Kumpaa uskoa, lasta vai mummua? Mitä tekisit tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja miksihän ap sitten otti kaljanjuonnin esille, jos sillä ei ole lopulta mitään vaikutusta tilanteeseen...

Minusta kuulostaa siltä, että ap oli jo päättänyt että mummo on lapsen ruhjeisiin syyllinen, ja siksi kertoo ne asiat jotka saavat mummon kuulostamaan syylliseltä. Mikä kyllä on ihan ymmärrettävää, jos mummo kerran kohtelee ap:ta inhottavasti, niin mielummin sitä kai omaa lasta uskoo kuin ilkeää ihmistä. Tosiasiahan kuitenkin on, ettei 150-kiloinen ole kahden kaljan jälkeen huppelissa.

[QUOTE="hmmm";27524459]Uskoisin lasta. 4vee ei osaa vielä valehdella eikä sepittää muuten tuollaista tarinaa.

terv. 5- ja 7- vuotiaiden äiti.[/QUOTE]

Ei ehkä valehdella tai sepittää tarinaa mutta osaa kyllä "syyttää" toisia omista kaatumisistaan tms.

terv. 7-, 5,5-, 3,5- ja 2 -vuotiaiden lasten äiti

[QUOTE="qAz";27524504]Onko tämä oikeasti totta?
Eihän tämä voi olla totta.[/QUOTE]

Jos lapsi viedään epämääräisten ruhjeiden takia lääkäriin, kyllä siitä tehdään ilmoitus. Ja aivan varmasti tehdään tuollaisessa tilanteessa kun on epäselvää mitä edes on tapahtunut. Lapsen oikeuksista kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin siis mitä.;27524750:
150 kiloa kaatumassa lapsen päälle niin että lapsi puristuu alle ja päähän tulee ruhje. Aika pahaa jälkeä syntyisi...

Ei ole kukaan sanonut että lapsi jäi päästä varpaisiin mummon alle. Lapsen päälle voi kaatua
ihan muissakin asennoissa. Tämä toki jää arvailun varaan.

[QUOTE="alkup";27524765]Ei ole kukaan sanonut että lapsi jäi päästä varpaisiin mummon alle. Lapsen päälle voi kaatua
ihan muissakin asennoissa. Tämä toki jää arvailun varaan.[/QUOTE]

No miten lapsi sanoo asian käyneen? Mihin pää osui? Mihin vatsa osui? Miten mummo kaatui päälle?

Pimeässä huoneessa kompastuminen ei muuten tee kummastakaan huonoa ihmistä, lapsesta tai mummosta. Pahapa siellä pimeässä on oikein tietääkään kuka kompastui ja mihin. Tuliko niskaan mummu vai tuoli.

No miten lapsi sanoo asian käyneen? Mihin pää osui? Mihin vatsa osui? Miten mummo kaatui päälle?

Pimeässä huoneessa kompastuminen ei muuten tee kummastakaan huonoa ihmistä, lapsesta tai mummosta. Pahapa siellä pimeässä on oikein tietääkään kuka kompastui ja mihin. Tuliko niskaan mummu vai tuoli.

Totta tämäkin... on vain niin kamala tilanne, ja vielä kun lapsi edelleen valittaa vatsaansa niin
on itselläkin kamala olo. Lapsi sanoo vain että mummu kaatui päälle. Ei muuta.

Uskoisin lasta. Kohtausta tuskin järjestäisin, mutta lapselle sanoisin että uskon häntä. Mummoa tapaisin (paitsi jos on täysi k-pää, mitä taitaa olla), mutta olisin vielä varautuneempi.

Uskoisin lasta. Kohtausta tuskin järjestäisin, mutta lapselle sanoisin että uskon häntä. Mummoa tapaisin (paitsi jos on täysi k-pää, mitä taitaa olla), mutta olisin vielä varautuneempi.

Olen lapselle sanonut uskovani häntä...

Emme käy mummulassa muutakuin pakosta... Ihan oman itseni vuoksi, ja se että mummo on
alkanut manipuloimaan minua lasteni kautta, varsinkin nyt kun on huomannut ettei pysty minuun
enää muutoin.

[QUOTE="alkup";27524116]Terve vain ittelles perkele, ei kai kukaan saatana oleta ihmisen olevan kännissä kahden kaljan
jälkeen???? Kaksi tölkkiä! Helvetti.[/QUOTE]

Mä kyllä oon kahen tölkin jälkeen kännissä.
Sä vielä jätit muut lapset humalaisen mummon kanssa?

Jos olis kyse meidän lastan mummusta, niin olisin lapsen puolella. Mummu kun valehtelee muutenkin silmät ja korvat täyteen täyttää shittiä, niin ei epäilystäkään ettenkö uskois omaa lastani. Meillä siis mummu alkoholisti... paitsi, että "kylillä ne puhuu vaikka mitä, ei niistä piä välitää, LUULEVAT, että minä olin humalassa/otan jatkuvasti... saatan joskus ottaa yhen saunakaljan, en enempää... saa kait sitä joskus ottaa ku on vapaata, ei kait se haittaa jos yhen ottaa"

Sellanen holisti meillä. Tähän saakka on käännytty ovelta takas, jos on humalassa, mut nyt näyttää että välit menee lopullisesti, kun tätä ei jaksa enää kukaan.

Mitä lapsi sanoi tapahtuneen kun olitte vielä mummun luona tai matkalla päivystykseen?
Kirjoitit, että lääkärissä lapsi sanoi mummun kaatuneen päälle, kertoiko tätä aikaisemmin sinulle?

Vahinkohan on varmaan sattunut, en usko että mummu, narsistikaan sellainen, olisi lapsen päälle tahalleen kaatunut. Pimeässä nyt itsekin tulee kompuroitua.

Hirveesti tässä vaan korostettiin muutamaa kaljaa ja mummun kokoa. Jos mummu vaivaa ap:tä niin paljon että joutuu terapiassa käymään, ei varmaan koskaan uskoisikaan mummua.

[QUOTE="vieras";27524954]Mitä lapsi sanoi tapahtuneen kun olitte vielä mummun luona tai matkalla päivystykseen?
Kirjoitit, että lääkärissä lapsi sanoi mummun kaatuneen päälle, kertoiko tätä aikaisemmin sinulle?

Vahinkohan on varmaan sattunut, en usko että mummu, narsistikaan sellainen, olisi lapsen päälle tahalleen kaatunut. Pimeässä nyt itsekin tulee kompuroitua.

Hirveesti tässä vaan korostettiin muutamaa kaljaa ja mummun kokoa. Jos mummu vaivaa ap:tä niin paljon että joutuu terapiassa käymään, ei varmaan koskaan uskoisikaan mummua.[/QUOTE]

lapsi ei mummun kuullen sanonut sanaakaan siitä mitä tapahtui. kun lääkärille selitin, että mummu sanoi lapsen kaatuneen, niin lapsi alkoi itkemään ja huusi että "minä en kaatunut, mummu kaatui minun päälleni!"

Enkä tietenkään sano et olis tahalleen kaatunut lapsen päälle, vaan se tässä vituttaa että mummu ei voi kertoa totuutta...

No, uskoisin lasta. Mullakin oli lapsena mummo 150 kg +, todella inhottava ihminen, joka todellakin näytti menevän parista kaljasta känniin. Syitähän tähän on monia; Vanhuksilla ja superläskeillä on usein lääkitys, millä on yhteisvaikutuksia alkoholin kanssa ja toiseksi on aina piilopullot ja pohjat...

Mä uskon, että totuus on jossain puolivälissä. Siis tyyliin että lapsi on saattanut sotkeutua jalkoihinsa, ja saanut siinä sivussa mummonkin horjahtamaan osittain päälleen.

Oisko tilanteessa jotain tulkinnanvaraista, esim. mummu koitti ottaa kaatuvaa lasta kiinni vyötäröstä (vatsassa puristusvamma) muttei ihan ehtinyt, vaan pää ehti kolahtaa johonkin? Eli periaatteessa molemmat oikeassa, lapsi kaatui, ja mummukin ehkä perään suikatessaan horjahti tai lapsi tulkitsi kiinniottamisen "päällekaatumiseksi".

Kyllä minä omaa äitiänikin tuossa asiassa kuuntelisin, koska nelivuotias on saattanut tulkita tilanteen väärin. Eli kaatuu, tuntee mummun kiinni itsessään, ja olettaa että kaatui koska mummu oli kiinni.

150 kiloinen ihminen ei muuten tule kahdesta kaljasta yhtään miksikään, ainakaan kaatuilukuntoon.

uskoisin kans jotenkin näin menneen, mummu on ehkä horjahtanut lasta päin tai ehkä ottanut kiinni horjahtavaa lasta , mutta kämännyt siinä samalla päälle ja pää osunut johonkin hyllyn reunaan. jotain tällaista.
itselleni on käynyt vähän samalla lailla, kun sukka oli liukas, tosin en kaatunut lapsen päälle.

vahinkohan tämä nyt kumminkin oli ja niitähän sattuu, pienellä alkomäärällä ei vältti ole mitään tekemistä tapahtuneen kanssa ja kaikki säikähti, sekä mummu että lapsi.

Ei tuosta saa totuutta selville sitten niin millään. Mummo tietää totuuden, mutta muille asia on ihan uskon varassa.

Mun kaksivuotiaani putosi ruokapöydässä istuessaan tuolilta, satutti itsensä kaapin kulmaan ja syytti, että pappa tönäisi hänet alas. Oli loukkaantunut ja pahoilla mielin osoitteli pappaa sormella, eikä halunnut enää istua vieressä. Minä, isä ja mummo näimme, että pappa ei edes hipaissut lasta, söi kaikessa rauhassa vain. Lapsen taas oli mahdoton käsittää, että tapahtunut oli ihan silkka vahinko ja kun ainoana siinä lapsen vieressä oli pappa, niin papan piikkiinhän se syy sitten lapsen mielestä meni.

Pimeässä komerossa ei varmasti ole selkeää kuvaa tapahtumista. Mummo on voinut vahingossa tönäistä lasta, lapsi taas on kokenut, että koko mummo tuli päälle. Ja mitä lie siellä komerossa on sattunut olemaan, varmaan voi olla ihan hyllynkulmaa, irtotavaraa tms, joka on jäänyt vatsan alle, kun lapsi kaatui.

[QUOTE="vieras";27524509]Missä sanotaan että pitää olla nollatoleranssi? En ole ainakaan tuollaisesta laista kuullutkaan.[/QUOTE]

Tässä kohdin nollatoleranssi ei ilmeisesti viitannut alkoholinkäyttöön, vaan epäilyyn siitä, että lasta on pahoinpidelty. Toki tuollaiset vammat ja selitys kaatumisesta herättää epäilyn.

[QUOTE="Alkup";27524434]Noh, tämä mummo on 53-vuotias eli en tiedä luokitellaanko jo ikääntyneeksi?. En tiedä miksi tohon ton pienen maistelun laitoin, mutta koska hän on narsisti ja juotuaan edes vähän, hän muuttuu minua kohtaan todella kamalaksi, päätin sen mainita.

lapsi ja mummo päättivät keskenään alkaa leikkimään ko leikkiä, minä olin keittiössä laittamassa iltapalaa ja olisin muutenkin jo kieltänyt leikin koska olimme tekemässä lähtöä kotiin heti kun iltapala syöty, puuro oli siis jo lautasella. Kuitenkin ehtivät alkaa leikin. En usko että kukaan teistä olisi osannut odottaa tuollaista tapahtuvan vaikka miten päin olisi.

Siksi epäilen mummon kertomusta koska hän on narsisti, jonka vuoksi käyn psykoterapiassa. Emme olisi menneet mummulaan ollenkaan, mutta jotenkin tämä narsisti mummo sai lapset aivopestyään minut suostumaan siihen että käydään pikaisesti. (ja huom. isäni oli myös paikalla, täysin selvinpäin!)[/QUOTE]
Kiitos tästä parodisesta tarinasta :D.

Muo kiinostais, että oliko tulkinta "mummo pienessä sievässä" tehty sillä perusteella, että mummon oli nähty juoneen 2 olutta vai että mummo oli silmin nähden pienessä sivässä? Nimittäin jos mummo oli opienessä sivässä ja on julkisesti juonu kaksi olutta pitäisi jo jonkun kellon jossain soida ja jos mummo valehtelee juoma määränsä, niin eiköhän tuo sitten voi valehdella vaikka mitä muutakin....

Miksi lapsi on humalaisen mummu kanssa leikkimässä???

Miksi olitte siellä paikan päällä???

Jos isovanhemmat ovat humalassa silloin pitää poistua paikalta lasten kanssa.

150kg ei ole kahdne OLUEN jälkeen huppelissa, edes pienessä sievässä. Onko teillä käsitteet aivan sekaisin nyt?

Ja ls-ilmoa ei tehdä tuollaisen asian takia. Uskokaan pois. Jos vesiselvä äiti vie lapsensa lääkäriin ja ilmoittaa että leikkiessä mummo on kaatunut vahingossa lapsen päälle, siitä ei tehdä ls-ilmoa.

Yhteistyössä