kun asumistuki ei nouse vaikka vuokra nousee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
eli asumistuki ei ole noussut kahteen vuoteen vaikka vuokra on noussut koska vuokra ei ole noussut tarpeeksi, vaan on pysynyt samana siitä lähtien kun sitä on haettu.
voikohan tehdä niin että katkaisee koko asumistuen maksun ja hakee sitä seuraavasta kuukaudesta alkaen uudelleen jolloin saisi sen asumistuen lasketettua nykyisen vuokran mukaan eikä sen mukaan mitä se oli pari vuotta sitten?

Kyllä meillä on viimeistään vuositarkastuksen yhteydessä huomioitu pienikin vuokran nousu, se on totta jos kesken maksukauden nousee vuokra niin ei välttämättä vaikuta, mutta kyllä se vuositarkistuksessa huomioidaan. Ihan samahan se on toisinpäinkin, eli jos tulot nousee niin ei pienistä nousuista tarvii ilmoittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Jos katkaisisit sen kokonaan niin todennäköisesti sulle maksettaisiin enemmän. Tätä olen ihmetellyt itekkin...

niin se menee koska oli jokin tietty summa tai prosentti jolla vuokran piti nousta edellisestä tarkistuksesta jotta asumistukikin nousee vuokran mukana. vuokra vain ei koskaan nouse niin paljoa kerralla, ja näköjään se asumistuki lasketaan aina edellisestä tarkistuksesta eikä siitä mitä vuokra on ollut kun päätös on alunperin tehty. vuokra on noussut mulla muutaman vuoden aikana useamman kerran, asumistuki ei kertaakaan :|

Meil jos ja lähes joka vuos kun, nousee vuokra, se tapahtuu tammikuussa, asumistuen vuositarkastus on taas syyskuussa :/
Ja koska vuokra on ain noussu vähemmän kuin se välitarkistuksen raja on, tarkastetaan asumistuki vain tuolloin syyskuussa. Jos nousis enempi niin vois välitarkistuksen tehä heti tammikuussa.

Mut siis, niinä vuosina kun vuokra on noussu (nyt se ei noussu ) niin asumistukikin kyllä nousee, mut vast silloin syyskuun vuositarkastuksessa!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Jos katkaisisit sen kokonaan niin todennäköisesti sulle maksettaisiin enemmän. Tätä olen ihmetellyt itekkin...

niin se menee koska oli jokin tietty summa tai prosentti jolla vuokran piti nousta edellisestä tarkistuksesta jotta asumistukikin nousee vuokran mukana. vuokra vain ei koskaan nouse niin paljoa kerralla, ja näköjään se asumistuki lasketaan aina edellisestä tarkistuksesta eikä siitä mitä vuokra on ollut kun päätös on alunperin tehty. vuokra on noussut mulla muutaman vuoden aikana useamman kerran, asumistuki ei kertaakaan :|

Minkä kokosia nää vuokran korotukset on ollu?
Meil kun on noussu 6-46e/kk silloin kun on noussu, niin ain on noussu sit toi asumistukikii kun on vuositarkastus tehty.

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Minkä kokosia nää vuokran korotukset on ollu?
Meil kun on noussu 6-46e/kk silloin kun on noussu, niin ain on noussu sit toi asumistukikii kun on vuositarkastus tehty.

en muista tarkalleen paljonko kerralla on noussut, papaerita mulla on pino mutta en jaksaisi lähteä nyt niitä penkomaan :ashamed: , mutta asumistukipäätös on tehty alunperin niin että sitä saa 465? ja se maksettava summa ei ole muuttunut kahteen vuoteen vaikka vuokraa on korotettu joka vuosi ja ensi maaliskuusta alkaen vuokra on jo yli 600?

mietin vain että jos en nytkään saa sitä nostettua ollenkaan niin saisikohan asumituen nykyisen vuokran mukaan sillä jos sitä hakee kokonaan uudelleen tarkistuksen sijaan

Yhteistyössä