Kumpi teillä "määrää" ruoasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";29017201]Yleensä minä, koska mies on kykenemätön suunnitteluun tai kauppalistan tekoon. Se lompsii kauppaan ja sahaa siellä edestakas poukkoillen ja keksii jonku yhden(!) ruuan siinä mennessään. Tuloksena meillä on kaapissa jotain ihmepurnukoita, mitä tarvitaan siinä yhdessä ruuassa eikä vuoteen sen jälkeen :D

Olen äitiyslomalla ja teen itse aina pientä ruokalistasuunnittelua ennen seuraavaa kauppapäivää. Sitten teen kauppalistan sen ruokalistan pohjalta ja that's it. Ei heräteostoja. Kysyn kyllä joka samperin kerta mieheltä ehdotuksia ruokalistalle, koska itse pyörittelen vaan niitä samoja ja alkaa jo kyllästyttää. Miehen vastaus on yleensä "jaaa.. ei nyt tuu mieleen". Syököön sit niitä samoja ruokia kunnes alkaa tulla mieleen :P[/QUOTE]

Meillä myös ihan juuri näin :D

Se kumpi laittaa ruuan, eli useammin minä. Ja se kumpi tekee ruokaostokset, voi toki aika paljon vaikuttaa. Molemmat kokkaa, ja usein tehdään myös niitä toisen/lasten lempiruokia, itse laitoin viimeksi lihapullia ihan miestä ajatellen, vaikka en itse pidä niistä. Kaupasta molemmat "osaa" tuoda ne yleisimmät perusjutut, vaikka ei juurikaan itse valmistaisi niistä, mies esimerkiksi tuo yleensä paljon vihanneksia ja kasvisruokatarvikkeitakin, vaikka minä niitä lähinnä valmistan, ja itse taas menen lihahyllyn kautta ja täydennän pastaosastoa, vaikka niiden valmistus jää enemmän miehelle :) Se kans vaikuttaa ruokalistaan, mitkä jutut on jääkaapissa seuraavaksi menossa vanhaksi, ja kauppojen tarjoukset.

minä määrään, koska käyn kaupassa ja valmistan ruuan! Yritän kyllä saada perheen mukaan osallistumaan ruokalistan miettimiseen, mutta kun se vastaus on lähe s 100% "ihan kait se on sama", niin valtuudet pysyyy edelleen mulla!!

Minä. Miehelläkin on ideansa mutta en aina kuuntele niitä, tai sitten sovellan omalla tavallani :D Kumma kyllä mies ei urputa tästä aiheesta (yleensä sillä on mielipide ihan kaikkeen), mutta onhan minun tekemä ruoka toki hyvää.

Kummatkin yhdessä, mutta mies aina kokkaa.

No usein se olen minä joka hoidan kauppareissut ja ruoanlaiton. Kyselen kyllä mieheltä ja eskarilaiselta toiveita, että mitä ruokaa laitetaan.
Mies hoitaa yleensä viikonloppuisin ruokahommelit.
Että kai meillä jokainen saa vaikuttaa siihen mitä syödään.

Vauvalle tehdään soseet itse.

No ruoasta taitaa päättää kuitenkin meillä mies, mutta molemmat valmistaa. Mies on niin saamarin nirso ruoan suhteen. Esim valkosipulia ei voi sietää, ei niin ollenkaan. Eikä osta tai syö sellaisia ruokia joissa on luu, elikkäs siis esimerkiksi kanan reisikoivet, kyljykset jne jne... Mä tekisin niin maailman parasta kanakeittoa reisikoivista ja lapset haluaisivat syödä reisikoipia, mutta niitä ei meille osteta, on tämä miehen järkkymätön mielipide.
Mies ei osta ikinäkoskaan myöskään mitään valmiiksi maustettuja ruokatarvikkeita. En minäkään niistä niin kauheasti välitä, mutta kyllä se joskus olisi kivaa että voisi ostaa vaikka niitä valmiiksi maustettuja grillipihvejä tai muita sellaisia, niistä tykkäisin aivan vietävästi ja olisi helppoa, ei tarvitsisi aina valmistella itse marinaadeja ja nuijia pihvejä grillausta varten tai vaihtoehtoisesti syödä mauttomia possun grillattuja pihvejä... Valmiiksi maustetut kirjolohisuikaleet olisivat ihania, nam. Niistä tulee todella hyvää kastiketta, mutta niitä ei meille osteta :(
Mies on todella järkkymätön näissä makuasioissa, eikä suostu koskaan edes maistamaan jotain, joka on todella hyvää, eikä mies edes tiedä miltä se maistuu, mutta kun hän epäilee että se ei olisi hyvää.
Salaateista mieheni pitää paljon ja sitä teemme usein. MUTTA salaattiin saa tulla vain ja ainoastaan JÄÄVUORISALAATTIA (joka minusta on pahaa), kurkkua, paprikaa, joskus kirsikkatomaatteja ja extra salaattijuustoa. Tykkään fetasta, mutta tuo salaattijuusto ei ole kuunaan koskaan fetaa nähnytkään, on pahaa ja liian suolaista minun makuuni. Rakastan salaattisekoituksia, niitä joissa on mitzunaa, lollorossoa, rucolaa jne jne, haluaisin niistä tehdä joskus meille salaattia, ilman tuota ällö juustoa, mutta mieheni mielestä ne on pahoja ja myöntänyt ettei ole koskaan maistanutkaan niitä...
Vaikeaa, joo, vaikeaa!!

Yhteistyössä