Kumpi päättää kuvien "jakamisen", merkkaaja vaiko merkattu? FB

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ehtoota
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ehtoota

Vieras
Eli jos minä otan kuvan Minnasta ja laitan sen Minnan fb-kuviin, kumpi meistä päättää kelle kaikille se näkyy, Minna vai minä?

Katselin tuossa yhden kaverin kuvia ja ne, joihin hänet oli merkitty (ei ollut itse niitä sinne laittanut) , näkyy ihan miten sattuu. Osa on julkisia, osa kavereille, osa mukautettu.

Mietin, että onko se julkaisutapa kuvaajan vai kohteen päätettävissä?

Kiitos :-)

Ok. Mutta voiko se kuvissa oleva henkilö vielä itse muokata niin, ettei kuva näy kaikille? Valitsisi näkyvyyden esin "mukautettu" vaikka julkaisija laittaisi sen julkiseksi?

Sinä päätät kelle ne näkyy omalla sivullasi, mutta jos kuva jaetaan ja merkitään jonkun kanssa et voi enää kontrolloida mihin saakka se leviää. Jos kuvan jakajalla on julkinen profiili se näkyy sitten kaikille ei vaan Minnan omille kavereille. Itse jaan vaan kavereille, mutta en tietysti voi estää jos joku julkisen profiilin omaava kaveri sen jakaa omalla sivullaan. Itselläni on esto kuviin etteivät muut voi ilman lupaa merkata kuviini itseään.

Alkuperäinen kirjoittaja Leviää laajalle;26930641:
Sinä päätät kelle ne näkyy omalla sivullasi, mutta jos kuva jaetaan ja merkitään jonkun kanssa et voi enää kontrolloida mihin saakka se leviää. Jos kuvan jakajalla on julkinen profiili se näkyy sitten kaikille ei vaan Minnan omille kavereille.

Eli esim.
Pirjo merkitsee kaverinsa Minnan kuvaan, kuvassa on vain Minna. Kuva on jaettu seuraavien kanssa: mukautettu. Onko mukautettu-jakotavan päättänyt Pirjo vai Minna?

Ei pitäis miettiä näin monimutkaisia asioita tähän aikaan yöstä :D

[QUOTE="sarita";26930705]pirjo. minna voi poistaa merkinnän muttei tehdä muuta.[/QUOTE]

Jep. Tää on sinänsä hassu tilanne, että Pirjon profiili ei ole julkinen, mutta Minnan on. Mikähän idea tuossa Pirjon valitsemassa mukautetussa jakotavassa tässä tapauksessa on... Nomut. Kiitos teille ja öitä! :-)

Yhteistyössä