Kun asiakkaan/potilaan kommentit ja huomautukset menevät henkilökohtaisuuksiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huumori on myös hyvä juttu. Kun eräs vanhus huusi minulle pesutilanteessa suoraa huutoa, että "haista paska " niin kuittasin, että kiitos, kieltämättä se täällä kyllä haisee, mutta yritän korjata tilannetta koko ajan (oli mummo sen jälkeen hiljaa ) :)

Alkuperäinen kirjoittaja sairaanhoitaja:
Huumori on myös hyvä juttu. Kun eräs vanhus huusi minulle pesutilanteessa suoraa huutoa, että "haista paska " niin kuittasin, että kiitos, kieltämättä se täällä kyllä haisee, mutta yritän korjata tilannetta koko ajan (oli mummo sen jälkeen hiljaa ) :)

Juuri näin :)

Tai kun on sanottu että "PAINU HELVETTIIN SIITÄ!" niin olen vastannut; "Kyllä, heti kun saan tämän homman hoidettua" ja ihan normaaliäänellä.

Alkuperäinen kirjoittaja **:

Juuri näin :)

Tai kun on sanottu että "PAINU HELVETTIIN SIITÄ!" niin olen vastannut; "Kyllä, heti kun saan tämän homman hoidettua" ja ihan normaaliäänellä.

näin juuri.

Mua ei ihan hirveesti naurattanut, kun asiakas totesi, että kun teillä on niin kova kiire (empaattisuus) ja samaan hengenvetoon, että "se juokseminen tekee sulle kyllä ihan hyvää" (se siitä empaattisuudesta)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mua ei ihan hirveesti naurattanut, kun asiakas totesi, että kun teillä on niin kova kiire (empaattisuus) ja samaan hengenvetoon, että "se juokseminen tekee sulle kyllä ihan hyvää" (se siitä empaattisuudesta)

minä olisin sanonut, että olet aivan oikeassa, mutta keskitytääs nyt taas olennaiseen. Meidän työssä noita tulee ihan joka päivä, olit sitten hoikka tai lihava, aina löytyy jostakin huomautettavaa ja jos kaikesta otetaan itseensä niin voi tulla jaksamisen kanssa ongelmia. Esim. hoikat työkaverini sanovat, että mummot/papat haukkuu kun on kuulemma luurangon näköinen ja tarjoavat pullaa kun tyttöressu ei ole syönyt mitään jne jne.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No mitä tuosta :)
Itse olisin tokaissut jotain vaan että "mikäs tässä juostessa" ... sitähän ne ivaajat just haluu, et sä loukkaannut. Kun ne huomaa, ettei suhun ns. tehoa mikään, ne lakkaa jossain vaiheessa (jos ovat ns. selväjärkisiä potilaita, demeihin nyt ei tehoo mikään mutta ystävällinen pitää silti olla)

kyllä hoitotyössä itsetunto saa olla kohdillaan, sen verran tekstii tulee potilailta SAATIKKA SIT työkavereilta saattaa tulla arvostelua ja kritiikkiä sun tekemää työtä kohtaan...

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Huh, eikö teitä koskaan pelota?

Pelottaa lähinnä muut kuin omat potilaat. Olen töissä yksikössä jossa suuret määrät lääkkeitä, myös huumaavia lääkkeitä ja eräänkin kerran on ns. laitapuolen kulkijat olleet vaatimassa lääkkeitä.

Onneksi turvajärjestelyjä on viime vuosiKYMMENEN aikana kohennettu hurjasti.

Ei´. Muutaman kerran on ollut vaaratilanteita mielenterveys ja päihdepuolella ja kehitysvammaisten kanssa (potkut vatsaan raskaana ollessa ) Sanallisesti minua ei saa pelotettua tai loukattua juurikaan.

Pelottaa lähinnä muut kuin omat potilaat. Olen töissä yksikössä jossa suuret määrät lääkkeitä, myös huumaavia lääkkeitä ja eräänkin kerran on ns. laitapuolen kulkijat olleet vaatimassa lääkkeitä.

Menee kylmät väreet :o

Kaikkea ei tarvi niellä ei todellakaan, mutta se miten vastaat osoittaa sun ammattitaidon. Mitään ohjetta en osaa sanoa, kun en tiedä tilannetta, mika sulla on siellä. Puhu ihmeessä ohjaajasi/opettajasi kanssa asiasta niin saat tukea.

Ei´. Muutaman kerran on ollut vaaratilanteita mielenterveys ja päihdepuolella ja kehitysvammaisten kanssa (potkut vatsaan raskaana ollessa ) Sanallisesti minua ei saa pelotettua tai loukattua juurikaan.

Voi ei :( Nostan kyllä hattua teille kaikille! Ei itsestäni olisi...

No niin kauan menee kaikki hyvin kun oot narkkiksen kanssa samaa mieltä kaikesta. Ja me saadaan olla. Eli jos joku vaatii huumekaapin avainta, me annetaan se sille. Ei me aleta leikkimään supersankaria missään olosuhteissa.

No niin kauan menee kaikki hyvin kun oot narkkiksen kanssa samaa mieltä kaikesta. Ja me saadaan olla. Eli jos joku vaatii huumekaapin avainta, me annetaan se sille. Ei me aleta leikkimään supersankaria missään olosuhteissa.

Näin on! Ei omalla tai potilaiden hengellä aleta leikkimään. Jos joku vaatii avainta niin avain annetaan ja tappelemman ei aleta.

Hulluille täytyy olla mieliksi, joo. Itsesuojeluvaisto varmaan harjaantuu väkisinkin :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaikkea ei tarvi niellä ei todellakaan, mutta se miten vastaat osoittaa sun ammattitaidon. Mitään ohjetta en osaa sanoa, kun en tiedä tilannetta, mika sulla on siellä. Puhu ihmeessä ohjaajasi/opettajasi kanssa asiasta niin saat tukea.

Lisään: luin vasta nyt koko ketjun. Jos vihjailee vatsamakkaroista niin sulla on 2 vaihtoehtoa: joko kuittaat asian huumorilla tyyliin "joo mulla on hyvä ruokahalu" tai sitten meet vittuililinjalle ja sanot jotain vastaavaa hänestä, mitä EN suosittele. Ihmiset kun on sairaita niin ei kannata välittää ja varsinki se henkilä sua kiusaa jos näytät, että vaivaannut.

Lisään: luin vasta nyt koko ketjun. Jos vihjailee vatsamakkaroista niin sulla on 2 vaihtoehtoa: joko kuittaat asian huumorilla tyyliin "joo mulla on hyvä ruokahalu" tai sitten meet vittuililinjalle ja sanot jotain vastaavaa hänestä, mitä EN suosittele. Ihmiset kun on sairaita niin ei kannata välittää ja varsinki se henkilä sua kiusaa jos näytät, että vaivaannut.

On niitä vaihtoehtoja enemmänkin kuin nuo kaksi :D jos ei mitään parempaa keksi kuin vittuilla niin on sit mieluummin ihan hiljaa.

Ka kehittää itsetuntoaan, ettei jää moiset höpinät vaivaamaan.,

Mäkin oon kyllä kuullut kaikenlaista. Esim. "haista v***u, v**un huora. Sä et tee muuta ku huoraat!" on ollut varmaan niistä lievimpiä. Juu, huoraanpa hyvinkin ja saan siitä vielä pirusti palkkaa. :kieh:
Muoks. kaikkeen tottuu.

Tulee mieleen näitä lukiessa, että kuinkahan ilkeitä ne vanhukset osaa olla toisilleen :([/quote

Voin kertoo että ihan ala-astemeininkiä on välillä :D

"Miks toi saa mut mä en", "Tuo otti mun sanomalehden!", "Sinä se et muuta ku valiat!", "Haista paska!", "Ei sun kannattas syödä kun oot noin läski"

ja sitten tulee nyrkistä tai tönästään toinen kumoon jne.

Oikeesiti, joskus on ihan mahdotonta.

Tulee mieleen näitä lukiessa, että kuinkahan ilkeitä ne vanhukset osaa olla toisilleen :([/quote

Voin kertoo että ihan ala-astemeininkiä on välillä :D

"Miks toi saa mut mä en", "Tuo otti mun sanomalehden!", "Sinä se et muuta ku valiat!", "Haista paska!", "Ei sun kannattas syödä kun oot noin läski"

ja sitten tulee nyrkistä tai tönästään toinen kumoon jne.

Oikeesiti, joskus on ihan mahdotonta.

joo. Mummot tappelee siitä kumpi pääsee ensin vessaan ja jos ei pääse ensin niin murjottavat ja näyttävät mieltä koko päivän. Tämä ihan joka päiväistä. tai sitten ollaan kateellisia kun toinen (huonekaveri ) sai enemmän lääkkeitä kuin toinen tai kun tuokin sai kipulääkettä niin minunkin täytyy saada (vaikka sille ei olisi mitään perusteita )

Alkuperäinen kirjoittaja ev:

On niitä vaihtoehtoja enemmänkin kuin nuo kaksi :D jos ei mitään parempaa keksi kuin vittuilla niin on sit mieluummin ihan hiljaa.

Ka kehittää itsetuntoaan, ettei jää moiset höpinät vaivaamaan.,

Kerro enemmän jos tiedät :). Kuulolla ollaan!

Kyllä sitä kuulee ja kokee tässä työssä vaikka mitä, sanallista sekä fyysistä väkivaltaa.. Fyysiset väkivalta tilanteet on tietenkin sellaisia, että niihin ei totu, mutta sanalliseen kylläkin..

Yhteistyössä