Kumpi meistä on idiootti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yji
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yji

Vieras
Hirvee riita jä mykkäkoulu taas päällä...
Ukko kulkee reissutöissä viikot, tulee torstaisin kotiin ja aloittaa viikonlopun. Itse olen siis viikot yksin lasten kanssa. Kaksi lasta (1v4kk ja 2kk), joiden kanssa on oikeesti välillä tosi rankkaa.
Noh, heti tänä aamuna oli ukko lähdössä veljensä kanssa puita tekemään anoppilaan, kun minä ehdotin siivouspäivää. Ja aina olisi jotain muuta tekemistä ja suunnitelmia kun minä haluaisin että oltais nämä vapaat ihan perheen kanssa ja yhdessä tehtäis jotai kivaa ja kyläiltäs. No, jos miehelle asiasta sanon että eikö voisi olla kotona meidän kanssa, ni hirveet pultit vetää kun ei missään SAA käydä. En koskaan ole kieltänyt menemästä minnekkään, aikuinen ihminen.
Eikö se ole kohtuutonta että minä hoidan lapset yksin lähes aina? Vai olenko ihan idiootti kun tykkään huonoa ukon menemisistä?

Tekisi välillä niin mieli ottaa ja lähteä, tuo asia ärsyttää niin paljon!!!

koita muistaa myös, että sun mies on viikot pois ja hänellä ei juuri ole mitään muuta elämää kuin se työ siellä reissussa - ei siis pääse olemaan kavereidensa kanssa jne.
toki ikävää, jos isä ei koskaa ole kiinnostunut perheensä kanssa viettämään aikaa.
mutta älä ota marttyyrin viittaa, se ei sovi kellekään :hug:

Siivouspäivä - kivaa tekemistä yhdessä?! Tuskin miehen mielestä. Olisit siivonnut ennen kuin mies tulee kotiin. Toisaalta mieskin on tyhmä, kun ei oma perhe kiinnosta. Kumpikin tolloja.

Kumpikin. Ukko sen takia, kun on perustanut perheen vaikka ei välitä olla heidän kanssaan. Sinä idiootti, koska olet tehnyt toisenkin lapsen miehen kanssa, joka ei välitä olla perheensä kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Siivouspäivä - kivaa tekemistä yhdessä?! Tuskin miehen mielestä. Olisit siivonnut ennen kuin mies tulee kotiin. Toisaalta mieskin on tyhmä, kun ei oma perhe kiinnosta. Kumpikin tolloja.

Minunko kuuluu hoitaa koti yksin?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Käytännössä kyllä, koska olet viikot siellä ainoana aikuisena paikalla. Vai ajattelitko kenties, että mies työviikkonsa jälkeen on velvoitettu tekemään puolet kaikista kotihommista.

Hyvä sisko rakas, ei se kodista huolehtiminen ole mikään vaikea eikä edes iso tehtävä, varsinkin jos kotona on päivät pitkät.

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Ja miehenkö kuuluu siivota ne sotkut jota te olette tuottaneet hänen poissa ollessa?
Voihan hän osallistua kotitöihin niinä päivinä jolloin on paikalla, mutta tuskin kiinosta smantien alkaa siivota teidän sotkuja, kun kotiin pääsee.
Ja niin, kuin kysyin miksi, ette lähde mukaan anoppilaan?
Saisit yhteistä aikaa ja kyläilyä, jopa koti pysyisi siistinä, kun siellä ei ketään olisi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
reissutyö on rankkaa, ainakin meillä mies tekee reissutyössä vähintään 12 tunnin päiviä, joten en oleta hänen osallistuvan kodinhoitoon "lomillaan".

Olen eri mieltä. Kyllähän äitikin on ihminen. Hoitaa lapset ja heräilee öisin. Kyllä minäkin voin olla väsynyt vaikka kotona olenkin.

NO ei kumpikaan nyt idiootti ole.

Mutta tottahan se on mitä tässä aikasemin sanottiin että mies reissutöissä ei voi viettää aikaa sen enempää teidän kun ystävien/sukulaistenkaan kanssa. Ja kohtuullista varmasti olisi että mies saisi tavata vapaapäivinään muitakin kun teitä.
Vaikka ymmärrän että sulla on kädet täynnä lapsien kanssa. Onnistuisiko että mies ottaa isomman mukaan kun lähtee tapaamaan veljeään/ystäviään?

Ei kumpikaan. Ette vain osaa ajatella asioita toistenne näkökulmasta. Minustakaan siivouspäivä ennen viikonloppua ei kuulosta kivalta, mutta en silti lähde kotoa karkuun pilkkomaan puita mummolaan. Minusta ei olisi liikaa vaadittu mieheltäsi, jos hän osallistuisi vaikkapa imuroimalla kotitöihin. Olet kuitenkin huolehtinut hänenkin kodistaan ja lapsistaan hänen ollessa poissa.

Ota sinäkin itsellesi omaa aikaa joskus, kun miehesi on kotona. Miehesi silmät voisivat avautua. Etenkin, jos et tee mitään hänelle sen enempää valmiiksi kuin mitä hänkään tekee sinulle.

Alkuperäinen kirjoittaja Nainen41v:

Käytännössä kyllä, koska olet viikot siellä ainoana aikuisena paikalla. Vai ajattelitko kenties, että mies työviikkonsa jälkeen on velvoitettu tekemään puolet kaikista kotihommista.

Hyvä sisko rakas, ei se kodista huolehtiminen ole mikään vaikea eikä edes iso tehtävä, varsinkin jos kotona on päivät pitkät.

En tarkoita että meidän sotkuja pitäisi siivoilla. Olisi vaikka lasten kanssa kun minä pesen paikat. Siis ihan viikkosiivuksesta on kyse.

Ap:n lapset ovat niin pieniä, että tuossa vaiheessa kyllä pitäis molempien uhrata ne omat menonsa. Meillä ainakin, kun oli vauvavaihe ja kaksi pientä, niin viikonloput oltiin kotona ja toista autettiin puolin ja toisin. Siivousta vois toki jättää vähemmälle, mutta lastenhoitoon mies ehdottomasti viikonloppuna, vaikka varmasti onkin väsynyt työviikon jälkeen. niin olet kuitenkin sinäkin, ja molempien on tajuttava, että pari seuraavaa vuotta menee enemmän tai vähemmän uhrautuen.

no mä ehdottaisin sulle erilaista lähestymistä aiheeseen viikonlopun vietto..
kiinnostaisko sua töiden jälkeen tulla kotiin rentoutumaan kun hti ehdotetaan? siivoamista?
keksi jotain sellasta kivaa tekemistä kuin puuduttavaa siivousta.
joillekkin naisillekkin! siivous on sama kuin puuduttavan tylsä ja tavanomainen työ.
koita keksiä sellasta "työtä" joka ois vähän erikoisempi.
meillä tollaset hommat meni kotiäiti vuosina siten et mies sai yhden oman rentoutumispäivän töiden jälkeen ja minä seuraavat päivät.
kun vähän venyttää sitä omaa kuminauhaa niin se voi olla palkitsevaa loppupeleissä.
jos mua ei kiinnostanu viikkosiivous niin tein sitten vähän siivoiluja päivisin ettei kertyny sellasta viikkosiivouksen tuntua.
jos ei jaksanu siivota niin en sit siivonnu kunnolla.
ensviikolla sit taas paremmin...
ja samoilla linjoilla oon tossakin et kun mies reissutyöhöb ryhtyy kannattais siinä vaiheessa jo miettiä tälläset järjestelykysymykset kun lapsia on ollut tai tulossa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
reissutyö on rankkaa, ainakin meillä mies tekee reissutyössä vähintään 12 tunnin päiviä, joten en oleta hänen osallistuvan kodinhoitoon "lomillaan".

Olen eri mieltä. Kyllähän äitikin on ihminen. Hoitaa lapset ja heräilee öisin. Kyllä minäkin voin olla väsynyt vaikka kotona olenkin.

Ette selvästikään osaa asettua toistenne asemiin. Miehelle on eri jutut tärkeitä entä sulle. Mun mies kyllä tajuaa kuinka usein lähtee viikonlopuksi esim. hirvimetsälle tjsp. Kulkee siis omissa jutuissaa, mutta tajuaa sanomattakin milloin myös perhe tarvitsee hänen aikaansa.

Yhteistyössä