Kummiasiaa..Suututtaa!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
No jos ei sana mene perille, niin keinot on aika vähissä.

Mutta se on sitten miehen ongelma, jos hän nämä kummit kirkkoon kutsuu ja sinä ilmoitat papille, että kummeja tulee 4, eikä 6.

Missä laissa sanotaan, että lapsen ÄITI päättää yksin asiasta? Vaikka olenkin ap:n puolella...

Me oltiin yhdessä päätetty jo muista kummeista aikaa sitten! Eli mä en ole kummeista ollut yksin päättämässä. Ristiäiset on kahden viikon päästä ja sitten yht'äkkiä tällänen asia..

eikös siinä ole jo riittämiin kummeja jos neljä jo on valittu yhdessä. kaksi molempien vanhempien puolelta. miksi toisen puolelta pitäis olla 4???
anoppi on voinut valita omille lapsilleen kummit aikoinaan, keskittyis nyt ihan toisiin asioihin.

Eikai ne pari extrakummia haittaakaan tee?

Mutta mitäs kerrot sitten lapselle myöhemmin, kun hän kysyy, että "miksi mulla on kuusi kummia, mutta vain neljää olen nähnyt?" Musta se ei todellakaan ole yhdentekevää, mitä nimiä siellä kummitodistuksissa on. Ottaisitko kaasoksi pari ylimääräistä naista, joiden kanssa et ole missään tekemisissä?

Alkuperäinen kirjoittaja Harhaanjohtaja:

No ei haittaa, mä vaan en ymmärrä että miksi ihmeessä pitää saada kummeiksi ihmisiä joiden kanssa kumpikaan ei muutenkaan ole tekemisissä, ja keitä ei varmasti kiinnosta lapsen olemassa olo edes!

En minäkään ymmärtäisi. Ja jos oot varma, että anoppi on asialla, niin kysy siltä suoraan asiasta jos mies ei osaa itse kertoa. Mut asialla on aina kaks puolta, kuitenkin aika harmiton juttu, tiedät jo etukäteen ettei heiltä tarvi turhaan odotella mitään huomiota lapselle. Vai alkaako vääntään kättä asiasta anopin kanssa, toisaalta pieni näpäytys vois olla paikallaankin, mut kannattaako se...?

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:

Mutta mitäs kerrot sitten lapselle myöhemmin, kun hän kysyy, että "miksi mulla on kuusi kummia, mutta vain neljää olen nähnyt?" Musta se ei todellakaan ole yhdentekevää, mitä nimiä siellä kummitodistuksissa on. Ottaisitko kaasoksi pari ylimääräistä naista, joiden kanssa et ole missään tekemisissä?

Ei lapsi osaa kaivata sellaista, jota ei ole koskaan ollutkaan.

eikös siinä ole jo riittämiin kummeja jos neljä jo on valittu yhdessä. kaksi molempien vanhempien puolelta. miksi toisen puolelta pitäis olla 4???
anoppi on voinut valita omille lapsilleen kummit aikoinaan, keskittyis nyt ihan toisiin asioihin.

näin juuri minäkin ajattelen..Tämän "kummiehdokkaan" äiti on siis mun miehen kummi..että anoppi näköjään haluaa jotain ihme perinnettä tässä päästä jatkamaan.

Juu, ei ne kaikki kummit sitä hommaansa sen vakavammin ota, paperilla ovat vaan kummeja. Yks esimerkki miehen veli, joka on meidän lapsen kummi eikä sitä vois vähempää lapsi kiinnostaa. Niin oli kova hinku aikoinaan kummiksi, mut siihen jäi. Välimatkaa on sellaset 60km ja kylään ei voi koskaan tulla, hyvä jos synttäreille "eksyy". Mutta oltiinpa viisaampia muiden lasten kohdalla, tommoset on niin ärsyttäviä. Vois ajatella sitä lastakin, joka isompana kyselee kummeista.
Toi nyt ei ehkä sun asiaan vastannut, mut kuitenkin. Ja tosiaan, sanot miehelles ettei tuollanen käy päinsä, hölmöä olis minunkin mielestä. Ja jos ei kerta hänen oma idea ole ollut, niin tarviiko edes miettiä.

Juu, ei ne kaikki kummit sitä hommaansa sen vakavammin ota, paperilla ovat vaan kummeja. Yks esimerkki miehen veli, joka on meidän lapsen kummi eikä sitä vois vähempää lapsi kiinnostaa. Niin oli kova hinku aikoinaan kummiksi, mut siihen jäi. Välimatkaa on sellaset 60km ja kylään ei voi koskaan tulla, hyvä jos synttäreille "eksyy". Mutta oltiinpa viisaampia muiden lasten kohdalla, tommoset on niin ärsyttäviä. Vois ajatella sitä lastakin, joka isompana kyselee kummeista.
Toi nyt ei ehkä sun asiaan vastannut, mut kuitenkin. Ja tosiaan, sanot miehelles ettei tuollanen käy päinsä, hölmöä olis minunkin mielestä. Ja jos ei kerta hänen oma idea ole ollut, niin tarviiko edes miettiä.

Mun esikoisen kummit on lahjoja lähettäviä ihmisiä, ja juuri siitä syystä nyt valittiin kummit, joiden kanssa me muutenkin ollaan lähes päivittäin tekemisissä, ja jotka lasten kanssa muutenkin täällä ovat. Näistä kummeista olen täysin varma, että ovat lapsen elämässä mukana..

ja nyt muuten vasta tajusin, että tämä mies kenet nyt pitäisi saada kummiksi, onkin anoppini kummipoika :headwall:

No just.... |O Ilmankos...

Ja mitä tulee siihen, ettei lapsi osaa kaivata sellaista, mitä ei ole koskaan ollutkaan... tottahan se on, mutta en puhunutkaan kaipaamisesta. Jossain vaiheessa hän varmasti näkee kastetodistuksen ja ihmettelee taatusti, keitä nuo kaksi ovat... Ei hän niitä varmaan kaipaa, mutta ihmettelee kyllä, miksi äiti ja isä ovat ottaneet tuollaiset kummiksi.

eikös lapsillekkin ole kiva että on ne nimen omaan OMAT kummit, joille lapsi voi olla tärkeä? Jolta isompana voi kysyä jos huolia murheita? Minä olen käsittänyt että kummin tehtävä on olla luotettavana aikuisena ja vanhempien tukena kasvatuksessa. Mitä näistä hän voi lapsellenne edustaa? voi ne ihmiset olla teidän ja vauvan elämässä muuten mukana, jos tahtoovat, ei sitä varten kummi tartte olla. ja pitää sitä kummiuttaan yllä siihen esikoiseen!

eikös lapsillekkin ole kiva että on ne nimen omaan OMAT kummit, joille lapsi voi olla tärkeä? Jolta isompana voi kysyä jos huolia murheita? Minä olen käsittänyt että kummin tehtävä on olla luotettavana aikuisena ja vanhempien tukena kasvatuksessa. Mitä näistä hän voi lapsellenne edustaa? voi ne ihmiset olla teidän ja vauvan elämässä muuten mukana, jos tahtoovat, ei sitä varten kummi tartte olla. ja pitää sitä kummiuttaan yllä siihen esikoiseen!

Mä oon niiiiin samaa mieltä sun kanssa tästä asiasta!

Vaikea käsittää tätä keuhkoamista lapsen kummeista... pitäisikö heille järjestää pääsykokeet, jotta voitaisiin varmistaa riittävä tai jopa paras maailman ihmisistä.

Onko ap:n ongelma se, että nämä kummit ovat samat, kuin miehen edellisen liiton lapsella?

Onko ne rikkaita? Jos anoppi meinaa että tulee sitten hyvät lahjat postissa jos olisivat kummeja. Minusta kummi asian pitäisi olla niin tärkeä asia ettei siihen todellakaan edes harkita tuollaisia henkilöitä. Puhumattaka että otettaisi vain sen takia että pidetään joku anoppi tyytyväisenä, Toivon että teille oikeasti merkkaa nämä asiat jotain, ettekä tee vain koska joku niin sanoo. Kuka halua oman lapsensa päättävän näin asioista? Tehkää ne rajat sinne anoppiin, koska siitä saa kärsiä vielä lapsikin jos joku kuvittelee hallinnoivansa teidän perhettä.

Vaikea käsittää tätä keuhkoamista lapsen kummeista... pitäisikö heille järjestää pääsykokeet, jotta voitaisiin varmistaa riittävä tai jopa paras maailman ihmisistä.

Onko ap:n ongelma se, että nämä kummit ovat samat, kuin miehen edellisen liiton lapsella?

No ongelma tässä taitaa olla ennemminkin se, ettei ap tunne näitä ihmisä lainkaan eikä miehensäkään ole heidän kanssaan missään tekemisissä. Mun pääsykokeissa tuosta sais reput.

Miksi ihmeessä se olis ongelma? Luitko sen kohdan, missä selitin ettei nämä pidä edes tuohon lapseen yhteyttä..Ei mitään pääsykokeita tarvita, mut miksi pyytää joku etääntynyt sukulainen kummiksi, kun läheisiä ystäviäkin on, jotka lasta haluaa käydä katsomassa jne, ja ovat kiinnostuneita siitä mitä lapselle/meille kuuluu.

Miksi ihmeessä se olis ongelma? Luitko sen kohdan, missä selitin ettei nämä pidä edes tuohon lapseen yhteyttä..Ei mitään pääsykokeita tarvita, mut miksi pyytää joku etääntynyt sukulainen kummiksi, kun läheisiä ystäviäkin on, jotka lasta haluaa käydä katsomassa jne, ja ovat kiinnostuneita siitä mitä lapselle/meille kuuluu.

Jos on neljä läheistä ystävää ja kaksi etääntynyttä sukulaista, niin onko se jotenkin vähemmän kuin neljä läheistä ystävää?

Jos on neljä läheistä ystävää ja kaksi etääntynyttä sukulaista, niin onko se jotenkin vähemmän kuin neljä läheistä ystävää?

Ei ole vähemmän, mut miksi ihmeessä pitäisi kummeiksi ottaa joku-kuka-vaan vaikka niitä muitakin kummeja on jo? Miks ei vois jättää näitä "turhia" kokonaan pois? Miksi se nimi pitää sinne papereihin saada?

Ajattele asiaa niiden "kummienkin" kannalta. Haluaisitko, että sua pyydettäis kummiksi, vaikkei vanhemmat oikeasti haluais sua kummiksi? Mä en ainakaan haluaisi olla mikään statistikummi.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:

Ajattele asiaa niiden "kummienkin" kannalta. Haluaisitko, että sua pyydettäis kummiksi, vaikkei vanhemmat oikeasti haluais sua kummiksi? Mä en ainakaan haluaisi olla mikään statistikummi.

joo ja sitten huokaillaan joka joulu ja synttäreiden aikaan että sillekkin pitäis se lahja ostaa taas.. :saint:

Mielummin kummit jotka haluaa kummeiksi ja jotka molemmat vanhemmat haluaa ja jotka ei ostais yhtä ainotta lahjaa..kunhan ovat lapsen elämässä mukana!

Yhteistyössä