Kummilahjoista jälleen!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummiksi alkava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kummiksi alkava

Vieras
Meitä pyydettiin kummeiksi ja nyt on pähkäilemistä lahjan kanssa... Minkälaisista kummilahjoista olette itse tykänneet? Onko joku ollut ylitse muiden? Tai minkälaisia kummilahjoja olette itse kummilapsellenne ostaneet ristiäisiin? Kultasepänliikkeestähän löytyy melko monta vaihtoehtoa, mutta onko jotain erilaista? Antakaa jotain vinkkiä, kiitos!

Kummi lusikka on kiva muisto, samoin valokuvakehys. Meillä myöskin jokaiselle lapselle yksi kummi kerää hopealusikoita. Minusta kiva juttu. Minulle on niitä aikoinaan itselleni kerännyt ja on mukava muisto kummeista ja on kunnolliset lusikat kahviastiaston kanssa.

Meidän poika sai sylikummeiltaan kehyksen jossa oli synnyinpäivä, paino, pituus, kastepäivä ja nimi! Kakkoskummilta sai lusikan! Moni muu toi tyhjänpäiväisiä pilputtimia, oisin mieluummin niiden hinnan ottanut rahana! Voit toki kysyä mitä lapsi mahdollisesti tarvitsisi, ihan vaan välttääksesi turhan ostoa!

Mites olisi, jos kummi avaisi pienokaiselle tilin, jonne kartuttaisi vuosien varrella lahjat rahana? (Ehkä hieman materialistinen ajatus, mutta siitä voisi olla tulevaisuudessa jotain hyötyäkin) Oma kummini teki näin ja olipa iloinen yllätys, kun täytin 18 vuotta ja menin pankkiin ja minulle ilmeni, että minulla oli siellä toinenkin tili.

Lisäksihän voisi sitten vaikka hankkia sellaisen kultaliikkeestä saatavan säästöpossun, jossa on sivussa laatta, johon voisi sitten kaivertaa lapsen nimen, syntymäajan jne. (tällaisia sai ainakin joskus)

Alkuperäinen kirjoittaja mymmeli:
Meidän poika sai sylikummeiltaan kehyksen jossa oli synnyinpäivä, paino, pituus, kastepäivä ja nimi! Kakkoskummilta sai lusikan! Moni muu toi tyhjänpäiväisiä pilputtimia, oisin mieluummin niiden hinnan ottanut rahana! Voit toki kysyä mitä lapsi mahdollisesti tarvitsisi, ihan vaan välttääksesi turhan ostoa!

Mitä olivat ne tyhjänpäiväiset pilputtimet? *että tietää osata välttää*

Toinen neideistä sai kultaisen sydänkaulakorun kummilahjaksi. Minusta se on aivan ihana! Kaunis ja voi käyttää pitkään, vaikka aikuisenakin vielä.
Kummilusikka on minustakin kiva perinteinen lahja. Poitsu sai kummeiltaan mm. muumilautasen, mukin ja aterimet. Sekin oli minusta kiva lahja.

Ne hopeiset perinteiset kummilahjat eivät ole ainakaan meidän perheen juttu.Siksi olinkin onnellinen,kun olemme saaneet kaikille lapsille kummeilta lahjaksi Pentikin valokuvakehykset. Ovat samaa sarjaa,joten on ollut kiva laittaa seinälle esille.

Itsellä on jo muutama kummilapsi ja olen huomannut hyväksi ottaa yhteyttä lapsen muihin kummeihin etukäteen, jottei lahjoissa tulisi päällekkäisyyksiä. Ei ole mukavaa saada kolmea kummilusikkaa. Joka tapauksessa lusikka ja kehys ovat aika klassikoita ja ne oli ainakin minusta kiva saada omallekin lapselle. Lisäksi kivoja minun mielestäni ovat kultasepänliikkeestä ostettu albumi, johon saa kanteen kaiverrettua tai laitettua kauniiseen kehykseen lapsen kuvan. Kivoja ovat minusta myös kastesormus ja hammasrasia tai rasia, johon saa leikattua ensikiehkuran talteen.

Se lusikka on must. Itsellä ei ole kummilusikkaa (toinen kummi on äitini sukulainen ja toinen sukua isän puolelta, eivät ole tekemisissä keskenään ja kumpikin luuli että toinen ostaa lusikan) ja siitä on traumat.
No ei vaiskaan oikeasti, mutta jossain vaiheessa huomasin että "kaikki" ovat sellaisen saaneet paitsi minä.

Alkuperäinen kirjoittaja kummiksi alkava:
Meitä pyydettiin kummeiksi ja nyt on pähkäilemistä lahjan kanssa... Minkälaisista kummilahjoista olette itse tykänneet? Onko joku ollut ylitse muiden? Tai minkälaisia kummilahjoja olette itse kummilapsellenne ostaneet ristiäisiin? Kultasepänliikkeestähän löytyy melko monta vaihtoehtoa, mutta onko jotain erilaista? Antakaa jotain vinkkiä, kiitos!

No henkilökohtaisesti en anna mitään arvoa lusikoille tai muulle vastaavalle krääsälle. Avaa kummilapselle vaikka tili, jonne laitat rahaa juhlapäivinä.

Tyhjänpäiväiset pilputtimet tarkoittaa mulle koruja varsinkin kun meillä on poika, tyttö tietysti voi käyttää niitä myöhemmin! Koriste-esineet on kanssa mun mielestä turhaa!

ite ostin kummilapsille pankkinallen jossa on valokuvan paikka
ja toiselle lastenvaunujen näkösen pankin jos oikein muistan!

lasteni kummit on ostaneet pankkiauton ja kummilusikan
toisen kummit ostivat tollasen neliskanttisen soittorasian jossa on 4 valkokuvan paikka ja jossa on rasia eli siis sen neliön kansi aukee ja sinne saa jotain. meillä sinne kerätään lahjasetelit kunnes ne laitetaan tilille!

Yhteistyössä