KUMPI NIMI PAREMPI?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Mies haluaisi laittaa pojalle Elias nimeksi itse tykkäisin enemmän ilman s:ää elikkä Elia niinkuin Raamatussakin on, ei olisi niin yleinen ja muutenkin jotenkin kuulostaa kivemmalta, toisen poikamme nimi on Jeremia joten sopisi siihenkin mielestäni hyvin.
Mitäs 2plussan väki tykkää.....kumpi on parempi?

kumpikin hyvä, Elia tosiaan vähän vaikeampi, mutta sopii tuon Jeremian kanssa. Mutta EI Eeliä, koska Eeli on hepreankielellä Jumala, ja mun mielestä lapselle pikkasen liian mahtipontinen!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kumpikin hyvä, Elia tosiaan vähän vaikeampi, mutta sopii tuon Jeremian kanssa. Mutta EI Eeliä, koska Eeli on hepreankielellä Jumala, ja mun mielestä lapselle pikkasen liian mahtipontinen!

No mun mielestä taas suurelle yleisölle tuo profeetta Elia on tutumpi ;)

Ääni edelleen Eelille.

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No mun mielestä taas suurelle yleisölle tuo profeetta Elia on tutumpi ;)

Ääni edelleen Eelille.

Eihän profeetan kanssa sama nimi haittaa, lähes kaikki nimethän on raamatullisia, mutta Eeli=Jumala, se on suora käännös, ja en kyllä montaa tiedä joka ei tuota muistaisi peruskoulun uskontotunneilta. mutta makuasia...

Alkuperäinen kirjoittaja muhku:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Elia on jotenkin vaikea, kun on se Elias...

Ehdotan nimeä EELI. :) (mun suosikkini)

Eeli oli mullakin nimivaihtoehtona, jos poika olisi tullut. Mutta näistä vaihtoehdoista valitse Elia.

Siis mikähän muistikatkos mulla oikein tuli. Rupesin miettimään, kun tossa mainittiin että Eeli on sama kuin Jumala, niin ihmettelin miten en sitä aikanaan tajunnut, kun nimeä mietin. Katsoin siis nimen merkitystä eri kanteilta. No välähti just, nimivaihtoehtona mulla oli Eeti eikä Eeli :whistle: Tällä viestillä ei siis ole mitään merkitystä, mutta itseä rupes taas tää dementia huvittamaan :)

Yhteistyössä