Sä tulkitsit sen erilailla kuin mä.
Mä en ajatellut lainkaan asiaa siten, että tuolla kommentilla olisi tarkoitettu sitä, että ap:n olisi pitänyt nimenomaan osata lukea koiraa, vaan että hälle nyt kerrottiin, että hän ei mahdollisesti ole osannut lukea koiraa oikein ja on siis siksi tulkinnut koiran käytöstä väärin.
En usko että kukaan tässä ketjussa ajattelee asiaa niin, että meistä jokaisen tulisi osata koiria lukea. Mutta koska ap on nyt peloissaan ja järkyttynyt (ja niin minäkin olisin hänen tilnateessaan) mahdollisesti turhaan, niin hänelle on koitettu kertoa ettei kyse todennäköisesti ole aggressiivisuudesta ja ettei hänen tarvitse pelätä jos joskus vielä käy samoin. Ja häntä on rohkaistu kertomalla, että hän on käyttäytynyt aivan oikein, eli jos ei tiedä miten kuuluu tehdä ja koira vaikuttaa uhkaavalta (oli se sitä oikeasti tai ei) niin hän on toiminut aivan oikein.
Mä olen työssäni toiminut vuosia koirien kanssa ja jokusen tovin myös kissojen kanssa. Mulla on jopa ollut 2 omaa kissaa, mutten vieläkään tajua kissojen käyttäytymisestä paskanvertaa. Mä pidän niitä äärimmäisen arvaamattomina elukoina, joten usko pois...ainakaan mä en ajattele että kaikkien pitäisi osata lukea koiria, kun itsekään en yrityksistä huolimatta kertakaikkisesti osaa lukea kissoja niin paljon että voisin jokaisessa hetkessä kertoa mitä niillä on mielessä