Kumpi laiva on viihtyisämpi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harvoin risteillyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse olen pääsääntöisesti mennyt Silja Linellä, mutta muutama reissu on tehty myös viikkarilla. Lapsille ohjattua toimintaa kummassakin. Ehkä Silja on hieman enemmän viihtyisämpi mun mielestäni.

Oo hiljaa
a037.gif
Wiking on parempi.

• Tykkää
Reactions: Nanna85
Me taas tykätään Viikkarista enemmän kuin Siljasta. Silja on joidenkin mielestä hienompi ja lässynlässynlää, mutta ihan yhtä hyvät lasten leikkihuoneet löytyy molempien yhtiöiden laivoista ja ollaan huomattu tax free on halvempi viikkarilla kuin siljalla. Ei niissä (viikkarissa ja siljassa) nyt niin isoja eroja ole, paitsi että viikkari on selvästi halvempi kuin silja.

[QUOTE="vieras";24776907]Me taas tykätään Viikkarista enemmän kuin Siljasta. Silja on joidenkin mielestä hienompi ja lässynlässynlää, mutta ihan yhtä hyvät lasten leikkihuoneet löytyy molempien yhtiöiden laivoista ja ollaan huomattu tax free on halvempi viikkarilla kuin siljalla. Ei niissä (viikkarissa ja siljassa) nyt niin isoja eroja ole, paitsi että viikkari on selvästi halvempi kuin silja.[/QUOTE]

Jatkan vielä että Viikkari on siinäkin mielessä kivempi että kävelymatka Tukholman keskustaan on suhteellisen lyhyt ja matkan varrella on Gamla Stan, jossa on mm. kuninkaanlinna. :)

Meille kelpaa molemmat. Ei niiden viihtyisyydessä, ohjelmassa ja ruokapaikoissa ole suurtakaan eroa mun mielestä. Viking tosiaan menee Tukholmassa lähemmäs keskustaa, Siljalla taas on Helsingin päässä paremmat parkkitilat. Siljalla ehkä hivenen palvelun taso heikentynyt viime aikoina.

Mä olen tykännyt enemmän siljan leikkihuoneista. Iso tila, josta lapsia on helppo vahtia. Viikkarilla leikkitilat oli oudosti jaettu eri huoneiksi ja tosi hankala valvoa lapsia kun toinen haluaa pelata ja toinen pallomereen. Muuten silja on tyylikkäämpi yleisiltä tiloiltaan. Hyttien tasossa ei mielestäni eroja. Mutta ei valittamista kummassakaan laivassa, molemmissa hyvä palvelu ja yleisilme yhtä siisti. Kummalle vaan laivalle lähtisin.

Vikingillä on viime vuosina ollut paljon parempi palvelu. Siljalla ei viimeksi meinannut saada suomeksi palvelua yhdessä ravintolassa, mutta kettuilua ruotsiksi kyllä oli tarjolla.... Siis hinta-laatu -suhde meidän perheen mielestä parempi Viikkarilla.

Silja on ainakin ennen ollut kalliimpi ja hienompi. Enemmän luxusta kai. En sitte tiedä nykytilanteesta.

Viikkaria ollaan aina käytetty kun niin monta kertaa vuodessa tullu pyörähdettyä auton kanssa Ruotsissa. Reilusti halvempaa oli ainakin silloin aikanaan.

Silja on enemmän simmonen olevinaan "luxus" mutta te ootte varmaan menossa sit tukholmassa shoppailemaan niin kannattaa valita Viking koska niillä on paljon paremmat ja monipuolisemmat ruuat! :) jos siis meinaa buffetin ottaa. Molemmilla on lapsille ja aikuisille aika samat ohjelmat ja ihan hyvät ostosmahdollisuudet. Siljan tarjoukset yleensä vaan klubi-kortilla, viikkarilla kaikille :)

Minusta molemmat on aikansa eläneitä ja vanhoja, vaikka sisäremppaa "pinta remonttia# molempiin tehty, mutta koneet ja tekniikka 20v vanhaa. Jos on pakko valita valitsisin Siljan, mutta jos voit lennä Tukholmaan!

Ollaan kans käyty molemmilla. Silja on mielestäni viihtyisämpi, mutta valitettavasti virolaistyöntekijöiden palveluasenne on melko kehno ja sitä kautta vaikuttaa huonontavasti...

Viikkari oli muuten ihan ok, mutta huomattavasti enemmän kuului öisen örvellyksen ääniä hyttikäytävillä. Meillä lapset hyväunisia, mutta nukahtaessaan vähän kyselivät äänistä tyylin "onko noi niitä humalaisia - mitä jos ne tulee tänne jne" Sitten kun lapset nukkui, iteä ärsytti heräillä shuihing -imitointeihin pitkin yötä :(

Eli ensi kerralla kokeillaan taas Siljaa...

Jos menen perheen kanssa Tukholmaan, valitsen Siljan.
Jos lähden kavereiden kanssa ryyppäämään, valitsen Viikkarin.

Viikkari on halvempi, mutta hyttien taso heikompi. Ruuat hyviä molemmissa.
Siljalla paremmat leikkipaikat lapsille.

Helsingissä Siljan terminaali on lähempänä keskustaa, Tukholmassa Viikkarin.