kun aina vaan väsyttää. töistä kun tulee kotiin, ei vaan meinaa jaksaa. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ev

Vieras
lapset jo isoja, kohta 11v ja 8v. eli ei mitään pikkulapsiperheen väsyä...

mutta kun ei vaan meinaa jaksaa. aamuisin lötkin sängyssä aina siihen saakka että on pakko lähteä. lapset tekee itse aamupalansa kun minä makaan.... kuopus pyytää usein että äiti söisi heidän kanssaan aamiaista, mutta en jaksa.

no, kun pääsen raahautuu töihin, tuntuu ettei vaan pysty, ei jaksa. työt menee usvassa, lintsaan töitä sen mitä kykenen... :(

kun tulen kotiin pitäisi viikata pyykkiä, laittaa tiskejä, ruokaa, auttaa läksyissä/kokeisiin lukemisessa lapsia, ruokkia koirat ym ym ym, ja välillä musta tuntuu että hajoan. en vaan jaksa. ja neljänä päivänä viikossa on vielä lasten harrastuksiin kuskaamista, tietty kauppaa jne... mikä mun on kun en meinaa tavallista arkea jaksaa!?

Kuulostaisi masennukselta.
Kannattaa harkita lääkäriin hakeutumista,
ja elämänilon etsimistä...

voimia..

mulla on masennuksia takana ja kyllä sinällään tunnistan oireet, mutta kun mitään ei pitäisi olla vinossa. kaikki hyvin ja tää akka ei muka jaksa, olen niin vihainen itselleni!!!!! ja tosiaan kun mulla on tuota masennustaustaa, käyn edelleen terapiassa, mutta en koe siitä saavani mitään apua. mä puhun, terapeutti kuuntelee. ei se auta minua. ei hän tuo esille erilaisia näkökulmia tai mitään. se vaan kuuntelee. joskus istutaan HILJAA kun en keksi mitään puhuttavaa ja terapeutti ei kysy mitään.

Kannattaisko mainita sille terapeutille, ettet koe saavasi terapiasta mitään apua?
ja sitten voisi alkaa miettimään, että mikä voisi olla sellaista mistä saisit apuja.

olen sanonut useasti että kaipaisin sellaista terapiaa että hän ottaisi kantaa, kyselisi, kyseenalaistaisi näkemyksiäni jne, ja joka kerran hän on samaa mieltä. "juu olen huomannut ettet osaa puhua ellen johdattele puhetta" ja silti se ei muuta tapaansa! sanoin hoitavalle lääkärilleni asiasta ja hän lupasi puhua terapeutilleni, ei mitään muutosta. :(

oisko mahdollista et sul ois
-vitaaminin puutos
-alhainen verenpaine
-alhainen hemoglobiini
-nukkunut liikaa (mikä voi olla vaarallista)
-huono ruokavalio
-kevätväsymys
-allergiaa

-

[QUOTE="a.p";23695284]laiska en ole. huonokuntoinen kyllä.[/QUOTE]
jossain lehdessä oli juttua siitä kuinka suomalaiset on nykyään niin huonokuntoisia etteivät sen vuoksi jaksa normaalia 8 tunnin työpäivää, vaan kuuden tunnin työpäivä olisi kunnon puolesta sopiva mittainen. vaikka siis n kevyttä sisätyötä niin se huono kunto vaikuttaa siihenkin jaksamiseen.
sitten puhutaan myöskin masennuksen jäännösoireista, eli masennus korjautuu, mutta elimistö ei palaudu ennalleen. yksi jännösoire on tuo huono toimintakyky. jotkut masennuslääkkeet ovat sellaisia jotka auttavat noihin jäännösoireiisiin ja toimintakyvyn sekä aloitekyvyn palautumiseen, esimmerkiksi efexor.

oletko syönyt liikaa hiilihydraattia sisältävää ruokaa...jos niin lueppas asiasta. se ainakin itselläni väsytti ja tuotti masennuksen kaltasia oireita...nyt vähemmän hiilareita ja olo mitä parhain =)

Suosittelin meneen lääkäriin varmistaan ettei oo mistään sellaisesta kyse mitä vois hoitaa. Itse olen kärsinyt tolkuttomasta väsymyksestä kohta 7 vuotta. Tutuilta ja ystäviltä sain samanlaisia kommentteja kuin tässä ketjussa( joista osa ihan hyviä ja varteenotettavia ehdotuksia), mutta mulla kyse olikin vakavammasta ja 1,5 vuotta sitten diagnosoitiin MS-tauti. MS on melko yleinen naisilla ja tyypillinen sairastumis ikä on 20-40 vuotta. Toki väsymykselle on monta todennäköisempää syytä, pääasia että syy löytyy. Itse vain kuljin niin pitkään epätietoisuudessa aivan turhaan että haluan rohkaista kaikkia kuuntelemaan omaa kehoaan ja selvittämään syyt sen ongelmiin.

oisko mahdollista et sul ois
-vitaaminin puutos
-alhainen verenpaine
-alhainen hemoglobiini
-nukkunut liikaa (mikä voi olla vaarallista)
-huono ruokavalio
-kevätväsymys
-allergiaa

-

Mäkin lähtisin näitä asioita tarkastamaan ja oikomaan. Pakota itsesi ulkoilemaan ja syömään terveellisesti ja säännöllisesti pariksi viikoksi. Tee itsellesi selkeä vuorokausirytmi. Olon pitäisi kohentua. Masennus on myös yksi vaihtoehto, mutta ei säännölliset elämäntavat pahaa tee masentuneellekaan.

Yhteistyössä