Z
"zxc"
Vieras
Jillianin '30 päivän haaste', eli 25 min lihastreenia, jossa hikiä oikeati lentää vai 50 min reipas kävely, hiki tulee pintaan...Kumpi? molempia pyrin tekemään yleensä, mut näillä helteillä ei va pysty..
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Mikä yhdelle on reipasta kävelyä, on toiselle ihan normaalia kävelyä...joten määritelmä on vähän hankala...pitäisi tietää, että paljonko sen 50 minuutin aikana etenee, jotta tietäisi vähän tarkemmin.
Mä lähden kohtapuolin lenkille, joka kestää vajaan tunnin ja joka aikana tarvon 5,9 km. Kaloreita kuluu tuona aikana noin 480.
Veikkaan, etten pääse 25 minuutin lihastreenillä samaan kalorimäärään. Ja perusteluni ovat ne, että olen salilla yleensä noin tunnin ja teen ihan kunnon treenit...enkä koskaan ole tunnissa kuluttanut 1000 kaloria, vaikka hiki kuinka lentäisi. Jos en tunnissa kuluta tonnia, en myöskään kuluta puolessa tunnissa puolta siitä, eli 500 kaloria.
Mutta tämä nyt on kuitenkin mutua. En nimittäin ole tuota Gillianin lihastreenihaastetta nähnyt, joten en tiedä mitä se pitää sisällään. Mutta ainakin itse valitsen lenkin. Joten se on moro...näkyy tunnin päästä![]()
Tuo kulutushan riippuu siitä mitä siellä salilla teet. Jos teet lihasliikkeitä laitteissa et tietenkään kuluta niin paljoa. Jos taas teet jotain aerobista, juokset vaikka juoksumatolla sen tunnin niin varmasti kulutat enemmän.
Ja nimenomaan, tunti aerobista kuluttaa ainakin omalla kohdallani enemmän, kuin tunti lihastreeniä.
Ei kumpikaan. Laihdutuksessa on tärkein se, paljonko syö.
Totta. Mutta liikunnalla voi kyllä saada sihen laihtumiseen kivaa lisäbostia. Kilo läskiä on noin 9000 kilokaloria. Jos tavoitteena on pudottaa puoli kiloa viikossa, tarkoittaa se 4500 kilokalorin vajetta viikon aikana. Päivää kohden vajeen tulisi siis olla noin 640. Reilut 500 kaloria kulutin aamulenkillä. Jälkellä on siis vielä 140 kaloria, jotka pitäisi peruskulutuksen lisäksi kuluttaa, jotta saisin syödä aivan kuten ennenkin (jolloin paino pysyi tasaisena) ja laihtuisin silti sen 0,5 kg viikossa.
Joten ei kannata sitä liikuntaa dissata. Vaikka kieltämättä itsekin olen kyllä sitä mieltä, että kaikki lähtee siitä, mitä suusta alas tunkee. Sen mukaan pohditaan sitten ne liikkumiset.