Kummitytön synttäreistä

Mansikkamäki

Jäsen
14.02.2007
285
0
16
Kummityttöni täyttää 6 vuotta kuun lopussa ja olen vähän kahden vaiheilla mennäkkö juhliin vai ei.
Tilanne on siis sellainen, että tytön äiti(ennen paras ystäväni) ei pidä minkäänlaista yhteyttä. Ainoastaan viikko ennen tytön synttäreitä tulee viestiä tyyliin mitä-kuuluu-eipä-olla-nähty, ja kutsu juhliin ja sama homma ennen joulua.
Itse lakkasin vuosi sitten kyselemästä kuulumisia kun ei toinen koskaan soita tai tekstaa. Ei sitten ole vuoteen kuulunut yhtään mitään paitsi joulun alla koska-vaihdetaan-lahjat-puhelu.
Teenkö tyhmästi jos jätän kylmästi juhlat väliin ja laitan tytölle lahjan postitse?

Minusta taas tosi naurettavaa jos jätät menemättä vaikka sinut on kutsuttu.Sinähän olet TYTÖN kummi et hänen äitinsä! Miksi olet tehtävään koskaan suostunut jo tollaisen asian takia unohdat oman KUMMIlapsesi?

Niin mikä sua estää pitämästä vaikka kerran kuussa/kerran puoelssa vuodessa vaikka kummipäivää ja vie tyttö vaikka uimaan, ostoksille mitä tyttö sitten haluaisikin.

Inhottava tilanne. Kummityttösi varmasti pettyy jos ei kummi tule synttäreille, joten lapsen kannalta varmaan kannattaisi kaikesta huolimatta mennä. En tiedä mikä välinne ystäväsi kanssa on katkaissut mutta jos teillä on ollut jotain riitaa niin ainakin jos et mene, ystäväsi voi ehkä mollata sinua tyttärelleen tyyliin ´onpas kummi kun ei edes synttäreille tule...´ Kummityttösi on vähän "puun ja kuoren välissä"; eihän se lapsen vika ole jos ette lapsen äidin kanssa ole väleissä. Vaikea tilanne kieltämättä. Meillä on vähän samanlainen tilanne; miehen kummi ei ole pitänyt aikanaan juuri mitään yhteyttä kummipoikaansa ja nyt kun olemme hänen poikansa kummeja (jo 9v.), käymme vain synttäreillä eli näemme kerran vuodessa vaikka matkaakaan ei ole kovin hirveästi. Itse eivät pidä meihin päin mitään yhteyksiä niin mitäs mekään...

Minä laittaisin lahjan postissa jos tilanne on noin suoraansanottuna törkeä. Enkä usko et lapsikaan hirveesti pettyy jos ei kummia näy, tuon ikäinen unohtaa lyhyemmässäkin ajassa ihmisen jota tapaa noin harvoin :/

mulla sama tilanne. olen nykyään kummipojalleni vain sellanen "pakollinen"lahjakummi, mutta se johtuu siitä että hänen äitinsä ei ikinä soita, käy kylässä tai pyydä kylään tai muutakaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Minusta taas tosi naurettavaa jos jätät menemättä vaikka sinut on kutsuttu.Sinähän olet TYTÖN kummi et hänen äitinsä! Miksi olet tehtävään koskaan suostunut jo tollaisen asian takia unohdat oman KUMMIlapsesi?

eihän se lasta ole unohtanut kun häntä aikoo muistaakkin!!

Mulla hiukan sama tilanne kuin ap:llä. Kummitytön synttärit oli juhannuksen aikaan, hyvissä ajoin kyselin lahjatoiveita ja sain tarkat ohjeet, mitä tyttö tahtoo minulta lahjaksi. Ostin sen yli 60 ? maksavan lahjan ja odotin kutsua synttäreille, turhaan. Sitten tuli tytön äidiltä viesti, että laita lahja postin kautta, kutsu synttäreille tulee myöhemmin! Vastasin tuovani lahjan sitten, kun tullaan käymään. Nyt sitten kummilapsen äiti oli meuhkannut, että eipä kummitätiä kiinnosta kummityttö pätkän vertaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Walpuri:
Mulla hiukan sama tilanne kuin ap:llä. Kummitytön synttärit oli juhannuksen aikaan, hyvissä ajoin kyselin lahjatoiveita ja sain tarkat ohjeet, mitä tyttö tahtoo minulta lahjaksi. Ostin sen yli 60 ? maksavan lahjan ja odotin kutsua synttäreille, turhaan. Sitten tuli tytön äidiltä viesti, että laita lahja postin kautta, kutsu synttäreille tulee myöhemmin! Vastasin tuovani lahjan sitten, kun tullaan käymään. Nyt sitten kummilapsen äiti oli meuhkannut, että eipä kummitätiä kiinnosta kummityttö pätkän vertaa!

:o :o Oikeesti missä noin itsekeskeisiä ihmisiä sikiää :o
Muoks siis tuota kummilapsen vanhempaa tarkoitin :ashamed:

Kyllä minä tyttöön pitäisin mieluusti yhteyttä ja minun lapset laikkisivät mielellään heidän lapsiensa kanssa, mutta en väkisellä viitsi tyrkyttäytyä kun toista osapuolta ei kiinnosta yhteydenpito ollenkaan.
Oikein mukava ja herttainen on tämä minun kummilapsi ja harmittaa kovasti kun en tunne häntä enää kunnolla.
Kiitos kaikille vastauksista, en taida enää niin huonoa omatuntoa tunteakaan vaan lähetän jotain kivaa postissa!

Yhteistyössä