Kummitytölle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipiteitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielipiteitä

Vieras
Mietin tässä, kun on kummityttöni ensimmäinen joulu, että pitäisikö alkaa keräämään tytölle syntymä- ja joululahjoiksi jotain, mutta mitä? Esim. aterinsettiä tms.?

Alkuperäinen kirjoittaja mielipiteitä:
Mietin tässä, kun on kummityttöni ensimmäinen joulu, että pitäisikö alkaa keräämään tytölle syntymä- ja joululahjoiksi jotain, mutta mitä? Esim. aterinsettiä tms.?

pojan kummitäti kerää pojalle muumisarjaa

Mä sain aikoinaan kummeilta nimikoidun hopealusikan joka vuosi, itse en ole kummilapsille mitään kerännyt eikä oman lapsenkaan kummit kerää.
Mummo kerää noita muumimukeja pojallemme.

Alkuperäinen kirjoittaja .1.:
meidän lapsille kummit keräävät muumimukeja.

Olisko kiva aloittaa jo näin pienenä? Mut sithän niitä on ihan hirveä määrä jonkun vuoden päästä, mitä tekee kauhealla kasalla muumimukeja :whistle: Onhan niillä sit arvoa, mut kuitenkin... 18 vuotiaana 18 kuppia..

Jonkun sarjan kerääminen on yleensä vanhempien ja kummien mielestä kiva ja "järkevä" ajatus. 1-vuotiaat nyt ei vielä lahjoista mitään ymmärrä, mutta vanhemmat lapset odottavat jotain kivaa lahjaa itselleen. Lapselle mieluinen lahja on yleensä jotain aivan muuta kuin hopeahaarukka ;-) Eli jos keräätte jotain, niin antakaa sen lisäksi lapselle jokin hänelle sillä hetkellä mieluinen juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja tietävä:
puolitusinaa chippendale lusikoita maksaa 69 ekee kultajousessa

joo mutta tarviiko aina hinnan perässä juosta, kymppi lisää niin saat paremmat joltain oikealta kultasepältä.

lisäksi joku mainitsi muumilusikat kuka hemmetti sellasia käyttää 2-3 kymppisenä? onhan ne lapsena hauskat mut sitten...

perus chippendale sarja..säilyy myös kummilapsen lapsille.

Chippendale-sarjaa meillä mummu keräsi minulle, mulla varmaan nyt 2tusinaa ehkäpä. Itse myöhemmin pyysin lahjoiksi samaa sarjaa kakkuottimet (atrain+veitsi), kakkulapio, leivoslapio, kakkuhaarukoita, sokerilusikka ja -pihdit. En nyt muista onko jotain muutakin.
Kun tosiaan panostaa noissa laatuun niin uskoisin että ovat ikuisia. Itse oon tosiaan tykännyt.

Nyt mummuni ostanut lapsillemme (samoin kun veljeni lapsille sekä nuorille serkuilleni) tuota samaa sarjaa juuri yhden synttärinä ja jouluna. Ja täytyy sanoa että minä tykkään, lapsemme kun niin pieniä ja leluja muutenkin riittää kyllä.

Mä en ole kerännyt mitään kummitytölle (nyt 6v) mutta kun oli pienempi ostin lasten muumi ruokailuvälineet, lasten muumiastiat. Sillon kun ei vielä lahjoista tajunnut ostin vanhemmille "varastoon" esim satukirjoja mm. Elsa Beskovin satukirjan jossa oli kaikki täti vihreäjne. sadut... tai sitten kysyin vanhemmilta mitä lapsi tarvitsee esim. uudet talvikengät tms. ens syksynä kun alottaa koulun niin ajattelin synttärilahjaksi tilata jonkun lapselle mieluisan lehden.
Oon ajatellu että kun on isompi niin rupean keräämään jotain esim. astiastoa pikkuhiljaa =)

Meillä kummit kysyivät ideoita noista "keräyskohteista". Mietittiin ja päädyttiin astiastoon. Vaatteita, leluja ja muuta tuli muutenkin sukulaisilta. Ja sit vähän isompina oli hyvä, kun ei kaikenlaista "krääsää ja tilpehööriä" tullut aina. Tyttöjen lähdettyä opiskelemaan oli kiva, kun oli valmiina tarpeellisia astioita. Ei kaikkea tarvinnut hankkia ja oli jotain uuttakin. Paljon löytyi kirpparilta tarpeellista.

Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Mä en ole kerännyt mitään kummitytölle (nyt 6v) mutta kun oli pienempi ostin lasten muumi ruokailuvälineet, lasten muumiastiat. Sillon kun ei vielä lahjoista tajunnut ostin vanhemmille "varastoon" esim satukirjoja mm. Elsa Beskovin satukirjan jossa oli kaikki täti vihreäjne. sadut... tai sitten kysyin vanhemmilta mitä lapsi tarvitsee esim. uudet talvikengät tms. ens syksynä kun alottaa koulun niin ajattelin synttärilahjaksi tilata jonkun lapselle mieluisan lehden.
Oon ajatellu että kun on isompi niin rupean keräämään jotain esim. astiastoa pikkuhiljaa =)

Juurikin näin. Taidan olla kummityttöni suosiossa, koska olen ainakin hänen mielestän ostanut hänelle kivoja ja toivottuja lahjoja. Kerään astioita tms. kun on päässyt rippikoulusta.

meillekin on annettu aina syntymäpäivin ja jouluin hopea aterimia. Itse sain chippendale sarjaa, jota olen sittemmin itse täydentänyt aikuisiällä. sen verran mieluisia ne oli itselle, että nyt kerään niitä omalle kummitytölleni ja veljien lapsille. nyt on näköjään tullut jotain uusiakin tuotteita chippendale sarjaan: www.hopeatukku.fi tuolta ajattelin itse tilata ainakin kynttilänjalan mansetit :)

Yhteistyössä