Kun ei enää jaksa tukea mt ongelmaista ystävää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono ystävä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono ystävä?

Vieras
Olen tullut siihen pisteeseen, että ystäväni imee minusta kaikki mehut. Hänellä on vaikka minkä näköstä mielenterveys ongelmaa ja olen yrittänyt tähän asti ymmärtää ja tukea, mutta en enää jaksa:( Huomaan vältteleväni ystävää.. Hän on nyt raskaana ja raskaus ei ole vaikuttanut positiiviseen suuntaan. Tuntuu, että "jätän" hänet pahimmassa mahdollisessa tilanteessa, mutta minun patut on nyt tyhjät. Totaalisesti! Pitäisikö minun vaan jatkaa yrittämistä vai voiko ystävyyden laittaa jäihin siksi aikaa, että kaveri sais päätään vähän selkeämmäksi? Teinpä niin tai näin, niin kumpikin vaihtoehto tuntuu pahalta:/

Sunun ei tarvitse riskeerata omaa terveyttäsi toisen vuoksi. Jos jaksamisesi ei riitä, niin pidä taukoa ystäväsi suhteen. Sano vaikka ystävällesi, että sinua väsyttää ja haluat olla yksin.

Pitäisi muistaa että ystävyys on molemminpuolista ottamista ja antamista ja yhdessäolemisen iloa. Jos toinen vain imee sun paristot tyhjiin, ei se ole oikeaa ystävyyttä, saa pitää taukoa ihan ilman tunnontuskia. Koita selittää tilanne jotenkin kauniisti ystävällesi, jos hän vaikka ymmärtäisi.

Yhteistyössä