H
hölmö ajatus, mutta kysyn uteliaana
Vieras
niin miten te jotka pistätte ne lapsilisät lasten tilille suoraan, käytännössä toimitte? saako esikoisenne pienimmän sijoituksen/kk? vai otatteko itelle satasen ylittävän osan?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Pömppiäisen äiti:Minä taas olen miettinyt, että esikoinen on ehtinyt jo keräillä tililleen sievoisen summan ennen kakkosen syntymääkään. Epäreiluako? Onhan se kakkonen toisaalta sitten äidin lihapatojen äärellä keskimääräisesti pidempään.
Alkuperäinen kirjoittaja yyyy:Alkuperäinen kirjoittaja Pömppiäisen äiti:Minä taas olen miettinyt, että esikoinen on ehtinyt jo keräillä tililleen sievoisen summan ennen kakkosen syntymääkään. Epäreiluako? Onhan se kakkonen toisaalta sitten äidin lihapatojen äärellä keskimääräisesti pidempään.
No et kai sä voi alkaa säästää ekan synnyttyä esim varulta kolmelle lapselle rahaa jos et sit saakaan enempää lapsia vaan sen takia että kaikilla olis sit aikoinaan sama summa tilillä.
Alkuperäinen kirjoittaja täh:ihmettelen kovasti, miten niin monella on varaa säästää se. Meillä menee elämiseen. Molemmilla korkeakoulutus. Kaksi lasta. Ei tuhlata mihinkän, ei tupakkaa, alkoholia, ei mitään maksullista itselle. Lapset harrastavat.VAnhemmilta ei saada mitään.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:vähän offtopic mutta nouseeko lapsilisä ensivuonna tai joskus lähitulevaisuudessa?
Alkuperäinen kirjoittaja Pömppiäisen äiti:Minä taas olen miettinyt, että esikoinen on ehtinyt jo keräillä tililleen sievoisen summan ennen kakkosen syntymääkään. Epäreiluako? Onhan se kakkonen toisaalta sitten äidin lihapatojen äärellä keskimääräisesti pidempään.
Alkuperäinen kirjoittaja täh:ihmettelen kovasti, miten niin monella on varaa säästää se. Meillä menee elämiseen. Molemmilla korkeakoulutus. Kaksi lasta. Ei tuhlata mihinkän, ei tupakkaa, alkoholia, ei mitään maksullista itselle. Lapset harrastavat.VAnhemmilta ei saada mitään.
kkAlkuperäinen kirjoittaja jenni87:Voi että.
Jos lapsilisästä laitetaan se 100?/kk säästöön koko 17-vuoden ajan niin kyllähän se summa on sama kummallakin lapsella.
Tietysti jos sen sijoittaa rahastoon niin loppusumma on varmaan vähän eri...
Onneks meillä ei ole tätä "ongelmaa" kun kerätään lapsille, yhteiseen rahastoon joka on muuten minun nimellä ( jottei myöhemmin evätä sen takia mm. opintotukia ). Ei niistä rahoista tarvi edes lapsille puhua... maksetaan sitte tulevaisuudessa mitä maksettavaa on. Esimerkiksi ajokortit, pesämunaa yms.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:kkAlkuperäinen kirjoittaja jenni87:Voi että.
Jos lapsilisästä laitetaan se 100?/kk säästöön koko 17-vuoden ajan niin kyllähän se summa on sama kummallakin lapsella.
Tietysti jos sen sijoittaa rahastoon niin loppusumma on varmaan vähän eri...
Onneks meillä ei ole tätä "ongelmaa" kun kerätään lapsille, yhteiseen rahastoon joka on muuten minun nimellä ( jottei myöhemmin evätä sen takia mm. opintotukia ). Ei niistä rahoista tarvi edes lapsille puhua... maksetaan sitte tulevaisuudessa mitä maksettavaa on. Esimerkiksi ajokortit, pesämunaa yms.![]()
Hetkinen, mikä tuo viittaus opintotkuien epäämiseen oli????
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:vähän offtopic mutta nouseeko lapsilisä ensivuonna tai joskus lähitulevaisuudessa?
nousee. KOLMANNEN lapsen. joten siitä ei tavalliselle lapsiperheelle ole hyötyä mutta suurperheelle se kymppi pari onkin kiva lisä.
Alkuperäinen kirjoittaja Pömppiäisen äiti:Minä taas olen miettinyt, että esikoinen on ehtinyt jo keräillä tililleen sievoisen summan ennen kakkosen syntymääkään. Epäreiluako? Onhan se kakkonen toisaalta sitten äidin lihapatojen äärellä keskimääräisesti pidempään.
Alkuperäinen kirjoittaja Pömppiäisen äiti:Joo, tiedän kyllä, että alkuperäinen aihe oli lapsilisistä säästäminen ja tiedän kyllä, että lapset saavat ihan yhtä kauan lapsilisää. Mutta minä en omassa viestissäni maininnut, että lapselleni olisi säästetty lapsilisiä vaan yleensä vaan tilille rahaa, mummoilta saatua, synttärilahjarahaa jne. Ja sitä ehtii kertyä enemmän sitten esikoiselle. Varsinkin kun sukulaisten rahahanoilla on taipumusta ehtyä, kun kyse ei ole enää suvun ensimmäisestä pikkupiltistä.
Ja tällä "keskimäärin kauemmin äidin lihapatojen äärellä" tarkoitin nimenomaan sitä, että en oleta, että jokainen lapsi asuu kotona tasan 18-vuotispäivään asti.
Alkuperäinen kirjoittaja ...:Helppoa se vielä on yhden lapsen äidin säästää koko lapsilisä, siperia opettaa kun on kolme, ei sitä enää koko lapsilisiä ole varaa lapsille säästää.![]()