Kumpaa kieltä on helpompi opiskella ja puhua, espanjaa vai italiaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Eli haaveena olis alkaa opiskella joko italiaa tai espanjaa. Kielipää ei ole kovin hyvä, mutta silti haluan oppia (ainakin) toisen kielen näistä... Mutta kumpaako on helpompi oppia? Siis sekä puhumaan, että kielioppi myös. Ja tällä hetkellä ei ole mahdollisuutta mennä mihinkään kansalaisopiston tai vastaavan kielikurssille, mutta hitaasti voisin kotona yrittää opiskella, joten onko olemassa jotain hyvää netti-, dvd- tai muuta kielikurssia? :)

mä kokeilin molempia,italiaa jäin sit jatkamaan. jotenkin tuntui omemmalta, luulen että vaikeusaste suunnilleen sama, ihan mikä kiinnostaa,jos matkustelet espanjankielisissä maissa,ota espanja, jne. mä kyllä luen työväenopistossa. en tiedä miten itseoppimenen sit menee. mut sekaisin menee, sen varran samankaltaisia ovat,jos molempia yrittää :)ääntäminen kummassakin yhtä vaikeaa/helppoa.

Itse tällä hetkellä osaan englantia kohtuullisen hyvin, käynyt yläasteen englantipainotteisella luokalla. Ruotsia osaan vain välttämättömän eli tosi vähän. Muita kieliä en osaa. Ruotsin oppiminen on ollut aina vaikeaa, tuntuu ettei osaa sitä kielioppia yhtään. Englanti on helpompaa, ehkä koska olen sitä enemmän opetellut. Kielioppi sujuu mutta toisinaan sanajärjestys mättää... :/ Lausuminen on englannissakin vaikeinta.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24588569:
Itse tällä hetkellä osaan englantia kohtuullisen hyvin, käynyt yläasteen englantipainotteisella luokalla. Ruotsia osaan vain välttämättömän eli tosi vähän. Muita kieliä en osaa. Ruotsin oppiminen on ollut aina vaikeaa, tuntuu ettei osaa sitä kielioppia yhtään. Englanti on helpompaa, ehkä koska olen sitä enemmän opetellut. Kielioppi sujuu mutta toisinaan sanajärjestys mättää... :/ Lausuminen on englannissakin vaikeinta.

no kyllä musta puhtaasti kielioppi on espanjassa vaikeampaa kuin ruotsissa tai englannissa. itse myös suosittelen espanjaa, vain koska osaan sitä. en pidä sitä kovinkaan vaikeana kielenä, tosin tämäkin riippuu aivan siitä mihin vertaa.

Englannin, ruotsin, saksan ja ranskan jälkeen aloin opiskella italiaa. Naurettavan helppo kieli, ainakin jos yhtään osaa ranskaa pohjalle. Ääntäminen etenkin on suomalaiselle lastenleikkiä, pari sääntöä kun muistaa niin muuten äännetään "suomalaisittain".

Espanjan ääntäminen on ainakin helppo oppia. Kielioppi voi tuottaa hankaluuksia jos esimerkiksi ruotsin tai englannin kielioppi tuntuu vaikealta, mutta esimerkiksi lukiossa oli ensin monta älyttömän helppoa kurssia ja kerrasta alkoi vaikeutumaan sitten reippaasti kun alettiin enemmän perehtyä verbeihin :D Sellaisen "turistiespanjan" oppii kyllä helposti, siis sellaiset perusjutut ja sanastoa esimerkiksi on mielestäni helppo laajentaa, itselleni espanjankieliset sanat jää muistiin paremmin kuin mitkään muut :)

Yhteistyössä