Kummituskysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *tundra*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25802506]On tuolle ihmiselle, ei meille, jotka noita mainittuja aineita ei käytä. ;) Eli taidat olla itsekin vetänyt jotakin "luonnontuotteita", kun et suomea ymmärrä?[/QUOTE]

Jos minä luulen olevani Jumala, olenko Jumala ?

Toki evankelisluterilaisella kirkolla on oma kaavansa kodin siunaamista varten, mutta sillä ei ole mitään tekemistä kummitusten kanssa. Rukoushetken tarkempi sisältö löytyy virsikirjasta jumalanpalvelusliitteestä. Itse olen osallistunut pari kertaa kodin siunaustilaisuuteen, molemmilla kerroilla perheiden uusi koti vihittiin käyttöön.

Jos minä luulen olevani Jumala, olenko Jumala ?

Miksi jankkaat samaa? :D Niin, eli sinä olet KOET olevasi Jumala ja se on SINULLE todellisuutta, vaikka et sitä oikeasti ole. Et ilmeisesti ole koskaan joutunut tekemisiin esim. psyykkisesti sairaiden ihmisten kanssa tai itse kokenut jotain sellasta tunnetilaa tai tilannetta, jota joku muu ei ole kokenut. Ethän sinä voi mennä ketään kieltämään tai tuomitsemaan mitä hän KOKEE.

Olipas taasen aloitus. Jätäpäs nyt aloittaja ihan suosiolla rauhaan shamaanit ym. ja keskity vain siihen sievään pikku elämääsi. Jos oikeasti olisit huolissasi ja haluaisit selvyyttä asioihin, et tällaisella foorumilla avautuisi.

Ota yhteys joko oman paikkakuntasi kirkkoherran virastoon ja pyydä kodin siunausta. Voit myös mainita aktiivisesta henkimaailmasta talossa, jolloin pappi saa päättää siunaako vaiko ei. Jos ei halua siunata niin toinen vaihtoehto on tietysti sitten katolinen pappi ja uskoisin heidän siunaavan kotisi puhtaaksi hengistä, koska katolisethan myös manaavat ihmisiäkin enemmän kuin ev.lut. kirkko.

Toinen vaihtoehto on myös että pyydät meedion keskustelemaan henkien kanssa. Kysymään miksi ne siellä mesoo ja remuu menemään. Meedio voi pyytää henkiä joko rauhoittumaan tai lähtemään.

[QUOTE="vieras";25802623]Olipas taasen aloitus. Jätäpäs nyt aloittaja ihan suosiolla rauhaan shamaanit ym. ja keskity vain siihen sievään pikku elämääsi. Jos oikeasti olisit huolissasi ja haluaisit selvyyttä asioihin, et tällaisella foorumilla avautuisi.[/QUOTE]

Ei minua pelota hörhöksi leimautuminen, joten kaipa silloin saan kysellä tältä foorumilta mitä vain. Tämähän toimii monesti paremmin kuin google. :)

No jos se on shamaanin vanha talo niin ei o ihme että kummittelee. Talosta pitää poistaa kaikki hänen tavaransa ja uskovan papin pitää se talo siunata, ei riitä leipäpappi joka ei välttämättä oikeestaan ees usko siihen mitä puhuu vaan sellanen oikeesti uskova.

Jännää. Meilläki on sellanen kirja, mikä lie onki, äitin perintöjä, saamelainen oli. Ja siis lapsuuenkotin vintillä se kirja on, ja lapsuuenkotissa kummittellee :whistle: Mutko siihen kummittelluun on niin totuttu että siinäpä on. Liekö äiti ite siellä liikuskellee ja touhuaa omiaan.

Siitä huolimatta, että monikaan ei usko kummitusjuttuihin, niin ehkä täällä olisi joku, joka tietää mitä voi tehdä talolle, jossa kummittelee ja paljon?

Kyseessä on noin 100 vuotta vanha talo, joka on kunnostettu vapaa-ajan asunnoksi.
Talossa on aina iänkaiken ollut levotonta, mutta nyt tilanne on pahentunut. Siellä on kuulunut askelia, ovet ovat liikkuneet ja jopa painavia esineitä on liikkunut itsekseen.

Taloa on käyttänyt vapaa-ajan asuntona samasta suvusta useampikin perhe, jotka ovat huomanneet vaikka minkälaisia kummia juttuja, mutta enää sinne ei kukaan halua mennä.

Syy siihen, että nykyään on levottomampaa epäillään johtuvan jonkinlaisesta vanhasta negatiivisestä uskonnollisesta kirjasta. En ole ihan varma, onko kyse mustasta raamatusta, melko varmasti jostain muusta. Kirjan omistaja ja ilmeisestikin talon rakentaja on ollut jonkinlainen saamelainen shamaani. Eli on hyvin todennäköistä, että kirja ei liity kristinuskoon. Kirja on ollut talon ullakolla, tilassa mitä ei ole käytetty vuosikymmeniin. Nyt kuitenkin joku talon asukkaista on ottanut kirjan esille, selaillut ja siirtänyt toiseen paikkaan. Ja sen jälkeen on ollut todella levotonta.

Ei mustalla raamatulla yksinään ole mitään henkivoimia! Se on jo kato käyty läpi! Ja jos otetaan historia mukaan sinustahan tulee historoitsija! :).