Kun hääkutsussa on tilinumero...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lahjaongelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lahjaongelma

Vieras
...niin voiko silti viedä shekin tai lahjakortin? Tuntuu tosi kalsealta laittaa tilisiirto. En oikein tykkää antaa rahalahjaa, mutta kun sitä kerran toivotaan, niin haluaisin antaa sen jotenkin muuten kuin tilisiirtona.

Ja jatkokysymys: Mikä olisi sopiva summa? Mies ja minä menossa, eli tavallaan kahdelta olisi lahja.

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Tilisiirto on paljon kätevämpi.
Me saatiin yks shekki syyskuussa ja yhä on hakematta :D

Riippuu miten tuttuja ovat ,me saatiin 20-100 euron väliltä

Mitä teidän vieraat olivat laittaneet viestiksi tilisiirtoon? Toivatko he silti häihin kortin tai jonkun pienen lahjan? Katsoitteko paljonko on kultakin vieraalta tullut?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Tilisiirto on paljon kätevämpi.
Me saatiin yks shekki syyskuussa ja yhä on hakematta :D

Riippuu miten tuttuja ovat ,me saatiin 20-100 euron väliltä

Mitä teidän vieraat olivat laittaneet viestiksi tilisiirtoon? Toivatko he silti häihin kortin tai jonkun pienen lahjan? Katsoitteko paljonko on kultakin vieraalta tullut?

Onnittelut laittoivat viestikisi
Osa toi kortin ja kukkia, muuten oli tavaroiden tuonti "kielletty" (ja siitä huolimatta saatiin astioita)

Tottakai sitä kateltiin, paljon keltäkin tuli :D ;)

laita vaan tilisiirtona ja panosta korttiin.teet vaikka ite jonkun hienon kortin ja sit sinne pienempi kortti vielä sisään,missä kerrot lahjan summan.ite korttiin sitte joku onnentoivotus vielä.ja mun mielestä 50? on sopiva kahelta.paitsi tietenki jos ei oikeesti vaan ole rahaa ni kyllä se 20? sitte riittää ja jos ei mitään kovin läheistä väkeä ole.

lisään vielä,et musta olis omituista mennä häihin ilman mitään mukanani vaikka laittaisin miten ison summan tilille.sen takia me annetaan aina tuommosessa tilanteessa joku kiva kortti.kukkia ei kyllä viedä yleensä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en tiedä mitään tyylittömämpää kuin että järjestetään isot kekkerit ja nyhdetään rahaa palkaksi.

mut jos ei tarvitse mitään tavaraa ni eikös sit oo ihan järkevää saada se raha mitä ihmiset ihan lahjaan käyttäsivät ni omalle tilille säästöön?ja me laitettiin kutsuun,että jos haluaa lahjalla muistaa ni sujauttaa tilille,mutta pelkkä läsnäolo riittää meille lahjaksi.

Minä en tiedä mitään tyylittömämpää kuin että järjestetään isot kekkerit ja nyhdetään rahaa palkaksi.

mut jos ei tarvitse mitään tavaraa ni eikös sit oo ihan järkevää saada se raha mitä ihmiset ihan lahjaan käyttäsivät ni omalle tilille säästöön?ja me laitettiin kutsuun,että jos haluaa lahjalla muistaa ni sujauttaa tilille,mutta pelkkä läsnäolo riittää meille lahjaksi.

No kyllä mäkin ihan ekana ajattelin, että aika mautonta pyytää rahaa, mutta onhan se niin, että mieluummin rahaa kuin turhaa tavaraa. Nyt sitten pohdin, miten saisi annettua lahjan niin ettei kokisi antavansa sitä mauttomasti...

Alkuperäinen kirjoittaja MT:
Luulen, että aikas monet katsovat mitä on kultakin tullut ... vaikkeivat niin siitä välittäisikään, sitä vaan haluaa tietää.

Tietenkin katsoo. Mutta onko sillä mitään merkitystä? Ei mulle ainakaan.

Tosin toisinpäin oli aika iso yllätys, mun KAVERI joka oli häissä poikaystävänsä kanssa, laittoi 60 euroa ja toi vielä lahjan! :o Kun siis mä olisin kuvitellut ja muut kaverit laitto suunnilleen sen 10-15 e per turpa.

Jos vie shekin, niin ensin itse jonottelet pankissa mahdollisesti jopa tunnin ja sitten vielä hääpari saa jonotella uudestaan kun sitä kunastavat, eli kyllä se tilisiirto on kivuttomampi.

Ei se nyt ihan noin mene :/
Me pyydettiin häälahjaksi rahalahjaa häämatkaa varten, ei häiden maksamista! :o Säästettiin rahaa juhlia varten ja molempien vanhemmat ja miun kummisetä sponsasivat loput.
20-30?/hlö on ihan hyvä summa, jos tilille laittaa. Monet laittaa reilusti enemmän.

Musta sopiva suma on 50+, mihin on varaa.. Mun mielestä on ihan ok et pyydetään rahaa. Karseeta on miettiä et mitä teet niillä tuhannella erilaisella kipolla ja kupilla joita saat kaapin täytteksi jo valmiiseen kotiin. Nykyaikanahan on niin että melkein kaikilla on jo oma koti täysin sisustettuna kun menee naimisiin.

Voi että olisikin noin helpolla ratkaistu aina se iänikuinen lahjaongelma! Sopiva summa on se, mikä muutoinkin olisi lahjaan mennyt, n.20-40?/hlö tai enemmän... Sit kiva kortti mukavaksi muistoksi!

mun mielestä 50e per nuppi on parempi. en kehtais mennä antaa rahaa vain pari kymppiä. en kyl yleensäkään tykkää antaa rahaa. jos hääpari on kavereitani niin kyllä silloin yleensä tiedetään mitä esim.kerätään tai mistä on haaveillut.

Meillä kutsussa oli tilinumero, eikä kyllä jälkeenpäin katsottu paljonko kukin oli laittanut. Mitään minimisummaa ei edes mielessämme käynyt mikä olisi hyvä. Hääjuhlaan monet toivat kortin jossa ilmoittivat muistaneen meitä remonttitilillämme. Kiva ja mieleenpinuva juttu oli miehen serkun perheeltä tullut julmetun kokoinen itse askarreltu kortti humoristisin viestein. Oli tavallaan lahja rahan lisäksi :)

Mä olen muutamalle ystävälle tehnyt kortin semmoisesta paksusta huovasta valmistetusta pannunalusesta. Niitä on ainakin sydämen ja kukan muotoisia, käsityökaupat myy ja maksaa muutaman euron. Siihen olen askarrellut sopivan värisestä kartongista jonkun lapukan johon sitten onnittelut ja keneltä se on ja silkkinauhalla tai lahjanarulla siihen pannunaluseen kiinni. On kivempi antaa kuin pelkkä kortti, jää jotain "konkreettista" muistoksi häistä kun on se alunen kuitenkin, ei ole kallis (monet kortitkin maksaa sen 3-5 euroa ) ja kuitenkin hääpari saa sitä mitä haluaa: rahaa tilille tai säästöpossuun joka juhlapaikalla.

Joo, kukin tavallaan. Mekään ei ois tarvittu yhtään mitään häälahjaksi eikä toivomuksia ollutkaan sen enempää, sai tulla ilman lahjaa tai tuoda mitä tykkäs.
Aika tyylitöntä oli se kun pariskunta piti 120v. kekkerit ja toivoivat rahaa ulkomaanmatkaa varten. ja he olivat muuten varsin varakas pariskunta...Tuli vähän hämärä olo, mut ehkä mä en vaan tajuu ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Noita:
mun mielestä 50e per nuppi on parempi. en kehtais mennä antaa rahaa vain pari kymppiä. en kyl yleensäkään tykkää antaa rahaa. jos hääpari on kavereitani niin kyllä silloin yleensä tiedetään mitä esim.kerätään tai mistä on haaveillut.

Olis varmaan lahjan saajan mielestä ja itsekin tykkäisin antaa vaikka tonnin, mutta joillekin se 20 euroa per nuppikin on aika julmetun iso raha! Varsinkin jos joutuu matkustamaan kauas, yöpymään jossain, ehkä hommaamaan lastenvahdin, uutta vaatetta itselle jne. Musta LÄHIsukulaisilta (vanhemmat ja sisarukset) tuo 50 e/nuppi olis ihan sopiva ja sitten kavereilta tai serkuilta tms. kauemmilta sukulaisilta 10-20 e per nokka ja jos lapsia, niin sitten vähän lisää. Esim. isä, äiti ja 1-2 lasta YHTEENSÄ 50 e.

Yhteistyössä