Kumpi menee edelle: kaukalon koko vai isofix?

Kärppänä heinälatoon

Tunnettu jäsen
27.04.2007
14 912
42
48
Kattokaas, kun mä keksin.. :D Pohdin taas tuota turvakaukaloa.

Eli mulla on tässä pitkään ollu tarkotuksena ostaa joko Britaxin Baby Safe tai sitten Brion Primo tälle tulevalle. En tiiä, tuleeko meille enempää lapsia (jos multa just nyt kysytään, niin ei :D) ja toisaalta ei autoilla hirveesti, joten siltä kannalta en näe järkeä pistää tuohon hankintaan ihan hirveesti rahaa, jos ja kun kerran on halvempiakin hyvin pärjänneitä vaihtoehtoja tarjolla.

Tästä syystä Britax on isofix jalustansa kanssa ulkona pelistä (koska se jalusta vaan on törkeän hintainen). Mutta mietin, et entäs jos sen ostais sillä vyöjalustalla, sit hintaero tohon Brioon ei olekaan enää kovin suuri.

Eli kumpi menee edelle: Brio isofixeineen vai Britax tuolla vyöjalustalla, mutta isompi kokoisinen (pidempään menevine) kaukaloineen? Mitä mieltä?

...ja joo.. tämä on taas niitä aiheita, joissa mun ukko nostaa handut pystyyn ja sanoo, et emmä tiiä noista mitään, päätä sä. =)

Me ostettiin tuo Brio, mutta istuin on jo olemassa sitten kun se jää pieneksi joten ei ollut niin väliä...kyttäyksessä on nyt Brio Singit joihin tuon Primon saa klikattua matkaan.

Sori, musta ei taida olla apua :snotty: :ashamed:

mä ottaisin ton Britaxin.. :) meillä oli tollanen vyöjalusta kun ei saanu isofixejä auton takia.. :) todella kätevä entä alkaa kiskoon sitä turvavyötä joka kerta kaukaloon kiinni.. ei riittäis mulla hermot :D

ja siis jos toi Britax menee kauemmin.. :D

Isofix on turvallisempi. Mutta jos autoilu on vain satunnaista, tuskin kannattaa hommata jalustaa ollenkaan. Britaxin normaali suoraan vöihin laitettava oli ihan hyvä ja turvallinen (tän hetken valikoimasta en osaa sanoa, kun ei ole enää kaukaloikäisiä).

Me ostettiin tuo Brio, mutta istuin on jo olemassa sitten kun se jää pieneksi joten ei ollut niin väliä...kyttäyksessä on nyt Brio Singit joihin tuon Primon saa klikattua matkaan.

Sori, musta ei taida olla apua :snotty: :ashamed:

:D On susta. Tavallaan.

Ei se ongelma ole ostaa istuinta sitten, kun sen tarvii ostaa, mutta kun tuo meidän esikoinen oli semmonen, että oppi istumaan vasta 9-kuisena. Sitä ennen sitä oli vähän hankalaa siirtää mihinkään muuhun kuin kaukaloon.

Joten sit oon miettinyt, et jos tämä toinenkin on samanmoinen, niin ois järkevämpää, et istuin menee pidempään. :D

Jännä kun autoliiton sivuilla tuota brioa kehutaan isoksi. Mutta kuitenkin kun oon kyselly, käyttäjät kokee sen pieneksi.

[QUOTE="pöh";22086562]Isofix on turvallisempi. Mutta jos autoilu on vain satunnaista, tuskin kannattaa hommata jalustaa ollenkaan. Britaxin normaali suoraan vöihin laitettava oli ihan hyvä ja turvallinen (tän hetken valikoimasta en osaa sanoa, kun ei ole enää kaukaloikäisiä).[/QUOTE]

Ei kyllä mä jalustan hommaan joka tapauksessa, koska se on kuitenkin turvallisempi ja toisaalta hitsin paljon helpompi kiinnitystapa kuin ilman. :)

Meillä on tuo britax vyöjalustalla. Olin kyllä oikein tyytyväinen tuohon tuoliin. (tietenkään mulla ei ole kokemusta tuosta toisesta..) Tuoli oli just siitä hyvä että lapsi mahtui siihen todellakin sen vuoden ajan. Ja oikeastaan mahtuu vieläkin, omassa autossa meillä on sillä jo toinen tuoli mutta jos lähden autoileen kaverin kyydillä niin neiti 1v2kk mahtuu edelleen tuohon britaxin tuoliin. (senhän saa kiinnitettyä myös turvavyöllä ilman jalustaa) Painoraja siinä oli vissiin 12kg ja neiti painaa vasta 10kg :D

mä ottaisin ton Britaxin.. :) meillä oli tollanen vyöjalusta kun ei saanu isofixejä auton takia.. :) todella kätevä entä alkaa kiskoon sitä turvavyötä joka kerta kaukaloon kiinni.. ei riittäis mulla hermot :D

ja siis jos toi Britax menee kauemmin.. :D

No mä oletan, että menis, jos käyttäjäkokemukset pitää paikkaansa. =) Tietäähän en voi, kun ei ole kummastakaan kokemusta. :D

Ja joo, kyllä meille jalusta tulee. Oon kerran joutunu laittaa tytöllä olleen kaukalon vöillä kiinni ja kiitos ei. En ala siihen joka kerta. Jalusta on näppärämpi.

Vaihtoehtona on meillä Cybex Aton jalustalla. Sitä testeissä kehuttiin tilavaksi ja laadukkaaksi ja oli turvallisuudeltaankin hyvä. Siinä ei tosin ollut testissä jalustaa. Brio tuntui jotenkin kolholta ja halvalta, mitä se kyllä onkin. Vaikea päätös.

[QUOTE="vieras";22086594]Vaihtoehtona on meillä Cybex Aton jalustalla. Sitä testeissä kehuttiin tilavaksi ja laadukkaaksi ja oli turvallisuudeltaankin hyvä. Siinä ei tosin ollut testissä jalustaa. Brio tuntui jotenkin kolholta ja halvalta, mitä se kyllä onkin. Vaikea päätös.[/QUOTE]

Paljonkohan tuo cybex maksaa ja kai siihen jalustankin kuitenkin saa? ...semmosta en oo tutkinutkaan. =)

Aa, tutkin. Sekin ois vyökiinnitteinen jalusta.

Viimeksi muokattu:
Me ei autoilla myöskään paljoa, joten mä pitäisin sitä kaukalon kokoa ratkaisevana.

Ei kylläkään ajateltu sitä kun hankittiin itsellemme kaukalo, eli maxi cosi citi, joka on kevyt ja siro ja jäi pieneksi aikaisessa vaiheessa. Iso 6kk rontti ei enää mahtunut ulkovaatteissa siihen, mutta onneksi tuli kesä ja nyt meillä onkin jo kiddy.

Meille jalusta olisi ollut turha ja kallis hankinta, tai en tiedä, en ole koskaan laittanut kaukaloa turvavöihin :saint:

Meillä on valittu sekä turvakaukaloksi että turvavyöistuimeksi isofix-kiinnitteiset. Turvallisuus tärkein.

Turvakaukalo oli Gracon duologic ja istuimena Cybex x-fix

Me ei autoilla myöskään paljoa, joten mä pitäisin sitä kaukalon kokoa ratkaisevana.

Ei kylläkään ajateltu sitä kun hankittiin itsellemme kaukalo, eli maxi cosi citi, joka on kevyt ja siro ja jäi pieneksi aikaisessa vaiheessa. Iso 6kk rontti ei enää mahtunut ulkovaatteissa siihen, mutta onneksi tuli kesä ja nyt meillä onkin jo kiddy.

Meille jalusta olisi ollut turha ja kallis hankinta, tai en tiedä, en ole koskaan laittanut kaukaloa turvavöihin :saint:

No meillä, kun tämä toinenkin syntyy samaan vuoden aikaan kuin ensimmäinen, on just niin päin, et sit siellä vuotta lähestyessä on taas ne toppavaatteet. Ja kun tosiaan jos tämäkin on semmoinen, joka ei vielä osaa istua, niin.

Kyllä mä jalustasta oon ton n. 70 e valmis maksamaan, mut tosiaan tuo Britaxin isofix jalusta on jo reippaasti mun kipurajan yläpuolella.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";22086659]Meillä on valittu sekä turvakaukaloksi että turvavyöistuimeksi isofix-kiinnitteiset. Turvallisuus tärkein.

Turvakaukalo oli Gracon duologic ja istuimena Cybex x-fix[/QUOTE]

Mutta kun tuo Britax on käsittääkseni pärjännyt hyvin testeissä myös tuolla vyöjalustalla? Korjatkoon joku jos oon väärässä (sehän ratkasee sit kaiken).

Itse pidän kaukalon kokoa ratkaisevana. Meillä kun toi 9kk ikäinen ei vielä istu itse.

Britaxista oon kyllä tykänny ja tyttö siihen vielä sopii. Meillä siihen siis vyöjalusta, joka on helpompi siirtää toiseenkin autoon kuin että alkaa kiinnittään itse kaukaloa

Mulla on brion sing rattaat niin siks tullaan ostamaan brio isofixillä. Babystylessä molemmat maksaa normaalihinnalla 189, tajoukses oli ruskea väri ja maksoi 20e vähemmän. huomasin bs:ssäkin että britax on hieman isompi, mutta kun se seuraava tuoli pitää jossakin vaiheessa jokatapauksessa ostaa....

[QUOTE="gen";22086762]Mulla on brion sing rattaat niin siks tullaan ostamaan brio isofixillä. Babystylessä molemmat maksaa normaalihinnalla 189, tajoukses oli ruskea väri ja maksoi 20e vähemmän. huomasin bs:ssäkin että britax on hieman isompi, mutta kun se seuraava tuoli pitää jossakin vaiheessa jokatapauksessa ostaa....[/QUOTE]

Pitää eikä se ongelma olekaan, mut "kauhistelen" sitä tilannetta, jos käy, kuten viimeksi: tyttö ei osannut istua, mutta kaukalo oli pieni = vyöt ei siinä riittäneet toppavaatteiden kanssa. Onneksi viimeksi kävi niin, et ei vaan tarvinnu juuri autoilla niiden kuukausien aikana, ne muutamat kerrat kun piti, pärjäiltiin kyllä. Kun lapsi oppi sit istumaan, siirrettiin toiseen istuimeen. Mut entäs jos tällä kertaa oiskin tarvetta autoilla silloin enemmän, kyllä se kiva ois, et ei tuossa tilanteessa taas oltais. =)

[QUOTE="gen";22086868]Herran jumala mikä hintaero... Brion primo ja isofix maksaa samanverran ku pelkästään pritaxissa isofix jalusta... :o[/QUOTE]

No älä muuta sano. Tuo Britaxin jalusta on törkeän hintainen isofixinä.

Ja gen, niin siellä sanotaan, mutta mitä oon tässä ahkerasti kyselly kokemuksia, niin tuosta Briosta sanotaan, että jää helposti pieneksi just siinä 8-9 kk tienoilla viimeistään.

Yhteistyössä