H
hoitopaikkaongelma
Vieras
Lapsi on 1v 1kk ikäinen aloittaessaan hoidon ja hoitopaikkajärjestelyyn olisi seuraavat 2 vaihtoehtoa:
1. Pieni 8h ryhmis mukavissa kodinoloisissa tiloissa, 2 hoitotätiä, osa lapsista vielä osa-aikaisia joten tuo 8h ei ole aina edes täynnä. Hoitopaikka sijaitsee automatkan päässä joten hoitopäivän pituus on toisen vanhemman työpäivä + matkat, eli yhteensä melkein 9h.
2. Iso päiväkoti, jossa kuitenkin erillinen pienten puoli 0-3vuotiaille, pienten puolella 12 lasta + 3 varapaikkaa pph:iden sairastapausten takia. Tätejä 3 kpl. Pienten puoli on erillinen tila mutta ulkona ollaan isot ja pienen sekaisin ja meno on meluisaa ja hurjaa, tilukset siis rauhattomat. Tässä etuna se että vanhemmat voisivat limittää työpäivän niin että toinen menee aikaisin, toinen myöhään ja lapsen hoitopäivän pituus olisi siis noin 6,5 h matkoineen.
Kumman te valitsisitte?
1. Pieni 8h ryhmis mukavissa kodinoloisissa tiloissa, 2 hoitotätiä, osa lapsista vielä osa-aikaisia joten tuo 8h ei ole aina edes täynnä. Hoitopaikka sijaitsee automatkan päässä joten hoitopäivän pituus on toisen vanhemman työpäivä + matkat, eli yhteensä melkein 9h.
2. Iso päiväkoti, jossa kuitenkin erillinen pienten puoli 0-3vuotiaille, pienten puolella 12 lasta + 3 varapaikkaa pph:iden sairastapausten takia. Tätejä 3 kpl. Pienten puoli on erillinen tila mutta ulkona ollaan isot ja pienen sekaisin ja meno on meluisaa ja hurjaa, tilukset siis rauhattomat. Tässä etuna se että vanhemmat voisivat limittää työpäivän niin että toinen menee aikaisin, toinen myöhään ja lapsen hoitopäivän pituus olisi siis noin 6,5 h matkoineen.
Kumman te valitsisitte?