Kumpaa antaisit mielummin iltapalaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
lapselle 8kk.
- velliä(riisi tai kaura), jota uppoaa vaihdellen 140-200ml
VAI
- puuroa(muksu neljän viljan), jota uppoaa 1 tetra tai vähän vajaa+n.½prk luumusosetta päällä JA hetken päästä päälle 40-70ml maitoa.

Kumpi parempi/täyttävämpi/ravitsevampi ?
Lapsi nukkuu täydet yöunet kummankin iltapalan jälkeen, eli sillä ei ole merkitystä.

ja mitään muuta puuroa ei suostu syömään, kuin juuri tuota muksun neljän viljan valmispuuroa..kaikki on koitettu..valmiit ja itsetehdyt.

Vellit on turhia. Puuro puurona ja maito maitona.

Ja pystythän sä itsekin laskemaan ihan helposti kummassa on enemmän energiaa. Ne energiamäärät lukee niissä pakkauksissa.

no jälkimmäinen kuulostaa mun korviini paremmalt vaihtoehdolta(ihan jo siks et neuvolaska ei suositel ollenkaa vellin antamista ku ravintoarvot melkee samat ku maidos)!!

Jos nukkuu molemmilla hyvin ja kasvaa normaalisti, niin se on kyllä ihan juurja se sama että kumpaa annat. Anna vaikka joka toisena iltana toista ja joka toisena toista.

Velli on ollut käytössä siksi, kun lapsi ei aikaisemmin suostunut syömään yhtään mitään puuroa... lopulta monien kokeilujen jälkeen löytyi tuo yksi joka maistuu ja päällä pitää myös ehdottomasti olla luumusosetta, mikään muu ei kelpaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja no:
itse tehtyä puuroa,järkkyä maksaa hiutalepaketin verran yhestä puuroannoksesta,puuro helppo tehdä ittekkin.

Helpommin sanottu kuin tehty.. LAPSI EI SYÖ ITSETEHTYÄ PUUROA, eikä mitään muutakaan kuin juuri tuota tiettyä..mielelläni itse keittäisin, mutta kun sitä ei sitten syödä.

itse tehtyä puuroa,järkkyä maksaa hiutalepaketin verran yhestä puuroannoksesta,puuro helppo tehdä ittekkin.

Luitko edes mitä ap kirjoitti?? Hänen lapsi ei suostu syömään kuin tuota tiettyä valmispuuroa, vaikka kaikkia muitakin on koitettu, myös itsetehtyä!
varmasti jokainen antaisi mielellään itsetehtyä,jos se kelpaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Helpommin sanottu kuin tehty.. LAPSI EI SYÖ ITSETEHTYÄ PUUROA, eikä mitään muutakaan kuin juuri tuota tiettyä..mielelläni itse keittäisin, mutta kun sitä ei sitten syödä.

Jauha vaikka ne hiutaleet tehosekottimella. Tiedät ainakin mitä annat jos on sihtikurkku kyseessä.

tuo puuroannos ravitsevampi.

Meillä tyttö söi vain muksun puolukkaista puuroa kunnes keitin pienenen määrän tavallista puuroa(sä voisit kokeilla ihan neljän viljan puuroa)ja sekoitin sen siihen valmispuuroon,aloitin 2rkl ja lisäsin vähän kerrallaan..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Jauha vaikka ne hiutaleet tehosekottimella. Tiedät ainakin mitä annat jos on sihtikurkku kyseessä.

Tämäkin on kyllä koitettu!! Luulen, että se on enemmän maku-kuin rakenneasia.

Ihan kaikki on siis jo koitettu: itsetehdyt puurot (hiutaleista, jauhoista, suurimoista ja hiutaleet jauhettuna ja eri viljalajit), valmiit lasten puurojauheet, valmiit tetrat..joista siis loppujen lopuksi maistuu vain neljän viljan tetra.

Yhteistyössä