Kummit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ronya Royce
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Minä en saanut kummeiltani rippiristiä ja minusta se oli tosi outoa. Kävin sitten itse semmosen ostamassa.

Onko jokin sellainen sääntö, että kummi ostais rippiristin?

Musta perinteinen kummilusikka tai miksei korukin ois kiva lahja. Meidän tyttö sai pikkuisen helminauhan, kastehelmet. Niitähän voi jatkaa ja pidentää tarpeen mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en saanut kummeiltani rippiristiä ja minusta se oli tosi outoa. Kävin sitten itse semmosen ostamassa.

Musta perinteinen kummilusikka tai miksei korukin ois kiva lahja. Meidän tyttö sai pikkuisen helminauhan, kastehelmet. Niitähän voi jatkaa ja pidentää tarpeen mukaan.

Sori sori sekoilin, siis kyse oli rippilahjasta. Joo, koru mieluummin kuin lusikka!

Sori sori sekoilin, siis kyse oli rippilahjasta. Joo, koru mieluummin kuin lusikka!
Ei ole mitään sääntöä. mutta jos ei mitän keksi, niin se on ainakin suht koht looginen juttu ja järkevän hintainen.

Toinen mitä vois laskeskella, on että kuinka monta hopealusikkaa sille lapsele on tullut vietyö (jos siis on kahvilusikkasarjaa) ja ostaa sitten vaikka sen tusinan täyteen. Koska tusinan niitä vähintään tarvii siten kun lähemmäs kolmekymppisenä niitä alkaa arvostaa. Hopea on vaan kallistunut niiiin paljon viime vuosina.
Itse vain kummipojalleni ristiäisiin 6 lusikkaa ja vien ripille toiset 6. Haluaa tai ei...
:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Ronya Royce:
Ajattelin kuitenkin jos ihan rahaa, naen niin harvoin, etten ole varma mausta, muuten koru olis parempi...olisko 100 euroa riittava summa?

Ihan hyvin voit antaa rahankin ja 100 euroa on jo aika iso summa.

Haluaako nykyajan teinit tuollaisia rippiristeja? Kyllahan se tietysti se uskonnollinen kasvatus on alkuperainen kummin tehtava, mutta eletaan kaksituhatta-luvulla?!

En mä tiedä haluaako kaikki. Mun kummipoika pyysi kelloa ja kummityttö pari vuotta sitten Kalevala-ristiä.

Kalevala sarjasta minakin tykkaan...mutta pitais melkein ostaa lahja ennen Suomeen tuloa, ja taalta ei kalevala-sarjaa saa. Eika taalla kylla paasta ripiltakaan noin yleisesti katsottuna, paitsi katolisilla on kai joku saman typpinen traditio.

Haluaako nykyajan teinit tuollaisia rippiristeja? Kyllahan se tietysti se uskonnollinen kasvatus on alkuperainen kummin tehtava, mutta eletaan kaksituhatta-luvulla?!

Mun ripille pääsystä on vierähtäny ...ööö.. no x-määrä vuosia, mut silti halusin sillon sen rippiristin vaik en oo koskaan ollu mikään uskonnollinen. Kaikki kaveritkin halusi. Mun risti ei oo kyllä sellanen perusristi vaan kalevalakorun.

kummit ostaa ristikorun.. :wave: (monesti oon kuullut just sen että on pitänyt itse käydä sitten rippi rahoilla ostamassa se risti,oishan se mukavampi muisto jos sen olisi kummilta saanut eikä itse ostettu...)

jotakin josta oikeasti jää nimenomaan rippikouluun liittyvä muisto. Toki se voi olla ihan tavallinen korukin ja itsekin olen sellaisen ostanut, mutta yleensä olen ostanut jonkun aforismikirjan liittyen aikuistumiseen ja kasvamiseen, kun se ripari kuitenkin on yksi askel tuossa kasvamisessa.

Yhteistyössä