Kun ei tunnu miltään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Variksen pelätin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Variksen pelätin

Vieras
Onko muita joita ei raskausaika jaksa innostaa? Itsellä on vain olo, että kunhan tämä 9kk vain olisi äkkiä ohitse - tympeää lihoa ja välttää sitä ja tätä, olla väsynyt ja oksentaa. Synnytyskin on juhlaa raskausajan rinnalla. En vain jaksa innostua tästä yhtään vaikka lapsi sinänsä on odotettu ja toivottu - masentaa tämä odotus, mutta en siis ole masentunut.

Toihan on ihan normaalia.:) Eikä odotusajan kuulukaan olla mitään elämysmatkailua, sen on nykypäivän markkinamiehet keksineet, jotta voitaisiin myydä tuleville äideille sitä ja tätä.
Susta tuntuu siltä miltä susta tuntuu, älä ota siitä stressiä. Suurimmalla osalla odotusaikaan voi liittyä tosi negatiivisiakin tunteita, ne menee sit ohi kun raskaus etenee.

Samaa mieltä minäkin. Mulla oli vastaavia tunteita alkuraskaudessa, tai oikeastaan puoliväliin asti. Sen jälkeen oli hauskempaa ja nyt viittä vaille synnyttämässä olevana vieläkin hauskempaa ja jännempää. Vei ihan hirveen kauan hyväksyä tämä asia. Helpotti kun kerroin negatiivisista tunteistani, sen jälkeen ne häipyivät ihan kuin itsestään enemmän taka-alalle.

Joo ihan tuttuja aatoksia.
Ihan masentaa kun jotkut hehkuttaa että " Raskaus oli elämäni parasta aikaa ! Oli energiaa vaikka mihin ja olo oli niiiiiiin kaunis ja naisellinen !" Mulla tunteet ollut alusta asti aika päinvastaiset ja jos ääneen valittaa niin saa kyll aika kummastuneita katseita.
Itsellä odotus nyt loppupäässä ja tuntuu että vaikeammaksi vaan menee. Enää en jaksaisi odottaa että rakas ja odotettu lapsemme tulisi maailmaan.

Varsinkin tämä ulkonäkö masentaa. Kiloja tullut jo 25 ja olo on sen mukainen...

Olen joskus kuullut, että jos raskausaika on vaikeaa, niin vauvan kanssa on sitten helpompaa, ja toisin päin. Voisin kyllä allekirjoittaa tän. Kun käsittelee omat tunteensa rehellisesti ennen lapsen syntymää, niin sitä ei tarvitse tehdä kun vauva on syntynyt. Mulle tule jo kaikki pakokauhun, surun, kiukun ja vihan tunteet niin läpeensä tutuksi raskausaikana, että kun lapsi syntyi, ei enää tarvinnut kipuilla sen kanssa, että tämä pieni tässä on minusta täysin riippuvainen ja herrani ja valtiaani yötä päivää. Minulla ei myöskään ollut paineita tuntea ylimaallista äidinrakkautta, kun tiesin että mitä vaan tunnenkin, niin se on ihan ok, ja vauva kaipaa vaan ruokaa, lämpöä ja huolenpitoa - ei hän oleta saavansa mitään suurensuurta rakkautta.

Niinpä sitten kävikin, että vauva-aika on ollut hyvin helppoa ja mutkatonta aikaa. Odotusteni vastaisesti kyllä rakastauin tähän pikku rääpäleeseen sillä sekunnilla, kun tajusin jotenkin vasta kesken synnytyksen, että sieltä oikeasti on tulossa vauva, minun lapseni, joka on ihan paniikissa kaikesta siitä kivusta, jota hän parhaillaan synnytyskanavassa kokee.

Juuri se, että raskausajan pitäisi olla vaan ihanaa aikaa, aiheuttaa äideille suuria ja ihan turhia paineita. Ehdottomasti suurin osa kokee myös "ei hyväksyttyjä" tunteita, ja turhaan pelkää niistä puhua. Äitiyden perusta on kuitenkin itsetuntemus, se että tunnistaa omat tunteensa. Raskausaika on hyvää aikaa niiden harjoitteluun. Ottakaa tulevat äidit rennosti, kyllä kaikki kääntyy parhain päin.:)

Odotan toista lastani, enkä henkisesti edes tunne olevani raskaana. Asun ulkomailla, ja yhteydenpidostani huolimatta koen, että Suomessa olevat perheenjäsenet tuskin noteeraavatkaan. Sukulaisnainen saa lapsen kuukautta aiemmin, hän on huomion keskipisteenä. Leikittelen ajatuksella, että lopettaisin kokonaan yhteydenpidon; petyn jatkuvasti kun en ole enää olemassa sukulaisilleni tai vanhemmilleni.

Yhteistyössä