeksi asiaa, ei siksi että hän olisi moukka.

Ehkä kummi ei tiennyt mitä tuoda tai ajatteli ettei noin pieni "tarvitse" korttia tai lahjaa. Varsinkaan jos hänellä ei ole omia lapsia niin ei ehkä osaa ajatella asiaa samalla tavalla.

Yhteistyössä