Kumpi parempi vauvalle..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hilla

Vieras
Elikkäs kumman kannalla olette pinnasängyssä, kumpi parempi, sellanen jossa päädyt umpinaiset vai pinnalliset?:) Ja kommentoikaa mielellään että minkätakia olette valinneet. Itse en osaa päättää ja miettinyt että onko niissä käytännössä eroja, jotain varmaan kun niitä erilaisia kerta on :)

Tuskin niissä varsinaisesti ole muuta eroa kuin se, miltä pinnis näyttää ja se, että vauva näkee joka suuntaan sängystä.
Mä valitsin meidän pinniksen ihan muilla perustein, mutta jos tossa on ne kriteerit, joiden välilät pitää valita niin pinnalliset päädyt. Juuri siksi että vauva näkee ympärilleen :)

Käytännössä tärkeämpiä pinnasängyn ominaisuuksia on se, että pohjan voi laskea eri tasoille ja se että laitaa voi tarvittaessa laskea. Päätypinnoilla ei oikeasti ole mitään merkitystä.

Mä olen sitten tavan vuoksi eri mieltä; mitä enemmän pinnoja niin sitä enemmän joutuu oikomaan ja kaivelemaan vauvan käsiä ja jalkoja pinnojen välistä jumista kun vähän alkaa liikkua. :D

Eli pinnattomat päädyt mulle, kiitos. Sitäpaitsi pieni näkösuoja voi olla parempi unirauhan kannalta.

ok, kummassakin jota olen katsonut on laskettava pohja, siinä jossa päädyssä pinnat saa kolmeen eri korkeuteen ja umpinaisen kahteen korkeuteen. Tuota vain mietin että onko sillä käytännössä merkitystä vai onko vaan ulkonäköseikka :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
Mä olen sitten tavan vuoksi eri mieltä; mitä enemmän pinnoja niin sitä enemmän joutuu oikomaan ja kaivelemaan vauvan käsiä ja jalkoja pinnojen välistä jumista kun vähän alkaa liikkua. :D

Eli pinnattomat päädyt mulle, kiitos. Sitäpaitsi pieni näkösuoja voi olla parempi unirauhan kannalta.

tähän peesi.

Alkuperäinen kirjoittaja Lex:

Ihan samaa mieltä :) Paitsi että meillä on pinnalliset päädyt kun en tajunnu aatella tuota etukäteen :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja hilla:
ok, kummassakin jota olen katsonut on laskettava pohja, siinä jossa päädyssä pinnat saa kolmeen eri korkeuteen ja umpinaisen kahteen korkeuteen. Tuota vain mietin että onko sillä käytännössä merkitystä vai onko vaan ulkonäköseikka :)

Mun mielestä vaan ulkonäköseikka. Toki, jos et aio laittaa pinnasuojusta tai jos pinnasuojus on kovin kapea ja lerppu, niin silloin on parempi, mitä vähemmän pinnoja on.
Meillä on pinnat päädyssä nykyisessä sängyssä ja isommilla aikanaan ei ollut, mutta kummankin sängyn valinta on ollut muuten ulkonäkökysymys.

Meil on vauvalla sellainen pinnis jos on pinnat joka suuntaan, mut sit oon laittanu siihen pinniksen suojuksen, koska juuriki tuo et millon on kädet ja millon jalat pinnojen välissä, sekä tuttia sai ettiä lattialta harva se yö.
Taapero nukkuu matalalaitaisessa pinniksessä jossa on päädyt levystä ja siihen on oltu tyytyväisiä, tosin siihenki laiton kahelle reunalle reunuksen ku kädet roikku usein reunan yli

meillä pinnattomat päädyt, ja hyvä niin kaksi paikkaa vähemmän mistä voi tavaroita tiputella tai työntää raajojaan :D mutta ei kyllä vaikuttanut ostopäätökseen, enempi ulkonäkö asia meilläkin. toi meidän pinnis on sellainen että siitä saa yhden laidan pois, niin voi käyttää isommalla lapsella normi sänkynä tai vaikka lastenhuoneen sohvana.

En edes ajatellut koko asiaa kun pinnistä hankin. Pinnat on joka reunassa eikä mitään ongelmia ole asian kanssa ollut. Pinnasuojan olen pujotellut pinnojen väliin, niin kättä/jalkaa ei saa enää tungettua sieltä. Tosin jos pinnasuojan yli haluaa kinttunsa laittaa niin se onnistuu. Mutta eipä se ollut kuin hetken viehätys ja muistaakseni kerran olen joutunut käymään ottamassa jalan pois pinnojen välistä. Pinnasuoja on kyllä edelleen kiinni, mutta lähinnä sen takia ettei tutit putoile sängystä niin helposti.

Mun mielestä ei ole väliä että saako pohjan laitettua kahteen vai kolmeen eri tasoon, meillä ainakin tehtiin niin, että kun pohjaa päätettiin laskea kun vauva alkoi tuntua liikkuvaiselta niin laitettiin suoraan vaan alimpaan asentoon vaikka olis ollut siinä välissäkin yks taso. Itse voisin olla ennemmin päädyistä umpinaisen pinniksen kannalla, koska meillä ainakin pinnasuojus oli sen verran lerppu että jalkoja ja käsiä joutui sieltä pinnojen välistä kiskomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hilla:

ota sellainen josta laidan saa laskettua alas :) se oli tärkein kriteeri meillä kun pinnis hankittiin

Yhteistyössä