Kumpikohan on parempi työpaikka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haamu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaveri (töissä Lidlissä) on puhunut,että Lidlissä joutuu esim. näyttään kuitit eväistään,ettei oo vaan varastanut sieltä.. Myös pistokokeita tehdään töistä lähtiessä,ettei vaan pölli mitään. Muutenkaan ei oo kuulostanut siltä,että olis kovin rento työpaikka... Itse en siis ole ollut siellä töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Kaveri (töissä Lidlissä) on puhunut,että Lidlissä joutuu esim. näyttään kuitit eväistään,ettei oo vaan varastanut sieltä.. Myös pistokokeita tehdään töistä lähtiessä,ettei vaan pölli mitään. Muutenkaan ei oo kuulostanut siltä,että olis kovin rento työpaikka... Itse en siis ole ollut siellä töissä.

ja mä oon kuullut, että työntekijät ei saa puhua siellä tutuille, jos asioivat kaupassa.

Alkuperäinen kirjoittaja mirja:
Alkuperäinen kirjoittaja -:

ja mä oon kuullut, että työntekijät ei saa puhua siellä tutuille, jos asioivat kaupassa.

kyllä mä ainakin sain puhua tuttavilleni siellä töissä ollessani :) mutta se on kyllä totta että ostamistasi tavaroista täytyy olla kuitti, niinkui kai käsittääkseni monessa muussakin kaupassa! Työpaikkana ihan ok, raskasta työtä se on, ärrällä pääsee varmaan helpommalla, mutta jos on valmis tekeen hiukan fyysistäkin työtä niin kyllä siinäkin firmassa rahansa tienaa, ennemmin kun jää vallan kotio jos se on toinen vaihtoehto :)

Kyllä ärrälläkin joutuu säilyttää KAIKKI kuitit ostoksistaan, ja siitä ollaan todella tarkkoja. Tämän lisäksi kiskalla käy jatkuvasti ns. feikkiasiakkaita jotka testaa, että olet iloinen ja hymyilet ja sanot kaikki oikeat vuorosanat, ja jos joku testaajista ei ole tyytyväinen palveluusi, saat varoituksen. Ärräläisen pitää myös hallita monet erilaiset tekniset laitteet ja vempaimet sekä tietää tuotteista PALJON. Minkäänlaista järkevää ohjeistusta uusien tuotteiden myymiseen ei tule (ja viikoittain uusia tuotteita), ja parissa minuutissa ei oikein opi mitään. Työ"etuina" se, että taukoja ei ole, ehtii juuri ja juuri syömään ja vessassa käymään. Iltalisä on olematon, muutaman kymmenen sentin verran, ylitöihin joutuu AINA jäämään, eikä ylityölisää saa. Lisäksi työ on melko yksinäistä ja kiireistä, hommaa riittää koko aika, ainakin kunto kasvaa kun hikipäässä juoksee paikasta A paikkaan B. Kioski pitää myös siivota AINA itse. Vastuu on hyvin suuri, mutta vapaus olematon, esimerkiksi työpäivän aikana (joka voi helposti olla yhdeksän tuntia ja pelkkää seisomista) ei voi poistua muualle kuin tupakalle korkeintaan, vaikka kioskissa toinen työntekijä olisikin..... (ei voi esim. käydä kaupassa ostamassa ruokaa jos eväät on unohtuheet) Välillä myös tuntui mahdottomuudelta suoritua työstään, kun yhtä aikaa piti olla purkamassa kuormaa (kuorma sisältää helposti pilaantuvia elintarvikkeita) ja niputtamassa lehtiä (lehdet haetaan tiettyyn aikaan) ja palvella asiakkaita, jotka ymmärrettävästi ovat kärsimättömiä ja jono kasvaa. En siis missään nimessä suosittele, varsinkaan aikuiselle ihmiselle, ihan koiranhommaa!

Lidliin mä mieluummin menisin, eikä sinne voi mennä pelkästään kassaksi... Kaikki tekee kaikkea.
Lidlissä on paremmat lisät, saa pidettyä lakisääteiset tauot eikä joudu olemaan töissä yksin.

Kyllä lähes jokaisessa kaupassa pitää olla kuitit näyttää eväistä (jos samassa myymälässä samanlaisia tuotteita myydään) ja tehdään pistotarkastuksia kasseihin!

Yhteistyössä