Kumpi meistä on "oikeasssa"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zxc

Vieras
meillä on 2v ja 4kk lapset. olen kotona,mies käy töissä.
Hänen vapaa-aika: muutamana iltana viikossa harrastukset
Mun vapaa--aika: ruokaostokset kerran-pari viikossa.

Ongelma: mun vanhemmilla on usein jokunen päivä viikolla on vapaata. usein tarjoavat lastenhoito"apua",eli niin että ottaisivat pojan(2v) illalla ja toisivat n. 24 tunnin kuluttua takas. heillä on iso piha,luonto jen. me asutaan kerrostalossa(ei niin ettei käydä ulkona,mutta ei se kuitenkaan sama asia ole)

Mun näkökulma: saisivat ottaa,sillä poika tykkää heistä, tykkää olla heillä ja saapas hän jotain vaihtelua. sekä tietty minäkin saan vähän rauhallisemman päivän.

Miehen näkökulma: että lasta annetaan hoitoon vain silloin kun on tarvetta, onhan sillä vanhemmat! Lisääksi hänen mielestä on epäreilua, että poika viettä enemmän aikaa mun vanhempien ka kuin hänen.

Tänään taas tuli se asia esille ja taas riideltiin. loppu ja lopuks mies sanoi "ee niin kuin haluat, mutta tiedän munun kantani tästä". eli se tarkoittaa sitä jos annan lasta hoitoon joskus toisten tule taas riita siitä että en välitä hänen mielipiteistä ja onhan tä lapsi meidän yhteinen!
Ärsyttää tommonen lapsellisuus!ei hänen vanhemmilla oo mahdollisuutta ottaa lasta keskellä viikkoa, miks mun vanhemmat ja lapsi joutu kärsimään siitä!?

vai olenko mä ihan väärässä?miten teillä ratkaistaan tämmöset asiat?

mun mielestä lapselle on rikkaus mitä enemmän rakkaita ihmisiä hänellä on elämässään. Jos hyvin viihtyy ja itse haluaa mennä, niin miksi ei? Eihän siitä silloin ole lapselle haittaa ja uskoisi nyt isänkin haluavan lapselleen parasta. Tosin ymmärrän että hän ehkä kokee että "hylkäätte lapsen" ja siksi panee hanttiin.

Selitä miehelle, ettei lapsen rakkaus isäänsä vähene sillä, että hänellä on muitakin tärkeitä aikuisia elämässään. Selitä, että isovanhemmat ovat kuitenkin vain isovanhemmat ja te vanhemmat teette kasvatusratkaisut, mutta isovanhemmat voivat tarjota lapsenlapselleen tärkeitä elämyksiä, sellaisia, joita vain sukupolvien välisissä suhteissa voi saada. Sano, että sinä haluaisit kovasti yhteistä linjanvetoa tässä asiassa etkä haluaisi pahoittaa miehen mieltä. Jos lapsi on yleensä kaksi kertaa isovanhemmillaan, ehdota miehellä kompromissia, että lapsi olisis siellä kerran viikossa.

Sun miehen nyt sitten tarvii tinkiä omista menoistaan jos haluaa saada yhtäpaljon aikaa lapsen kanssa kuin isovanhemmat. Todella itsekästä häneltä evätä lapsen suhde isovanhempiin koska hän ei itse kykene aikaansa jakamaan enempää.

Sun miehen nyt sitten tarvii tinkiä omista menoistaan jos haluaa saada yhtäpaljon aikaa lapsen kanssa kuin isovanhemmat. Todella itsekästä häneltä evätä lapsen suhde isovanhempiin koska hän ei itse kykene aikaansa jakamaan enempää.

Samaa mieltä. Lapsi isovanhemmille hoitoon vaan, hienoa kun auttavat. Miehesi saisi ajatella vähän sinunkin jaksamistasi. Helppoahan hänellä on kun on niin paljon omia menoja. Jos ei hänelle järjestely kelpaa, niin voisi vähentää harrastuksiaan ja olla itse enemmän lastensa kanssa.

Samaa mieltä. Lapsi isovanhemmille hoitoon vaan, hienoa kun auttavat. Miehesi saisi ajatella vähän sinunkin jaksamistasi. Helppoahan hänellä on kun on niin paljon omia menoja. Jos ei hänelle järjestely kelpaa, niin voisi vähentää harrastuksiaan ja olla itse enemmän lastensa kanssa.

hän on kyllä paljon lasten ka. kun tule töistä ottaa toisen tai molemmat ja mene ulos. harrastukset ovat yleensä iltaisn,n klo 19->,mutta silloin on "pahinta rumbaa" pällä, kun molemmat pitäis saada nukkumaan klo 20 mennessä. luulen, että kun ne on MUN vanhemmat on syy tähän. vaikka kyll me käydään yleensä joka vkloppu hänen vanhemmilla, mutta ku poika on ollut vain muutaman kerran heillä yökylässä..

Yhteistyössä