Kun aina sanotaan että en oo jäänny mistään paitsi (suhteista kyse)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tUNNEVamma.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tUNNEVamma.

Vieras
Ni minä sanon että sellainen henkilö joka on koko elämänsä ollu vaan yhden ihmisen kanssa,ei oo koskaan kokenut eroa tai rakkauden huumaa on jäänny elämässä jotekin tunnevammaiseksi. Mitä sellainen ihminen tietää loppupelissä elämästä,pettymyksistä,onnesta tai seksistä? Mistä tällainen ihminen tietää onko hyvässä vai huonossa parisuhteessa tai onko mies hyvä mies?

No en mä nyt tunnevammaseks menis haukkumaan jos elää elämänsä vain sen yhden kanssa.
Vaikkei eroaisi niin taatusti kokee riittämättömyyttä ja pettymyksiä suhteessa. Ja mitä seksiin tulee, se riippuu ihan omasta mielikuvituksesta, jos sitä ei omaa ja leikkii sängyssä täyslahnaa niin omahan on häpeensä.

Lisään vielä ap:n tekstiin, että tällaiselle ihmiselle suuret elämänmuutokset vanhemmalla iällä ovatkin sitten paljon rankempia kuin enemmän kokeneille. Esim. puolison menetys voi musertaa ihmisen täysin henkisesti, kun taas kovia kokeneemmat osaavat kääntää senkin tappion edukseen.

Mistä tietää yhtään mitään tällä perusteella? Oliko hyvä lapsuus, kun sitä oli vain yksi ainoa kappale, eikä vanhemmatkaan vaihtuneet? Onko oma lapsi hyvä, kun on vain yksi? Onko oma koulutus hyvä, kun suoritti sen yhdessä ja samassa koulussa?

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Mistä tietää yhtään mitään tällä perusteella? Oliko hyvä lapsuus, kun sitä oli vain yksi ainoa kappale, eikä vanhemmatkaan vaihtuneet? Onko oma lapsi hyvä, kun on vain yksi? Onko oma koulutus hyvä, kun suoritti sen yhdessä ja samassa koulussa?

Aivan, eihän voi tietää, onko hyvä elämä, kun on vaan se yksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kultasydän:
mä ainaki voin sanoa että seksi on hyvää ja mulla on maailman paras mies, vaikka en muussa suhteessa oo ollutkaan.

Mutta mistä sä tiedät kun ei ole vertailupintaa? Niin et sä voi tietää..

:laugh: kai sen nyt itse tietää nauttiiko sängyssä vaikkei olisi koko kylälle jakanutkaan.

Kyllä mä ennemmin semmosen mieltäsin "tunnevammaiseks"i,jolla on monta lasta ja kaikki eri miehelle, mut so what, meitä on monenlaisia ja kaikkien elämää pitää kunnioittaa!

mä ainaki voin sanoa että seksi on hyvää ja mulla on maailman paras mies, vaikka en muussa suhteessa oo ollutkaan.

Eiköhän pääasia ole se, että on itse onnellinen? Miksi hakea vertailupintaa paskemmista jos kaikki hyvin ja onni kukoistaa?

Katkeruutta ja kateutta on ap:n jutut, syvällä sisimmässä kiehuu kun jotkut löytäneet heti "sen oikean". :whistle:

En mäkään tunnevammaiseksi sanois, jos on päätynyt elämään siinä elämänsä ensimmäisessä parisuhteessa.

Mutta mielestäni sitä hyvää parisuhdetta osaa arvostaa eri tavalla, jos on kokenut myös niitä "vähemmän hyviä" suhteita. Ja mielestäni liikaa ollaan parisuhteissa vain tavan vuoksi, eli vaikkei homma toimis yhtään, niin siinä vaan kitkutetaan vuodesta toiseen lasten takia, tai sen takia ettei vaan osata tai uskalleta erota. En todellakaan tarkoita, että heppoisin perustein pitäisi lähteä eroamaan, mutta kyllä siinä suhteessa pitäisi onnellinen olla. Siinä menee elämä hukkaan, jos "kituuttaa" väkisin jonkun kanssa, ja kyllä sen lapsetkin vaistoo, jos vanhemmat ei ole onnellisia.

Ap:llä on hieman termistö hukassa.

Tunnevamaminen on sitoutumiskyvytön ties kuinka monennessa parisuhteessa oleva henkilö... ottaa ja jättää... ja määrä ei korvaa laatua.

Alkuperäinen kirjoittaja Platina:

Eiköhän pääasia ole se, että on itse onnellinen? Miksi hakea vertailupintaa paskemmista jos kaikki hyvin ja onni kukoistaa?

Katkeruutta ja kateutta on ap:n jutut, syvällä sisimmässä kiehuu kun jotkut löytäneet heti "sen oikean". :whistle:

Nojoo voithan sä noin uskotella itsellesi jos haluat :) Mutta siis itse olin piiiitkän vain sen yhden miehen kanssa ihan nuoresta asti ja oikeesti luulin että ollaan hautaan asti yhdessä. Luulin että tiedän mitä onni ja nautinto on. Sitten tuli ero ja voin sanoa että oon miettiny että miten paljon köyhempi mun elämä ja tunnepuoli olisi ollu jo olisin jäänny siihen suhteeseen. Enkä oo jaellu kylillä ja oon lapseni isän kanssa naimisissa. Onko paikko ainaa vetää toi 3v vastaus; no se on kade,katkera ja ihan varmaan joku tunnevammainen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Platina:

Nojoo voithan sä noin uskotella itsellesi jos haluat :) Mutta siis itse olin piiiitkän vain sen yhden miehen kanssa ihan nuoresta asti ja oikeesti luulin että ollaan hautaan asti yhdessä. Luulin että tiedän mitä onni ja nautinto on. Sitten tuli ero ja voin sanoa että oon miettiny että miten paljon köyhempi mun elämä ja tunnepuoli olisi ollu jo olisin jäänny siihen suhteeseen. Enkä oo jaellu kylillä ja oon lapseni isän kanssa naimisissa. Onko paikko ainaa vetää toi 3v vastaus; no se on kade,katkera ja ihan varmaan joku tunnevammainen :)
Mutta sehän riippuu ihan suhteestakin. Jos on yhen miehen kanssa ja tuntee itsensä onnelliseksi, niin pitäiskö sit erota ku pitää kokeilla muitakin.

Alkuperäinen kirjoittaja tUNNEVamma.:
Ni minä sanon että sellainen henkilö joka on koko elämänsä ollu vaan yhden ihmisen kanssa,ei oo koskaan kokenut eroa tai rakkauden huumaa on jäänny elämässä jotekin tunnevammaiseksi. Mitä sellainen ihminen tietää loppupelissä elämästä,pettymyksistä,onnesta tai seksistä? Mistä tällainen ihminen tietää onko hyvässä vai huonossa parisuhteessa tai onko mies hyvä mies?

Vaikka tämä vaikuttaakin provolta kysyn silti, että mistä sinä voit tietää, mitä tunteita ihminen on kokenut vaikka olisikin elänyt koko elämänsä aikana vain yhdessä parisuhteessa?

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Komparatiivinen tutkimus ei ole ainoa validi tutkimusmuoto.

ei ni,itse suosin sekä kvantitatiivinen että kvalitatiivistä ja suosittelen kaikille.

Jospa joku tekee omaa case studya? :saint:

Itse olen huomioinut sellaista, että ekaan vakavaan suhteeseen jämähtäneet ovat yleensä erittäin tasapainoisia ja onnellisia näissä suhteissa. Turha spekuloida, olisiko heidän onnensa suurempi, jos olisivat päätyneet useampiin makkareihin yökylään.

Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
Siis kumpi on tunnevammainen ap vai onnellisessa parisuhteessa elävä.

tuntuisi että ap:lla on ongelmia tunteidensa kanssa? Mieheni ei ole ollut muiden kuinminun kanssa ja kuulemma seksi on niin hyvää että pitäs saada kokoajanlisää...no minä olenkin vähäänvilkkaampi ja rohkeampi sänkyhommissa.

Tunnevamma syntyy lapsuudessa, ja siitä parantuminen vaatii usein vuosien terapian. Tunnevamma voi näkyä juuri kyvyttömyytenä solmia kestäviä ihmissuhteita ja älyttömänä itsekeskeisenä toimintana, jossa syyllistää itse itsensä asioissa, joissa itsellä ei ole välttämättä mitään tekemistä jne...Tunnevamma ei ole oikeasti mikään pikkujuttu...