Kun eksä on paras edelleen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AinaRakastunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AinaRakastunut

Vieras
Alan todenteolla kärsimään tilanteestani.... Olen nyt 35- vuotias ja huomaan että tulen luultavasti olemaan sinkku lopunelämääni, koska en pääse eksästäni yli.

Tapasin hänet 29- vuotiaana, ja olimme muutaman vuoden suhteessa. Hän oli rehellisesti oikeastaan ainut mies jota koskaan olen rakastanut, vaikka minulla olikin ollut suhteita ennen häntä. Paitsi tunteeni häntä kohtaan, oli hän myös ns paperilla unelmamies, uskomattoman komea (itseasiassa en koskaan ole nähnyt komeampaa miestä), elämä kunnossa, hyvin toimeentuleva, älykäs, mahtavaa seuraa, uskomaton sängyssä... Voisin luetella listaa loputtomiin, mutta lyhykäisyydessäkään hän on se mies mitä en kuvitellut voivan olevan olemassakaan.

No, kukaan ei ole täydellinen, ja se ainut asia mikä hänestä teki minulle epätäydellisen oli se, että hän petti minua. Tämä tapahtui vieläpä samaan aikaan kun jätin ehkäisyn pois lapsen toivossa. En onneksi kerennyt tulemaan raskaaksi, ja jopa mietin että antaisin anteeksi hänelle, mutta koska sain käsityksen, että hän saattaisi jopa haluta olla oikeastikin tämän naisen kanssa, en vain kestänyt tilannetta ja koen että "jouduin" jättämään hänet. Hyvähän se oli, sillä he jatkoivatkin yhdessä.

Suurin ongelmani on se, että vaikka minua loukattiin, olin, ja olen silti aivan yhtä ihastunut ja rakastunut eksääni kuin aina ennenkin. Kävin läpi jonkinlaisen vihavaiheen, josta sain voimaa edetä eteenpäin... Mutta oikeasti koin, etten vain ollut edes hänen arvoisensa, ja siksi asiat meni niinkuin meni. Itse tiesin, etten yksinkertaisesti koskaan voisi löytää parempaa, millään tasolla, ja olin uskollinen hänelle... Hän ei ilmeisesti kokenut samoin suhteeni.

Nyt kuulin että hän on tullut isäksikin. Tämä musersi minut, sillä halusin hänet aina lasteni isäksi. Edelleen koen että minun pitäisi olla tämän naisen paikalla.

Olen yrittänyt kiinnostua muista miehistä, mutta en ole tavannut yhtäkään joka olisi lähellekään eksäni veroinen. Hän oikeasti oli täydellinen mies. Joku voisi sanoa, että pettävä mies on kaukana täydellisestä, mutta en vain voi olla miehen kanssa jossa kyllä olisi sitä sitoutumiskykyä, mutta joka muutoin ei nappaa.

Miten kukaan voi tuntua enää miltään sellaisen miehen jälkeen, joka on paitsi ulkoisilta määreiltään, niin myös tunnetasolla aina vain se ainut ja paras? Hän oli minulle se oikea, enkä minä hänelle. Nyt olen 35v sikkunainen joka todella haluaa suhteen ja lapsia, ja hän on siirtynyt täysin eteenpäin, mutta minä en vain TUNNE mitään näitä miehiä kohtaan, enkä voi lopettaa eksäni vertailua vieläkään. Kuva ihanasta eksästäni nousee mieleeni treffeilla, ja sumentaa ihan kivankin miehen aivan mitättömäksi. On hyvin vaikea muutoinkaan kenekään miehen olla yhtä täydellinen ja vaikuttava kuin eksäni minulle oli.

Haaveilen hänen lapsistaan edelleen, enkä ole tavannut YHTÄKÄÄN miestä jonka lasta voisin kuvitellakaan kantavani. Hyvin vähän on enää hyviä miehiä "jäljellä" muutenkaan tässä iässä... Minusta kyllä kiinnostutaan, mutta se ei auta jos edelleen rakastan eksääni.

Yritin suhdetta yhteen ihan ok mieheen, mutta aloin suoranaisesti inhoamaan häntä, koska hänen läsnäolonsa vain muistutti siitä mihin joudun tyytymään kipeän menetykseni takia. Turhauduin siihenkin, ettei seksissäkään ole samaa kemiaa ja ihanuutta. Lopetin itse suhteen, koska miesparka ei ymmärtänyt miksi vetäydyn ja olen äreä jne.

Yksi ongelma on että tietyistä elämänyhteyksistä kokoajan koen muistutuksia tästä eksästä ja tiedän mitä hänelle kuuluu jne. Jos en kuulisi hänestä mitään voisi olla helpompaa.

Mitä minun kuuluu tehdä? Olen aivan mahdoton, mutten yksinkertaisesti voi tunteilleni mitään. Haluan lapsenkin, mutta vain häneltä... Uskomatonta millainen vaikutus tällä ihmisellä voikaan olla elämääni, koen olevani vankilassa koko loppuelämäni, lapsentekovuotenikin alkavat huveta. Istunko yksin vanhana kiikkustuolissa eksäni kuva kädessä ja vieläkin vain haaveilen hänestä ja suren elämätöntä elämääni?

Olenko minä hullu? Vai tältäkö se tuntuu kun kohtasi sen oikean, eikä ollut sitä hänelle. En halua romantisoida eksääni, mutta en vain VOI mitään tälle asialle! Jotenkin tästä on kuitenkin edettävä, mutta miten?

...Olenko minä hullu? Vai tältäkö se tuntuu kun kohtasi sen oikean, eikä ollut sitä hänelle. En halua romantisoida eksääni, mutta en vain VOI mitään tälle asialle! Jotenkin tästä on kuitenkin edettävä, mutta miten?...

Olet hullu. Hyvä mies, lopeta ensiksikin itsesi ihailu muka ex-naisesi suulla. Tekstisi ei ole oikeasti naisen kirjoittamaa. Kohtuullisen hyvä yritys kuitenkin

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja eräsnainen;11301479:
Olet hullu. Hyvä mies, lopeta ensiksikin itsesi ihailu muka ex-naisesi suulla. Tekstisi ei ole oikeasti naisen kirjoittamaa. Kohtuullisen hyvä yritys kuitenkin

Ikävä kyllä tämä ei ole provo, juttu on tosi, olen nainen ja todella toivoisin vinkkejä ihmisiltä jotka voisivat samastua tilanteeseeni. Imeisesti olen todella yksin asian kanssa, koska juttua pidetään jopa provona :(

Toiset eivät osaa olla pettämättä suhteessakaan, minä olen tahtomattanikin "uskollinen" hänelle vaikkemme suhteessa olekaan! :(

Päästä irti ja tule tähän todellisuuteen.

Varmaan juuri siitä syystä, ettet häntä voinut saada, olet asettanut hänet jalustalle ja luonut hänestä jonkin ihmeellisen harhahaavekuvan. Oikeasti, puhut miehestä, joka petti sinua ja joka ei arvostanut sinua yhtään! Hänen hyvällä ulkonäöllä tai muuten korrektilla, itsevarmalla käytöksellään ei ole mitään arvoa, jos hän ei arvosta sinua.

Pureudu sisimpääsi, käsitä tämä ja pystyt ehkä muuttamaan asennettasi. Siitä se on kiinni, asenteestasi. Kun päästät tästä haavekuvasta irti, anna muille miehille sen tilan ja saatat jopa saavuttaa unelmasi.

Onnea yritykselle.

Kokeile jos hän alkaa salasuhteeseen kanssasi. Jos tuuri(?) käy, saat hänelle lapsen. Hänen puolison tunteita on turha ajatella, jos on sama jonka kanssa mies petti sinua. Jossain vaiheessa pääse irti miehestä, sen ajan keskityt mahdolliseen lapseen. Jos et tee mitään, menee lapsentekovuodet ohi.

Itsekästä juu, mutta jos mies lähee leikkiin mukaan, ansaitsee hän kaiken.

Itsellä meni noin neljä vuotta ennen kuin lopetin exän vertaamisen muihin. Vieläkin hänellä tosin on pieni paikka muistoissani. Myös minä olen hänelle tärkeä. Pettämistä ei ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja Itsekäs;11301613:
Häen puolison tunteita on turha ajatella...
jos mies lähee leikkiin mukaan, ansaitsee hän kaiken.

Loistava neuvo! Juuri näin kannattaa ajatella ja toimia, ehdottoman viisasta ja muiden tunteista viis... Tulee itsellekin sellainen kiva ja hyvä olo, että taas jaksaa elää elämää eteenpäin ja sydämessä on aivan riemastuttavan vapautunut olo. Jes.

Eteenpäin: Minun neuvoni on vanha viisaus: Saat sen, mistä luovut.

Lopeta irtipääsemisen pyristely ja kelluttele. Anna tunteesi olla, mitä ne ovat ja nauti olostasi sekä kaikista tunteistasi kohdistu ne kehen tahansa. Huomaat jossain vaiheessa, että olet vapautunut exästäsi ja silloin pystyt siirtymään eteenpäin. Ei sulla ole kiire, naiset saavat lapsia puolessa välissä viittäkymmentä turvallisesti ja helposti. Ja tällä keinolla sulla ei mene kuin pari vuotta ja sitten olet vapaa menneisyyden kahleista.

Kirjoitin: JOS on sama jonka kanssa mies petti sinua. Eikös vanha viisaus sano: minkä taakseen jättää, sen edestään löytää. Niin makaat, kuin petaat. Sitä niität, mitä kylvät. Paha saa palkkansa Ei todellakaan tarvitse tuntea pahaa mieltä petturia kohtaan. Ja viisauksista viis. Ihminen on sellainen, että saa hyvän mielen kunnon revanssista. Näin se vaan menee. Etkös sinäkin pettänyt miestäsi jonkun hiton "karvakäden" kanssa? Ja eikös suhteesi nykyiseen alkanut kun olitte vielä molemmat tahoillanne liitoissa? Jotta plaa plaa vaan...

Älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan niin kuin neuvon...

Alkuperäinen kirjoittaja Itsekäs;11301637:
Ihminen on sellainen, että saa hyvän mielen kunnon revanssista.

Ei _ihminen_ ole "sellainen, että saa hyvän mielen kunnon revanssista." Sinä voit olla, mutta melkoinen harvinaisuus olet, jos niin on. Minusta ihmiset ovat pääsääntöisesti mukavia, empaattisia ja sydämellisiä eivätkä halua satuttaa toisia ihmisiä.

Ikävä kyllä tämä ei ole provo, juttu on tosi, olen nainen ja todella toivoisin vinkkejä ihmisiltä jotka voisivat samastua tilanteeseeni. Imeisesti olen todella yksin asian kanssa, koska juttua pidetään jopa provona :(

Toiset eivät osaa olla pettämättä suhteessakaan, minä olen tahtomattanikin "uskollinen" hänelle vaikkemme suhteessa olekaan! :(

Et sinä ap. ole yksin asiasi kanssa. Minä olen ihan samanlainen tapaus. Uuno on numero yksi eikä vaihtamalla parane.

Osaasi voisi verrata lesken osaan. Jos kantaa kaunista muistoa edesmenneestä miehestä saa kelpo lesken maineen. Jos rakastaa exäänsä pidetään vähemmän fiksuna. Se on tämän katajaisen kansan yleinen käsitys ihmiselämästä.

Koskaan ei pidä sanoa ei koskaan. Joku päivä huomaat, että olet päässyt elämässäsi eteenpäin.
Olet siis sinut menneisyytesi kanssa.

Viimeksi muokattu:
Ei _ihminen_ ole "sellainen, että saa hyvän mielen kunnon revanssista." Sinä voit olla, mutta melkoinen harvinaisuus olet, jos niin on. Minusta ihmiset ovat pääsääntöisesti mukavia, empaattisia ja sydämellisiä eivätkä halua satuttaa toisia ihmisiä.

Kaikki vaan eivät tiedosta asiaa. Et ole sen empaattisempi ym. kuin minäkään, kun toimit aiemmin mainitsemillani tavoin (nuo pettämiset ja salasuhteet). Tosin minä en ole koskaan pettänyt puolisoani.

Väitän kyllä, että jos ihmistä satuttaa, niin hän saa hiukan balsamia haavoilleen kun satuttaja saa "palkkansa". Vahingonilostakin voi nauttia. Eipä tätä kohdallani usein tapahdu, en edes muista koska viimeksi. Jaa, no tuossa vuosi sitten tyttäreni kiusaaja sai palkkansa. Ei tosin minun toimestani, mutta kuitenkin. Hitsi kun olin tyytyväinen ja kuittaan aina asiasta kun tämän henkilön tapaan.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Itsekäs;11301646:
Vahingonilostakin voi nauttia.
Ilmeisesti voi, mutta melko pahalta kuulostat.
Minä en saa minkäänlaista tyydytystä tai nautintoa toisten tarkoituksellisesta vahingoittamisesta enkä kostotoimenpiteistä.

ja mistäs sinä tiedät "Itsekäs", että tämä nyksänainen tiesi miehen edes seurustelleen apn kanssa?

Itse en ehdottaisi kenellekään toisen parisuhteen rikkomista kostomielessä.

Ap sanoo olleensa "suhteessa" tuon ihmemiehen kanssa!
Eli eivät ilmeisesti esim. asuneet yhdessä tai seurustelleet vakavasti.

Mun mielestä apn teksti on teini-ikäisen pikkutytön mielikuvituksen tuotetta.
Ihastutaan johonkin kaveriin, riiputaan hänessä kiinni vaikka toinen ei oikeastaan välitä. Saattaa roikottaa rinnalla kun ei ketään parempaakaan juuri sillä hetkellä ole tarjolla, mutta samalla mies kuitenkin hakee sitä oikeaa jonka kanssa voisi perustaa perheen.

Jos juttusi on tosi ap, niin tajuatko kuinka heität elämäsi hukkaan joka ikinen päivä haaveilessasi sellaisesta ihmisestä joka ei sinusta pidä eikä sinua itselleen kumppaniksi halua?

Mies tiesi sen, että olet nostanut hänet "jumalan" asemaan jalustalle, eikä se häntä miellyttänyt, joten hän dumppasi sinut takavasemmalle. Hyväksy se ja jatka hyvä ihminen elämääsi.

Niinkö. En tiedäkkään, mutta luultavasti tiesi vallan mainiosti.
Ap oli suhteessa usean vuoden miehen kanssa, minusta on turha vähätellä suhdetta ("Ihastutaan johonkin kaveriin, riiputaan hänessä kiinni vaikka toinen ei oikeastaan välitä".) Hehän olivat yrittämässä perheenlisäystä.

En ehdottanut parisuhteen rikkomista, vaan jos näin kävisi, niin kehoitin olemaan tuntematta huonoa omaatuntoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Itsekäs;11301660:
Niinkö. En tiedäkkään, mutta luultavasti tiesi vallan mainiosti.
Ap oli suhteessa usean vuoden miehen kanssa, minusta on turha vähätellä suhdetta ("Ihastutaan johonkin kaveriin, riiputaan hänessä kiinni vaikka toinen ei oikeastaan välitä".) Hehän olivat yrittämässä perheenlisäystä.

En ehdottanut parisuhteen rikkomista, vaan jos näin kävisi, niin kehoitin olemaan tuntematta huonoa omaatuntoa.

Kirjoitit: "Kokeile jos hän alkaa salasuhteeseen kanssasi." Et ehdottanut parisuhteen rikkomista?

Ilmeisesti voi, mutta melko pahalta kuulostat.
Minä en saa minkäänlaista tyydytystä tai nautintoa toisten tarkoituksellisesta vahingoittamisesta enkä kostotoimenpiteistä.

No miksi sitten petät ja käyttäydyt miten käyttäydyt? Lisäksi sujuvasti ohitat kommentit, jotka jotenkin liippavaat omiin vajavaisuuksiisi. Tapa se on tuokin nostaa itsensä jalustalle.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Itsekäs;11301672:
Kirjoitin myös: "Hänen puolison tunteita on turha ajatella, jos on sama jonka kanssa mies petti sinua". Eli oletusarvona (perustuen ap:n kirjoitukseen) tässä on, että mies on suhteessa edelleen naisen kanssa jonka kanssa petti ap:ta.

Nyt tää menee jankkaamiseksi, mutta kerran vielä: Mitä merkitystä sillä on, keiden parisuhteen kehotit rikkomaan? Kehotit rikkomaan parisuhteen kostoksi välittämättä kenenkään tunteista ja se on erittäin epäempaattista ja ilkeää. Ja lisäksi lapsellista ja typerää. Itsekkyyttä unohtamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Itsekäs;11301676:
oletko ihminen jolle aina tapahtuu kaikenlaista ilman omaa syytään. Oletko tuulen vietävissä?

En koskaan syydä vastuuta omista teoistani kenenkään muun niskoille. Kannan niistä täyden vastuun ihan itse.

Nyt tää menee jankkaamiseksi, mutta kerran vielä: Mitä merkitystä sillä on, keiden parisuhteen kehotit rikkomaan? Kehotit rikkomaan parisuhteen kostoksi välittämättä kenenkään tunteista ja se on erittäin epäempaattista ja ilkeää. Ja lisäksi lapsellista ja typerää. Itsekkyyttä unohtamatta.

Ap kertoi haluavansa miehen kanssa lapsen. Ei siinä meikäläisen kehotukset mitään paina. Suosittelin olemaan tuntematta pahaa mieltä. Kuinka paksusta rautalangasta tämä pitää sinulle vääntää?

Kerropa muuten, miltä Sinusta tuntui kun olit maannut "karvakäden" kanssa ja palailit reissuiltasi kotiin miehesi viereen? Vai unohditko samantein asian?

Viimeksi muokattu: