Kumpaa laskettua aikaa pitäisi tuijottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei ymmärrä.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei ymmärrä.

Vieras
Elikkä neuvolassa on tähän asti seurattu ultran mukaan mikä olisi nyt 38+1 mutta keskiviikkona sitten täti ihmetteli että miksi on edes laskettua aikaa muutettu kun erosi menkkojen mukaan lasketusta vain 6päivää ja menkkojen mukaan nyt olisi 39+0. Keskiviikkona kävin synnytyspäivystyksessä tarkistamassa jotta kaikki hyvin kun syke oli vauvalla neuvolassa alhainen.. Sieltä synnäriltä tuli nyt kirje mun käynnistä ja siihenkin on merkitty viikot menkkojen mukaan :O
Siis oonko nyt ultran mukaan 38+1 vai menkkojen mukaan 39+0 rv:lla??

Anteeksi sekava selitys mutta toivottavasti joku ymmärsi mun kysymyksen :D

Se pätee mikä neuvolakorttiin on merkitty niihin alkutekstien kohdalle eli käytännössä se ultra. Se, mitä ultra näyttää esim. viikolla 38 raskausviikoiksi ei ole enää merkitystä koska silloin yksilölliset erot tekee niin paljon virhettä, ettei ole puoliksikaan niin luotettava kuin rv12 ultran mittaus, saati sitten menkkojen mukaan lastettu joka voi heittää pari viikkoakin.

On sillä sitä paitsi merkitystä, esim. jos ei lähde itsekseen syntymään niin pitää tietää millon pitää viimestään käynnistellä ettei istukka ala rappeutumaan omia aikojaan.

[QUOTE="jep";22242585]Se pätee mikä neuvolakorttiin on merkitty niihin alkutekstien kohdalle eli käytännössä se ultra. Se, mitä ultra näyttää esim. viikolla 38 raskausviikoiksi ei ole enää merkitystä koska silloin yksilölliset erot tekee niin paljon virhettä, ettei ole puoliksikaan niin luotettava kuin rv12 ultran mittaus, saati sitten menkkojen mukaan lastettu joka voi heittää pari viikkoakin.

On sillä sitä paitsi merkitystä, esim. jos ei lähde itsekseen syntymään niin pitää tietää millon pitää viimestään käynnistellä ettei istukka ala rappeutumaan omia aikojaan.[/QUOTE]

eikö se kuitenkin seurata sen ultran mukaan,ei menkkojen.

eikö se kuitenkin seurata sen ultran mukaan,ei menkkojen.

Vaan menkkojen mukaan ne monessa paikassa tuijottaa, jos ei eroa ole yli viikkoa. :)

Musta tuo on kanssa hassua just siks, että jos oikeesti onkin jo paljon pidemmällä (esim. tuon 6 pv), niin menee aika yliaikaiseksi, jos käynnistellään sitten vasta n. kolmisen viikkoa lasketun jälkeen...

[QUOTE="jep";22242585]

On sillä sitä paitsi merkitystä, esim. jos ei lähde itsekseen syntymään niin pitää tietää millon pitää viimestään käynnistellä ettei istukka ala rappeutumaan omia aikojaan.[/QUOTE]
No tätä ajatellenhan se on sitten tavallaan ratkaistu oikein; otetaan se eiempi laskettu aika käyttöön.
Täällä ei rakenneultrassa enää laskettua aikaa siirretä, jos heittoa ei ole yli 2 viikkoa, mutta jos taas käy alkuraskaudessa ultrassa, laskettuaika määräytyy ultran mukaan.

No tätä ajatellenhan se on sitten tavallaan ratkaistu oikein; otetaan se eiempi laskettu aika käyttöön.
Täällä ei rakenneultrassa enää laskettua aikaa siirretä, jos heittoa ei ole yli 2 viikkoa, mutta jos taas käy alkuraskaudessa ultrassa, laskettuaika määräytyy ultran mukaan.

Joo, nt-ultrassa jos tulee heittoa yli 4pv LA muuttuu. Mulla oli nyt rakennultrassa viikko heittoa...ei muuteta.

mulle sanottiin että siellä eivät siirrä laskettua-aikaa jos heittoa ei ultran ja menkkojen välillä ole yli5pvä...

Mulla np-ultra oli 11+6 ja vastas viikkoja 12+3 eli ei siirretty. Rakenneultrassa vastas viikkoja 22, menin sinne 21+2

Kiitos vastauksista =) Mulla esikoinen ja kuopus syntyneet 38+3 jotta kaippa tämäkin tulee ihan näinä päivinä lasketusta huolimatta :D Alko vaan häiritseen kun toisaalla katotaan toista laskettua ja toisaalla toista..

Voisko joku vielä "suomentaa" mulle lauseen mikä tuossa lapussa on:
Tutkien kohdunsuu NIINKIN kypsä että kahdelle sormelle auki. Mitä tuo NIINKIN kypsä siinä meinaa? :D

Ja toinen juttu:

Pitkässä sykekäyrässä yksittäinen ekstra, mutta niitäkään ei runsaasti. Mikä ihmeen ekstra? :O

Voisko joku vielä "suomentaa" mulle lauseen mikä tuossa lapussa on:
Tutkien kohdunsuu NIINKIN kypsä että kahdelle sormelle auki. Mitä tuo NIINKIN kypsä siinä meinaa? :D

Ja toinen juttu:

Pitkässä sykekäyrässä yksittäinen ekstra, mutta niitäkään ei runsaasti. Mikä ihmeen ekstra? :O

Käsittäisin tuon niiinkin = jo niin kypsä, että on kahdelle auki. Eli siis kohtuu hyvin auennut jo.

Ekstra: rytmihäiriö.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22242916:
Käsittäisin tuon niiinkin = jo niin kypsä, että on kahdelle auki. Eli siis kohtuu hyvin auennut jo.

Ekstra: rytmihäiriö.

Kaippa he olisivat sitten sanoneet jos huolenaihetta olisi tuosta rytmihäiriöstä..
Nyt alkoi kyllä pikkusen pelottaan että onkohan vauvalla sittenkään kaikki hyvin kun tuosta ekstrasta kuitenkin maininta paperissa :/

Kaippa he olisivat sitten sanoneet jos huolenaihetta olisi tuosta rytmihäiriöstä..
Nyt alkoi kyllä pikkusen pelottaan että onkohan vauvalla sittenkään kaikki hyvin kun tuosta ekstrasta kuitenkin maininta paperissa :/

Eikös siinä lukenut, että yksittäinen eikä runsaasti eli ei ole huolta. :) Tervekin sydän saa rytmihäiriöitä, se nyt vaan sattui tapahtumaan silloin, kun olit käyrillä. Mut jos se on käyrässä näkynyt, pitäähän se mainita, vaikkei siitä mitään oliskaan.

Mullakin luki viimesissä papereissa vaikka mitä... jälkikäteen tosin onneksi vasta näin (mm. hengitysliikesarjaa ei nähdä, vaikka pitkä seuranta jne. ). :D Mutta kaikki hyvin silti. :) Olisivat varmasti sanoneet, jos huolta ois (ja reagoineet).

Yhteistyössä