Kummien "läsnäolo" olematon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Niin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse en pidä kummiutta yhtään tärkeänä. Tämä on lasten kummeille kerrottukin, että emme odota lahjoja tai "vaadi" yhdessäoloa.

Mutta.

Kaikki, oli kummi tai ei, huomioi lapsiamme JOTENKIN kun tulevat kylään, tai kun käymme kylässä. Samoin teen itse. Huomioin muiden lapsia, kyselen edes jotain jokaiselta vaikka lapsia olisi paikalla paljonkin. Jotenkin tuntuu oudolta että kokonaan sivuutetaan lapset. Itse ainakin muistan omasta lapsuudestani että aina oli kiva kun tuli vieraita, oli ne sitten kuinka vanhoja tahansa, ja kylässä oli kiva käydä.

Kun lapsi on jo koululainen, voitte tehdä paljonkin vanhempina asian eteen.

Lapsi voisi itse asettua keskiöön ja te vanhemmat voisitte auttaa siinä. Tuos Pertti näyttää se käsityö. Kerrotko kummitädille mitä koulussa tapahtuu. Kummien toivotaan osallistuvan taidekoulun kevätnäyttelyyn, oppilaidenväliseen fudismatsiin tai mitä nyt keksitte. Lapsen kanssa voi kirjoittaa yhdessä kortin kummeille. Yms.

Eiköhän ne kummitkin siitä lähde leikkiin sitten mukaan. Ja lapsikin oppii sosiaalisten kontaktien ylläpitoa.

Kummin tehtävähän on olla turvallinen aikuinen ja ystävä. Ehkä tärkeintä on lapsen puolesta rukoileminen. Kummi on kutsuttu vanhempien rinnalla pitämään huolta lapsesta.

Yhteistyössä