Kumpi on oikeassa? ;) *Älä avaa jos ärsyttää*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyse oli siitä, että mies antoi mulle ruokarahaksi meidän yhteisiä lomarahoja, eikä koittanut säästää niitä työpaikkaruokalarahoja koko perheen ruokiin.

Kysehän oli aloituksessa vielä KUUDESTA EUROSTA. Jos perheen loma tai ruokailu on tuosta kiinni niin kannattaisi ehkä harkita jostain muustakin tinkimistä.

Kuudesta eurosta lähes joka päivä töissä käydessä.

Ei tää meidän perhettä kaada, naurattaa jopa ihan tuo mitä mies teki.

Aika monta mielipidettä tullut, että mun olisi pitänyt osata tehdä jokaisen makuun omaan ruoat. Entä jos mies ei siltikään olisi ottanut sitä evääksi? Sitten mulla olisi täällä sekä suolaton, että suolallinen laatikko kaapissa. Olisiko esikoiselle pitänyt tehdä vielä oma laatikko, kun hänellä on laktoosi-intoleranssi ja laitoin kevytmaitojuomaa maidoksi laatikkoon? Entä kun hän ei tykkää oikeasti edes makaroonilaatikosta, mutta silti urheasti sitä söi.

Mulla on keittiön seinällä kyltti missä lukee:

DINNER CHOICES
1.Take it
2.Leave it

Tänään en tee mitään miehelle ruoaksi, siinä on kosto ja kaikki on taas hyvin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Voisiko Timppakin joskus lukea alkuviestiä pitemmälle? On tullut selväksi että ruoka ei todellakaan ollut maustamatonta, se oli miehelle pakattu valmiiksi ja mies tosiaan syö ja kahvittelee työpaikkaruokalassa päivittäin. Eikä osta kotiin ruokaa, jota kaikki syövät. Eli miehen palkka on miehen rahaa, naisen kotihoidontuki on koko perheen rahaa. Ja mies ylhäisenä sitten antaa naiselle enemmän käyttörahaa, niin sekin annetaan sieltä yhteisestä kassasta. Tuollainen ukko saisi tunkea ne suolansa perseeseen ja lähteä vetämään.

En tälläkään kerralla viitsinyt vaan kommentoin vain tuohon aloitukseen. En minä viitsi lukea seuraavia selityksiä missä ap kääntää kaiken lopulta miehen syyksi kun pelkkä aloitus ei herättänytkään kauheaa sympatia-aaltoa ap:lle. Kysehän oli alun perin siitä että ap teki miehen mielestä mautonta ruokaa ja mies aikoi käyttää kuusi euroa ruokailuun. Ja sitten selitetään...

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
No. Minäkään en söisi makaronilaatikkoa, jossa ei ole mausteita, mulle ei riitä pelkkä suola mausteeksi. Mutta silti tuntuu, että ap:lla ja hänen miehellään on ongelmat jossain syvemmällä kuin suolattomassa makaronilaatikossa tai kuuden euron lounaassa.

Otsikkoon vastaisin, että kumpikaan ei mielestäni ole oikeassa, ja molempien käytös oli hiukan ajattelematonta ja lapsellista. Ylipääänsäkin on outoa parisuhteessa pohtia ja kilpailla siitä, että kumpin on oikeassa, kumpi väärässä. Eriäviä mielipiteitä voi olla ilman, että jommankumman on oltava väärässä.

Tämä oli vähän pilkesilmäkulmassa kirjoitettu. Ei olla itseasiassa riidelty piiitkään aikaan. Siksi tämä onkin mielenkiintoista, kun tuli yhdestä loorasta sanominen :)

Tämä oli vähän pilkesilmäkulmassa kirjoitettu. Ei olla itseasiassa riidelty piiitkään aikaan. Siksi tämä onkin mielenkiintoista, kun tuli yhdestä loorasta sanominen :)

Sama myllytys tuli, kun kerroin äijän päivän menneen pilalle, kun pesin hänen kahvikuppinsa... :whistle:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1754134

Tänään en tee mitään miehelle ruoaksi, siinä on kosto ja kaikki on taas hyvin :D

No just :headwall:
Miehesi todellakin kannattaa syödä työpaikalla, kun ei koskaan voi tietää onko rouva tehnyt ruokaa vai v***lessaan jättänyt tekemättä... Sitä paitsi, makaronilaatikon voi tehdä myös esim. lihaliemeen jolloin se suolankaan määrä ei isossa satsissa nouse suureksi -> pienempikin voi syödä.

Kyse oli siitä, että mies antoi mulle ruokarahaksi meidän yhteisiä lomarahoja, eikä koittanut säästää niitä työpaikkaruokalarahoja koko perheen ruokiin.

Kysehän oli aloituksessa vielä KUUDESTA EUROSTA. Jos perheen loma tai ruokailu on tuosta kiinni niin kannattaisi ehkä harkita jostain muustakin tinkimistä.

Voisiko Timppakin joskus lukea alkuviestiä pitemmälle? On tullut selväksi että ruoka ei todellakaan ollut maustamatonta, se oli miehelle pakattu valmiiksi ja mies tosiaan syö ja kahvittelee työpaikkaruokalassa päivittäin. Eikä osta kotiin ruokaa, jota kaikki syövät. Eli miehen palkka on miehen rahaa, naisen kotihoidontuki on koko perheen rahaa. Ja mies ylhäisenä sitten antaa naiselle enemmän käyttörahaa, niin sekin annetaan sieltä yhteisestä kassasta. Tuollainen ukko saisi tunkea ne suolansa perseeseen ja lähteä vetämään.

Sä olet taas lukenut omiasi :D

Mies ostaa kyllä ruokaa, mutta nyt taitaa hänelläkin olla rahat vähissä, eikä siksi antanut ns. omistaan vaan sieltä lomarahastosta.

Tämä ketju on taas hyvä esimerkki miksi miehen kannattaa tehdä ainakin vaativammat ruoat itse. En ole kyllä tuota makaroonilaatikkoa laskenut aikaisemmin "vaativaksi" mutta kaipa sekin joillekin on... :D

En tälläkään kerralla viitsinyt vaan kommentoin vain tuohon aloitukseen. En minä viitsi lukea seuraavia selityksiä missä ap kääntää kaiken lopulta miehen syyksi kun pelkkä aloitus ei herättänytkään kauheaa sympatia-aaltoa ap:lle. Kysehän oli alun perin siitä että ap teki miehen mielestä mautonta ruokaa ja mies aikoi käyttää kuusi euroa ruokailuun. Ja sitten selitetään...

Mitä selityksiä? Joku mainitsi että mautonta ruokaa ei voi syödä ja ap kertoi että laatikko oli kyllä suolaa lukuunottamatta maustettu. Muutenhan ap kertoi nimenomaan tästä yhdestä riidasta, mistä se syttyi. Ihmiset aina jauhaa siitä kuinka ap:n "tarina muuttuu" ja "jätetään kertomatta" jne. vaikka eivät edes vaivaudu ketjua lukemaan. Jo alkuviestistä käy ilmi että ap elelee ja kituuttaa kotihoidontuellaan ja kun mies ylhäisyydessään sitä rahaa suostuu vaimolle luovuttamaan niin se otettiinkin sitten yhteisestä kassasta. Ja missään välissä ap ei ole lisäillyt eikä motkotellut miehestään, pikemminkin puolustanut, ei taida ymmärtää minkälainen kuspää se ukko onkaan.

Mutta joillekin se on niin hauska vilaista se eka viesti, tuomita ap ja mussutella että kaikki tieto mikä tulee kunnolla selväksi vasta myöhemmässä vaiheessa ketjua onkin sitten jotain venkoilua ja valehtelua. Tahtoisin nähdä sen aukottoman aloitusviestin, joka tälle palstalle kelpaa.

Tämä ketju on taas hyvä esimerkki miksi miehen kannattaa tehdä ainakin vaativammat ruoat itse. En ole kyllä tuota makaroonilaatikkoa laskenut aikaisemmin "vaativaksi" mutta kaipa sekin joillekin on... :D

Peesi tähän, jos ei kerran toisen tekemät pöperöt kelpaa niin voi sen ruuan tehdä itsekin. Tosin tuo vaativuus ei nyt tässä ollut se asian ydin vaan se että vaimo teki ruokaa mikä sopi koko perheen ruokavalioon eikä vain miehelle.

No. Minäkään en söisi makaronilaatikkoa, jossa ei ole mausteita, mulle ei riitä pelkkä suola mausteeksi. Mutta silti tuntuu, että ap:lla ja hänen miehellään on ongelmat jossain syvemmällä kuin suolattomassa makaronilaatikossa tai kuuden euron lounaassa.

Otsikkoon vastaisin, että kumpikaan ei mielestäni ole oikeassa, ja molempien käytös oli hiukan ajattelematonta ja lapsellista. Ylipääänsäkin on outoa parisuhteessa pohtia ja kilpailla siitä, että kumpin on oikeassa, kumpi väärässä. Eriäviä mielipiteitä voi olla ilman, että jommankumman on oltava väärässä.

Okei. :D selvä se sitten on. Melkoinen ketju tästäkin tuli. :laugh: Mutta joo, varmastikin ärsyttää jos itse koittaa säästää ja toinen "tuhlaa" rahaa työpaikan ruokalaan ja kahvilaan. Ymmärrän sen kyllä. :)

Mies ostaa kyllä ruokaa, mutta nyt taitaa hänelläkin olla rahat vähissä, eikä siksi antanut ns. omistaan vaan sieltä lomarahastosta.

uskoisin että mies maksaa palkastaan asumiskulut ja suurimman osan laskusita joita ei kht:lla pysty kattamaan. Ja säästää lomaa varten. Että kyllä ne miehenkin rahat taitaa pääsääntöisesti olla koko perheen rahaa.

Niin olikin... PLUS siitä, että herra antoi yhdessä säästetyistä lomarahoista mulle ruokarahaa, joka siis on pois sitten meidän lomasta. Eli en voi niitä käyttää, kun en halua olla mulkku koko perheelle :P

En lukenut kuin ketjun alun, mutta mun mielipiteeni aloitukseen on seuraava

- suolattomaan ruokaan voi lisätä suolaa jo kotona. Ei tarvitse ottaa suolapurkkia töihin mukaan. Pitäisi onnistua jopa miehiltä.
- jos työpaikalla on mahdollisuus ruokailuun, se kannattaa yleensä hyödyntää. Voi mähkiä napansa täyteen kaikkea sitä, mihin kotona sillä hetkellä ei ole varaa.
- jos perhe on ollut 2 päivää ilman ruokarahaa, niin silloin voidaan ottaa se tarvittava raha säästöistä. Olkoon miten lomakassaksi suunniteltu, mutta ensin syödään ja vasta sitten lomaillaan.
- jos kyse on 6:sta eurosta ja mies antaa 100 euroa, voi käyttää vain 6 euroa ja jättää sen 94 euroa käyttämättä.
- mies voi kokkailla omat pöperönsä, jos ei kelpaa.
- lapselle voi ottaa ruuan erikseen ennen suolan lisäämistä.

"Antaa omistaan" :headwall: Ja tässä et näe mitään vikaa. Sinulla ei ole hajuakaan mihin miehen palkka menee. Okei, se ostaa joskus teillekin ruokaa, parempi kuin ei mitään mutta ihan oikeasti kun sinun tukesi on mennyt nolliin niin sinulla ei ole hajuakaan mihin miehen palkka on mennyt? Ja noin vaan sitten otetaan jostain säästökassasta, koska miehellä on "kai rahat vähissä". Puuuh. En kyllä ihmettelekään jos teillä on ongelmia talouden kanssa...

Ihmisten pitää välillä myös riidellä :D Hoitovapaa on parisuhteelle tiukkaa aikaa, vaikka molemmat olisivatkin samaa mieltä ratkaisusta. Vähällä rahalla on kurjaa samoin kuin töihin meno, kun toinen jää kotiin. Meillä on tällä hetkellä mies lasten kanssa lomalla ja mä käyn töissä. Kyllä on pitänyt pinnistella, etten välillä pura työturhautumistani kotonaoleviin, vaikka asia on yhdessä sovittu ja ihan ok. Tällaisia me ihmiset ollaan :D

Olisi kiva, jos kotona olisi siistiä, käyty kaupassa ja hyvää ruokaa valmiina. Saattaa myös olla, että joudun itse käymään kaupassa ja pahimmassa tapauksessa tekemäänkin ruuan itse. Tosin mies joutuu tänään käymään lääkärintarkastuksessa kahden lapsen kanssa, keksimään jotain lounaaksi, aamupalaksi ja välipalaksi ja lapset odottelevat polkypyörälle pientä huoltoa. Ja voi olla, että lapsilla on muutakin pientä iskän ajankäyttöön. Tätä tää on -elämä :D

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:

No just :headwall:
Miehesi todellakin kannattaa syödä työpaikalla, kun ei koskaan voi tietää onko rouva tehnyt ruokaa vai v***lessaan jättänyt tekemättä... Sitä paitsi, makaronilaatikon voi tehdä myös esim. lihaliemeen jolloin se suolankaan määrä ei isossa satsissa nouse suureksi -> pienempikin voi syödä.

Suolaa ja natriumglutamaattia vauvalle. Ennemmin sitten ostan purkkiruokaa.

Apua. :o Eikö sille miehelle riitä se työpaikkaruoka ruoaksi. :o No sitten mä en antais sen syödä työpaikalla. :laugh: :D Mun miesystävä (ei siis asuta yhdessä vielä ) syö töissä, niin ei se sitten kotona enää lämmintä ruokaa syö. Sillä lailla se tulee halvaksikin, kun mies syö töissä, ja ainoastaan viikonloppuisin syö lämpimän ruoan kotona, työpäivinä iltapalaksi riittää salaatti ja/tai leipä

Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:
mikä ero siinä on, antaako mies sen 100e omalta tililtään vai lomarahakassasta, sama raha se on joka tapauksessa ja sillä on sama alkuperä kuitenkin? En tajua.

Siksi, että en pyytänyt 100?. En olisi tarvinnut yhtään, vaan vittuillessani sanoin, että laitas mullekkin jos sitä kerta on. Mies tiesi, ettei nyt ole rahaa ja syödään siksi tuolta noita pakastinruokia. Mielelläni minäkin hakisin tuoretta ja parempaa kaupasta, mutta ajatelin, että kyllä me pärjätään. Hän sitten heittäytyi nirsoksi, eikä tavallaan halua osallistua tähän "säästämiseen", edes päiväksi.

En mä miestäni sen takia vihaa, ehkä se köyhäily ei ole hänelle niin konkreettista, kun käy tosiaan töissä ja arki on samanlaista kun ennenkin. Mä taas näen, ettei tilillä ole just nyt rahaa, että tarvitsee nuukailla sen takia.

Ja tosiaan, ei tämä ole meille kokonaisuudessa iso juttu. Kaikki on kuitenkin ihan hyvin ja ollaan terveitä.

Apua. :o Eikö sille miehelle riitä se työpaikkaruoka ruoaksi. :o No sitten mä en antais sen syödä työpaikalla. :laugh: :D Mun miesystävä (ei siis asuta yhdessä vielä) syö töissä, niin ei se sitten kotona enää lämmintä ruokaa syö. Sillä lailla se tulee halvaksikin, kun mies syö töissä, ja ainoastaan viikonloppuisin syö lämpimän ruoan kotona, työpäivinä iltapalaksi riittää salaatti ja/tai leipä

Juu, usein syödään kaksi lämmintä ruokaa. Kai hän odottaa, että tänään olisi tarjolla jotain parempaa :D:D Tai ei kai edes odota, kun ei meillä ole itsestään selvyys, että aikuisille on ruoka odottamassa.

Tai jos etsisit sen pilkkeen silmäkulmasta ja tekisitkin tänään miehen herkkuruokaa. Voi olla, että päätyisitte nauramaan koko asialle. Sen jälkeen voisitte kerrata rahankäytön haasteet ja tavoitteet. Miettiä kesälomat ja uudet uunivuuat.

Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Saako teidän mielestä ap mennä ulos syömään lähes joka päivä 6 eurolla?

No saa tietysti jos hänellä ja perheellä on siihen varaa. =) Mun mielestä ulkona syöminen on kuitenkin hiukan eri asia kuin työpaikkaruokala.

Käy hän Heselläkin usein, jos työpaikkaruokalassa on liian kasvispitoista ruokaa :D

Yhteistyössä