Kumoa tai vahvista yleistyksiä

TUNDRA-arjen sankari-

Aktiivinen jäsen
25.03.2006
9 314
0
36
Keksin tämmöisen jutun. Eli pistä itsesi johonkin sinulle sopivaan lokeroon ja sitten kumoat tai vahvistat kyseisestä asiasta tuttuja yleistyksiä.

Minä- Monen lapsen äiti
Olen kieltämättä aika homssuinen nykyään. Henkilökohtainen hygienia on reilassa, mutta siihen se itsestä huolehtiminen sitten jääkin.
Koti on epäsiisti, enemmän sääntö kuin poikkeus. Järjestyksen ylläpitämiseen kuluu niin paljon aikaa ja on loputon suo, että olen oppinut hyväksymään lievän epäjärjestyksen.
Lasten tarpeet menevät omien edelle.Suurimmaksi osaksi totta, mutta ens kuussa aion satsata ja ostaa itselleni paljon vaatteita. Vain ja ainoastaan minulle!
Väsynyt, ainakin tällä hetkellä.Jos sais pari kertaa nukkua kellon ympäri niin jaksais taas painaa 5 tunnin katkonaisilla yöunilla vaikka kuinka monta kuukautta.
Puhun vain lapsista, tai sitten en. Palstallakin keskityn lähinnä niihin juttuihin, mitkä ei liity lapsiin.

minä- suomalainen
Ei puhu eikä pussaa, väärin puhun ja pussaan myös. Jos oikein riehaannun, niin muitakin kuin miestäni ja lapsiani.
Känniääliö, totta. Käyn baareissa harvoin, mutta sitten kun käyn, niin homma karkaa aina lapasesta, tanssin pöydillä, kerron luokattomia juttuja, joita kenenkään ei kyllä tarvis kuunnella, puhun KOVAA, loppuillasta ehkä oksennan
On karkea käytöksinen, osin totta, Olen kyllä ystävällinen jne. mutta en hienostele esim. tiedän kyllä mikä juoma juodaan minkäkinlaisesta lasista, mutta mulle se ei ole nöpönuukaa. En siltikään röyhtäise kuuluvasti päälle.

Minä, monen lapsen äitinä

Homssuinen? Sekaista? Kaaos? Joo, on. Mutta johtunee peruslaiskasta luonteestani. Ja toisaalta olen tosi tehokas kun sille päälle satun.
Väsynyt? Epäilemättä, muta kuka käskee valvomaan kahteen?
Lasten tarpeet edelle. Joo, perustarpeet ainakin. Muiden kanssa tasapainoillaan.
Ja puhun lapsista? Jep, niistäkin, mistä vaan...

(ja sori kun lainasin mietekohdat suoraan, en viitsinyt miettiä, se laiskuus taas...)

Minä, lapseton aikuinen nainen jolla on kiva ja kotitöihin osallistuva aviomies olen homssuinen heti kun olen lomalla viikonkin. :D Tukka takussa ja rumat lökövaatteet päällä. Että kyllä ne muutkin on homssuisia ja koti siivoamatta.

Ps. Seksielämä ei kärsi vaikka koti on likainen ja minä homssuinen.

Alkuperäinen kirjoittaja tundra:
Minä- Monen lapsen äiti
En ole homssuinen, vaan huolehdin itsestäni, kuntoilen ja urheilen ja laitan itseäni mielelläni. Urheiluvaatteita vrt. verkkarit pidän urheillessa ja lasten kanssa ulkoillessani, muuten pukeudun tilanteen mukaan. Koti on ajoittain epäsiisti, enemmän sääntö kuin poikkeus. Järjestyksen ylläpitämiseen kuluu niin paljon aikaa ja on loputon suo, että olen oppinut hyväksymään lievän epäjärjestyksen. Saastaista meillä ei ole, siivotaan säännöllisesti.
Lasten tarpeet menevät omien edelle. Mutta huolehdin myös itsestäni, koska olen sen velkaa itselleni ja lapsilleni ja jopa miehelleni.
Väsynyt, ainakin tällä hetkellä.Jos sais pari kertaa nukkua kellon ympäri niin jaksais taas painaa 5 tunnin katkonaisilla yöunilla vaikka kuinka monta kuukautta. -Tämän allekirjoitan.
Puhun paljon ja milloin mistäkin, lasten lisäksi on paljon muitakin kiinnostavia aiheita.

minä- suomenruåtsalainen (puoliksi)

Meillä ei ole purjevenettä, edes moffalla ei ole purjevenettä.
Mieheni ei käytä kapteeninlakkia, enkä minäkään. Emmekä myöskään käytä merimiesaiheisia vaatteita.
Pikkusormeni ei ole pystyssä, vaikka teetä joskus juonkin.
Vessan seinältä ei löydy kuvaa Ruotsin kuningasparista.
Mitä vanhaa rahaa, ei mulle ole kukaan mitään antanu.
Kyllä, olemme puheliaita.
Osallistun mielelläni kaikkiin kummallisiin hassunhauskoihin(?) leikkeihin.
Itsetuntoa riittää sen verran, että en suutu vaikka suomenruotsalaisia, tai suomenruotsalaisuutta pilkattaisiinkin. Nauran mukana, kuten muutkin finlandssvenskit.
:)

Yhteistyössä