Kummilahjoista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kertokaas kuinka suhtautua tällaiseen.

Hyvä ystäväni on lapseni kummi ja minä taas olen vastaavasti hänen lapsensa kummi.

Ystäväni perhe on erittäinkin hyvätuloinen, eikä rahan kanssa ole ongelmia. Heidän lahjansa vaan ihmetyttävät minua kerta toisensa jälkeen. 1-vuotislahjaksi tyttäreni sai tuttipullon. Siis tavallisen, muovisen, ruokakaupasta ostetun tuttipullon. 1-vuotissyntymäpäivänä hän sai marketista ostetun pelkän ämpärin.

Älkää käsittäkö väärin, en ole tässä niiden lahjojen perään (on kyllä ihan itsellä varaa ostaa mitä lapsi tarvitsee!), mutta jotenkin hämmentynyt kylläkin. Lähinnä sen suhteen, mitä minun pitäisi kummitätinä sitten antaa omalle kummipojalleni.

En minäkään ihmeellisyyksiä osta, mutta kuitenkin esimerkiksi viimeksi ostin pojalle hyvälaatuisen puisen palapelin ja jonkun kivan lapselle mieleisen paidan ja samaa sävyä sukat. Mutta onko se sitten liikaa, tai tuntuukohan se sitten heidän näkökulmastaan liialliselta...

Meidän kuopuksella on samanlaiset kummit.

2v synttärilahjaksi toivat omalta pojaltaan vanhaksi jääneen leikkitraktorin. Ihan ehjä sinänsä, mutta käytetty kuitenkin. Ja jouluksi sai sellaisen pienen pussin muovisia leikkieläimiä. Pussissa oli vielä hintakin näkyvillä 3,95€

Toiset vaan suhtautuu lahjoihin eri tavalla. Eivät anna isoja lahjoja ehkä omille lapsilleenkaan.

Ja eikä se lahjan hinta tosiaankaan meille ole mikään tärkeä asia. Muuten ovat ihania ihmisiä ja lapselle tärkeitä ja se on 100 kertaa tärkeämpää.

Mutta ihmetystä tämä on joskus herättänyt meilläkin...

Joo, juuri tuo ihmetys mitä sitten itse kuuluisi ostaa! Kun tuntuu tosiaan, että yrittävätkö he jotenkin _tahallaan_ viestittää ettei lahjoilla ole merkitystä? Tuntuu niin typerältä sitten itse panostaa. Mutta toisaalta tuntuu myös typerältä ostaa jotain pelkkää lapiota toisen syntymäpäivälahjaksi. ;)

Näyttää siltä ettei kauheesti heitä kiinnosta ja paniikki ostoksena ottavat mitä käteen tarttuu. Brion helistinkään ei kyllä maksa 7e enenpää, että kyllä edullisestikkin saa hyvää ja laadukasta.

Yhteistyössä