Kumpi parempi? käytetty haalari vai halpa uusi haalari?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmmm"

Vieras
Eskarilaiselle lähinnä koti ulkoiluun tarttis olla oikeastaan haalari. Mietin nyt että kumpi kannattaa. Ostaa käytetty haalari kirppikseltä tai huutiksesta esim joku reimatec tai remu travalle.. vai joku halpa haalari uutena?

Jossei tykkää käyttää kurahousuja niin osta käytettynä, todennäköisesti vedenpitävyys on niissä kuitenkin parempi kuin halpishaalareissa. Meillä käytetyt reimatecit ja remut on useimmiten pitäneet vettä kyllä. mutta toki kannattaa vähän kysellä myyjältä onko niitä haalareita pidetty kuivauskaapissa/miten on pesty ja onko pitänyt vettä.

Käytetty ja hyväkuntoinen olis mun valinta.
Ja tänä vuonna käytettynä molemmille lapsille talvivaatteet ostinkin, taaperolle löytyi kirpparilta uudenveroinen Reimatec haalari, hinta 20€. Esikoiselle löysin Progress by Reima toppapuvun, takki+housut, hinta 40€.

Jossei tykkää käyttää kurahousuja niin osta käytettynä, todennäköisesti vedenpitävyys on niissä kuitenkin parempi kuin halpishaalareissa. Meillä käytetyt reimatecit ja remut on useimmiten pitäneet vettä kyllä. mutta toki kannattaa vähän kysellä myyjältä onko niitä haalareita pidetty kuivauskaapissa/miten on pesty ja onko pitänyt vettä.

Paremmat haalarit kestävät kyllä kuivauskaapinkin nykyään, merkinnät löytyy pesulapusta. Mutta huuhteluaine saa ne vettäpitämättömiksi ja sitähän ei koskaan tiedä, miten kukakin on pessyt, jos on pessyt ollenkaan :D Jotkuthan kauppaavat käytettyjä, missä ilmoitetaan myynti-ilmoituksessa "ei ole pesty kertaakaan".

kannattaa mielummin niellä ylpeytensä ja ostaa vaikka osamaksulla tai pyytää kummeilta mumeilta jne rahana avustuksena rahaa haalariin.
Itse kerran nuukana ostin kalliin reimatecin kirppikseltä, piti olla myyjän mukaan huollettu ohjeiden mukaan ja yhdellä lapsella ollut jne.
Kyllä harmitti kun huomasin ettei se 30€ kirppishaalari ollutkaan iin pidetty kuin myyjä lupasi ja epäilen oliko edes vain yhdellä ollut , päästi kaiken veden läpi :( Siinä meni kirjaimellisesti rahat hukkaan.
Pikkuraha jollekin iso raha jollekin ;)

Uutta kallista haalari tyyliin reimatec en viitsi ostaa. Aika iso hinta maksaa jotta lapsi sitten vain pilaa sen pihalla. Asutaan maalla ja kun lapsi on tuolla pihalla isänsä kanssa mukana hommissa on haalarissa sitten öljyä ym vähän kaikenlaista paskaa ja reikiäkin tulee usein. olis tietty ihan kiva jos haalari olis edes vettä hylkivä. en tiedä onko kuinka nuo halpis haalarit sitte.. harmi vaan kun ei ole osunut kirppiksellä mitään oikean kokoista haalaria kohdalle. huutonetissäkin on jotenkin vähän tarjolla...

Käytettyä kannatan, mutta haluaisin livenä nähdä haalarin ennen ostopäätöstä. Mä olen esikoiselle ostanut aina uutena puvut, jotka pikkusisko on sitten perinyt, ja senkin jälkeen ovat lähteneet kiertoon... Ei ole tullut kalliiksi 150 euron puvutkaan, ja kun ovat tosiaan niiiiiin paljon parempia käytettävyydeltään kuin halpispuvut (jotka nekin maksavat leikki-ikäisten kokoluokassa haalarit 40-60, kaksiosaiset puvut 50-70e).

Kahden-kolmenkympin pukuja en huolisi lainkaan, ne eivät kestä mitään eivätkä ole lämpimät.

uusi.käytetyt menettää ominaisuuksiaam roimasti pesussa.Meilläkään nuorempi ei peri vahemman toppahaalareita,koska perussa täytteet on menneet linttaan eivätkä todellakaan ole enää lämpimiä.

käytetty ja hyväkuntoinen, ominaisuudet voi olla paremmat kuin uudessa ja edullisessa...eli meillä koettiin ettei jonathanin haalari eikä cirafin 2-osainen kestä kuin hetken vrt. jo useamman tenavan käyttämät popin haalari/minymon 2-osainen. eli tori ja huutonet on ihan hyviä valintoja jos tiedät mitä tahdot.

Käytetty vanhempi haalari. Sanotaan kolme vuotta vanha haalari voi olla parempi kuin uusi samalta merkiltä. Laatu on laskenut noissa kalliimmissa haalareissa niin, etti ne kestä edes yhdellä lapsella.

Halpaa haalaria en ostaisi. Tosin mä en myöskään ostaisi huuto.netistä tai tori.fistä käytettyä, mutta tavalliselta kirpparilta, jossa pääsisin itse toteamaan kunnon voisin ostaa. Meillä esim. lapsilla on erikseen piha- ja pyhähaalarit, joten tuo pyhähaalari päätyy kohtuu hyväkuntoisena kiertoon. Ootko katsonut, ettei reimashop.fi:n aletavaroista löydy oikeaa kokoa ihan uutena? Myös anton&ninassa oli ulkovaatteet -30%.

Jos et tarvitse sitä haalaria ihan välttämättä just nyt, niin vuodenvaihteen jälkeen saat merkkihaalarin puoleen hintaan.

Yhteistyössä