Kun haimme vauvamme hoidosta niin hoitotäti oli kännissä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shokissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

shokissa

Vieras
Okei, heti alkuun tämä "hoitotäti" oli äitini. Veimme tyttömme 10kk pariksi tunniksi siis äidilleni ja äitini oli hyvässä kunnossa (hänellä siis alkoholi ongelmana) Vauva on ollut monesti äitini luona hoidossa ja hyvin mennyt. Kun haimme tytön huomasin että äiti oli ihan kännissä :( Olin aivan järkyttynyt! Ja edelleenkin olen. En ikinä, ikinä olisi uskonu että äiti vois tehä jotain noin tyhmää että juo kun on vauva hoidettavanaan. ja vain pari tuntia, miksei olisi odottanut ja juonut sen jälkeen, en ymmärrä! Katkaisin välit kokonaan äitiini. Tein varmasti oikein? Hän on yrittänyt pyytää anteeksi ja soittaa mutten ole vastannut. En vain tiedä että miten tästä eteenpäin, sovinko tai pystynkö ikinä sopimaan tälläistä äitini kanssa vai ovatko välit katkenneet nyt pysyvästi. Olen todella vihainen enkä voi kuvitella ikinä antavani tätä anteeksi hälle. Mitä itse tekisitte tässä tilanteessa? Saako mummi enää nähdä lastenlastaan?

En jättäisi lasta mummille yksin hoitoon. Mutta en kokonaan katkaisisi siis todellakaan välejä, olisin vain itse läsnä aina kun mummi tapaisi lapsenlastaan, tai mies tms. luotettava ihminen läsnä tapaamisissa.

Itse en olisi antanut (tai ainakaan antaisi enää) lastani alkoholiongelmaiselle hoitoon. Sen verran on kokemusta, että kun se viinanhimo iskee, ei siinä paljon piltit jarruttele (omat saati hoidossa olevat.. :kieh: )

No ihan varmasti oisin tehny samoin ku sinä!! Mutta kysymykseesi siitä saako mummi enää nähdä lasta, niin sanoisin että miksei? Kai sinä voit mennä lapsen kanssa mummille kylään, kunhan olet ensin varmistanut että mummi selvinpäin!?! Ja siis hoitoon en jättäisi mutta jos itse mukana niin miksei?

Mä ymmärrän sua ap. Tuo on NIIN iso moka, että sitä ei vain tehdä. Kyllä mä olisin laittanut välit poikki, mutta en tiedä kuinka pitkäksi aikaa. Helppo sanoa, että lopullisesti kun omien vanhempien kanssa ei ikinä kävisi noin.

Hoitoon en varmana jättäis enää koskaan, edes lapsen ollessa isompi. Heti en ainakaan antais anteeks ja sillä ehdolla olisin tekemisissä että hakeutuu hoitoon ongelmansa kanssa. Mulla kans vähän samaa ongelmaa että vanhemmat juo aika paljon, mut vielä on luotto hoitamisen suhteen säilynyt. Aina vaan miettii että jos viikonloppuna vie hoitoon niin mitä jos alkaakin alkoholi houkuttaa kun lapsi on nukkumassa ja sit menee överiks.
Mun vanhemmat on olleet humalassa yhteisellä matkalla jossa lapsi oli mukana niin että lapseni näki ja minusta se jo oli aika anteeksantamatonta kun huomasin miten hämmentynyt lapsi oli ja pelkäsi omaa isoäitiään.

niin, olen vain niin vihainen ja pettynyt etten haluaisi nähdä itse enää äitiä, siis niin paljon paskaa seki akka on tehny että oksennus meinaa tulla ku edes ajattelen...
ja nyt vielä tuo joka oli viimeinen tikki että oli paras katkassa välit...

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Mummi saisi nähdä lastenlastaan, välejä en katkaisisi, mutta hoitoon en lasta enää luottaisi.

Sä oot kyl niiin aikunen :D Sä suhtaudut aina niin rauhallisesti vai onko se vaan niin helppo kirjoittaa? Sä oot kyl mun niin idoli näis asiois mä oon itte niin hermoheikki et välit olis menny poikki ehkä ajan kans vois palautua..

Alkoholismi on nimenomaan itse aiheutettu parantumaton sairaus, äitisi ei voinut sille mitään että oli pakko juoda. Äitisi olisi voinut asialle jotain vain kauan sitten ennen sairastumistaan - nyt on jo myöhäistä. Joten älä anna enää lasta hoitoon mutta älä katkaise välejäkään kokonaan.

Mä ymmärrän sua täysin. Pistää sanattomaks tollanen. Annoit kuitenkin kalleimpas hoivaan hänelle ja toinen vetäsee kännit! Varsinkin kun joudut pettymään vielä omaan äitiisi ihmisenä sen lisäksi että pelästyit ja suutuit vauvan puolesta! :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja ö:
Alkoholismi on nimenomaan itse aiheutettu parantumaton sairaus, äitisi ei voinut sille mitään että oli pakko juoda. Äitisi olisi voinut asialle jotain vain kauan sitten ennen sairastumistaan - nyt on jo myöhäistä. Joten älä anna enää lasta hoitoon mutta älä katkaise välejäkään kokonaan.

EN allekirjoita tätä!

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Mummi saisi nähdä lastenlastaan, välejä en katkaisisi, mutta hoitoon en lasta enää luottaisi.

Sä oot kyl niiin aikunen :D Sä suhtaudut aina niin rauhallisesti vai onko se vaan niin helppo kirjoittaa? Sä oot kyl mun niin idoli näis asiois mä oon itte niin hermoheikki et välit olis menny poikki ehkä ajan kans vois palautua..

No Kowalski antais lapsensa myös pedofiliaepäillyn henkilön seuraan... ;/

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:

Vuodet ovat rauhoittaneet minua :D

Isälläni on alkoholiongelma. IKINÄ emme ole uskaltaneet tai tule uskaltamaan viemään lapsia hänelle hoitoon. Jos olemme menossa kylään, käännymme ovella jos hän on kännissä. Ja käännytämme hänet meidän ovelta jos on kännissä. Ja molemmat tilanteet on joskus koettu.

Mutta kokonaan emme ole välejä katkaisseet. Onhan hän kuitenkin lastemme isoisä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei äitini enää parane tuosta, se on juoppo mikä juoppo. minäkään en edes ole asunut kotona kun koulukodissa juuri tuon takia.

tsemppiä elämääsi, ap. sinulla on hyvää asennetta onneksi tallella :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja shokissa:
Okei, heti alkuun tämä "hoitotäti" oli äitini. Veimme tyttömme 10kk pariksi tunniksi siis äidilleni ja äitini oli hyvässä kunnossa (hänellä siis alkoholi ongelmana) Vauva on ollut monesti äitini luona hoidossa ja hyvin mennyt. Kun haimme tytön huomasin että äiti oli ihan kännissä :( Olin aivan järkyttynyt! Ja edelleenkin olen. En ikinä, ikinä olisi uskonu että äiti vois tehä jotain noin tyhmää että juo kun on vauva hoidettavanaan. ja vain pari tuntia, miksei olisi odottanut ja juonut sen jälkeen, en ymmärrä! Katkaisin välit kokonaan äitiini. Tein varmasti oikein? Hän on yrittänyt pyytää anteeksi ja soittaa mutten ole vastannut. En vain tiedä että miten tästä eteenpäin, sovinko tai pystynkö ikinä sopimaan tälläistä äitini kanssa vai ovatko välit katkenneet nyt pysyvästi. Olen todella vihainen enkä voi kuvitella ikinä antavani tätä anteeksi hälle. Mitä itse tekisitte tässä tilanteessa? Saako mummi enää nähdä lastenlastaan?
Minä kyllä juttelisin äitisi kanssa, mutta en kyllä uskaltais enää vauvaa jättää hänen hoitoonsa.

Meillä on tilanne hiukka samantapainen.Ei kylläkään ole mummu kännissä lapsiani hoitanut,mutta ihan alkoholisti on, eikä näe mitään väärää siinä että kännää koko esim. kesäloman(4 viikkoa).Meillä on vähän väliä mummun ja mun perheen välinen suhde jäissä koska en suvaitse tuollaista käytöstä.Nyt meillä alkaa lapset olla jo niin vanhoja että alkavat ymmärtää asioita, joten nyt päätin lopullisesti että meijän elämä on helpompaa ilman kännäävää mummua.Itse olen sitä mieltä että hän itse valitsi pullon lastenlasten sijaan,eläköön päätöksensä kanssa.Ei voi olla tarkoituksena että hän saa häiritä kännisen puhelinsoitoilla meijän perhettä, kun yritämme käydä töissä ja hoitaa omat lapsemme.Itse olen joutunut katsomaan ryyppäämistä lapsuudenkodissani aina, lapseni haluan säästää tältä.Huom.En ole niin tiukkapipo että juoda ei sais ollenkaan, mutta kaikella on rajansa.Kiitos kun sain avautua:)

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
No Kowalski antais lapsensa myös pedofiliaepäillyn henkilön seuraan... ;/

Vääristele, vääristele vielä vähän....

Mä kirjoitin, etten uskoisi tuosta vaan jonkun pedofiliaväitteitä, vaan käyttäisin omaa harkintakykyäni. Mutta vääristele, jos sä siitä kiksisi saat.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Meillä on tilanne hiukka samantapainen.Ei kylläkään ole mummu kännissä lapsiani hoitanut,mutta ihan alkoholisti on, eikä näe mitään väärää siinä että kännää koko esim. kesäloman(4 viikkoa).Meillä on vähän väliä mummun ja mun perheen välinen suhde jäissä koska en suvaitse tuollaista käytöstä.Nyt meillä alkaa lapset olla jo niin vanhoja että alkavat ymmärtää asioita, joten nyt päätin lopullisesti että meijän elämä on helpompaa ilman kännäävää mummua.Itse olen sitä mieltä että hän itse valitsi pullon lastenlasten sijaan,eläköön päätöksensä kanssa.Ei voi olla tarkoituksena että hän saa häiritä kännisen puhelinsoitoilla meijän perhettä, kun yritämme käydä töissä ja hoitaa omat lapsemme.Itse olen joutunut katsomaan ryyppäämistä lapsuudenkodissani aina, lapseni haluan säästää tältä.Huom.En ole niin tiukkapipo että juoda ei sais ollenkaan, mutta kaikella on rajansa.Kiitos kun sain avautua:)

veit sanat suustani, olen juuri tätäkin mieltä!

Yhteistyössä