kun aikuistunut lapsi ei enää asu kotona ja lähetätte suvulle ja tuttaville joulukortteja

äiti 40plusplus

Aktiivinen jäsen
28.05.2005
10 811
0
36
kirjoitatteko myös sen aikuisen nimen sinne toivottajien joukkoon vai ajatteletko että oma on murheensa ketä muistaa ja ketä ei ihan henk.koht lähetetyin kortein? Minusta taas eri juttu se jos oikeasti osallistuu korttiin ainakin sen verran että omakätisesti sen nimensä sinne veivaa...
ajattelin vaan...

Itse olen lähettänyt omat korttini sen jälkeen kun muutin kotoota pois. Äitini ei kyllä aiemminkaan ollut lähettämiinsä joulukortteihin kaikkien perheenjäsenten nimiä kirjoittanut, vaan tyyliin "Matti ja Maija Meikäläinen perheineen", "Matti ja Maija & lapset" tai "Meikäläisten perhe" tms. Sama jatkui omilleni muuttamisen jälkeen kun kotiin jäi vielä 4 nuorempaa sisarusta.

eli tämä pieni otanta tuki minun ajatuksiani... eli meillä on ollut vain neljä nimeä tämän vuoden korteissa ja tyttö ja poikakaverinsa on saaneet lähettää omansa.
Mutta on niitä toisenlaisiakin, eräs tuttavani pistää aina kaikenlaisiin muistamisiin aikuisen tyttärensä nimen ja tietän tasan tarkkaan että tyttö ei meitä muista (paljastui kerran kun erehdyin lapsen synttäreilahjasta häntä kiittämään).

No meidän suvussa on yksi perhe jossa yli 40 vuotias tytär lähettää joulukortit koko perheen puolesta ja kirjoittaa niihin myös vanhempiensa nimet -siinä on lystiä se että yhden joulukortin saajaperheen kanssa ei nämä vanhemmat ole olleet puheväleissä kohta kymmeneen vuoteen, tämä tytär ei ole tainnut "päivityksiä" tehdä joulukorttilistaansa.. =)