Kummit lahja-automaatteja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilliäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lilliäinen

Vieras
Näin joulun alla tulee pakostakin olo, että kummina on pelkkä lahja-automaatti. Toiveet tietysti kysellään etukäteen ja niitä kai pitäs noudattaa kans, kun kerran kummilasten vanhemmat ilkeävät lahjatoiveita antaa. Kummille ei kyllä lahjoja tipu, ei ees pientä muistamista.

Miehen siskon lapsillakin oli vaikka mitä lahjatoiveita. No, samaan syssyyn lahjatoiveiden kanssa tuli maininta siitä, että heillä itsellään ei ole tänä vuonna varaa ostaa lahjoja aikuisille. Heille valmistui tänä vuonna omakotitalo ja rahat ilmeisesti vähän tiukilla... me olemme miehen kanssa hyvätuloisia, mutta omaa asuntoa meillä ei ole, joten en jotenkin lähtis sille linjalle että meidän tulisi nyt jotenkin tukea heitä taloudellisesti tässä jouluna. Eiköhän meillä niitä rahareikiä tulevaisuudessa tule, kun lainaa on kuitenkin otettava asunnon ostoon!!

Kiitos. Oli pakko purkautua, harmaana. Olen muutenkin todella turhan tavaran perään, ja harmittaa ostella lahjoja lapsosille, jotka ehkä puoli tuntia maksimissaan jaksavat viehättyä lelusta.

Eli sinusta lahjan ostaminen kummilapselle on perheen tukemista taloudellisesti?

*muoks*
Harjoittelin lukutaitoa.. anteeksi.
Mitä jos vain ilmoitat että muistatte jouluna vain kummilapsia?
Me ostamme vain kummilapsille, ei muille. Kukaan ei ole asiasta valittanut ja mekin olemme esittäneet toiveen että lahjotaan vain kummilapsia.

Kyllä se minusta on, jos on tietyt lahjatoiveet.
Meidän muksuille ostetaan toivelahjat itse, en kehtaisi pyytää kummia ostamaan... ja toivelahjojakin saa olla vain maltillisesti. Kun ne eivät tosiaan kauaa viehätä.

Minä olen sanonut aikapäivät sitten kavereille että tänä vuonna muistetaan ainoastaan tuota pikkuväkeä lahjoin.
Sensijaan siskolleni kyllä lahjan annan koska Haluan sen antaa enkä sen kummemmin odota että takasin päin mitään tulisi (ja tuleekin vasta joulun jälkeen ja se on ihan ok, kuitenkin tuolle lapselle hänellä lahja on).

Niin ja lahjatoiveita on kyselty puolin ja toisin ja mitä kummipoikani on toivonut niin sellaista hönelle on ostettu. Toki toiveet ei ole mitään satojen eurojen toiveita ja toisaalta taas sellaisia mitä itse haluaisin antaa ilman toiveitakin.

Mä kysyn kyllä toiveet, mutta en välttämättä noudata. Eli jos minusta on liian kallista tai sit jostain muusta syystä sopimatonta, ostan jotain muuta. :) Tosin harvoi meillä näin on..

Kummilapseksi en edes ota muita kuin siskojen (oman tai miehen) lapsia, joille tahtoisin ostaa lahjan muutenkin... Kummius ei niin muuta asiaa.

Mä en koe asiaa noin. Meillä tosin ei ole kuin yksi kummilapsi. Mielelläni hänelle lahjan ostan ja otan vastaan vinkkejäkin. Minusta lapselle on huomattavasti helpompi ostaa lahjoja kuin aikuisille, joten itselleni en odota enkä halua mitään.

Poikien kummeista yksi muistaa jouluna, synttäreinä ja nimppareina. Kaikki vielä sattuu olemaan 1 kk sisällä. Minusta vähempikin riittäisi mutta hän haluaa itse toimia näin. Toinen ei muista kuin synttäreinä ja sekin on ihan ok. Molempien kanssa ollaan täysin hyvissä väleissä.

Ymmärrän ettei kaikki koe asiaa näin ja tilanteet on erilaisia. Itse en edes ottaisi enempää kummilapsia kuin voimavarat ja rahapussi kestäisi.

Muakin vituttaa kummityttöni äiti! En ole lasta nähnyt yli vuoteen vaikka samassa kaupungissa asutaan...Soitellut olen ja kysynnyt kuulumisia, heistä ei oma-aloitteisesti kuulu mitään. Lahjat tosin kelpaavat. Tosin eivät edes vaivaudu joululahjaa tänä vuonna itse hakemaan vaan yhteisen tutun kautta pitäs antaa...Joopa joo, olkoot!

meillä on neljä lasta ja joka lapsella neljä kummia..
joka joulu muistutan ettei tarvitse kaikkien koko katraalle lahjoja ostaa (jos multa toiveita kysytään) eihän sitä näkyisi koko kuusta sen pakettikasan alta enää.

Kummeille laitan aina jotain pientä ainakin,kehystetyn valokuvan kummilapsesta, suklaata, kirjan tms kummista riippuen.

itse kysyn kummilapseni äidiltä mitä lapsi toivoo, mukavampi ostaa sellaista mitä on odotettu.

Näitä juttuja täällä luettuani olen päättänyt etten enää rupea yhdenkään lapsen kummiksi; on sen verran suuri riski että lapsen vanhemmat ovat vain kalliitten lahjojen perään.

Lastemme kummeille emme osta mitään mutta kummipojan pikkusisko saa lahjan.

Yhteistyössä