Kun hakee töitä, kuinka paljon katsellaan todistuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sanni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sanni"

Vieras
Tulipa tässä mieleen, kun on pian koulu käyty, että kun hakee töitä niin mitä katotaan enemmän todistuksia/numeroita vai työkokemusta jota on jonkun verran kertynyt sijaisuuksista tällä uudella alalla.

Mä pelkään ihan hirmusti sitä kun en oo kovin hyviä numeroita saanut eli suurin osa on kakkosta (asteikko1-3) koska kirjallisissa tehtävissä olen surkea mutta käytännön asiat hoituu hyvin.

Olen siis jo ihan aikuinen ja ollut ekasta ammatista töissä heti kun valmistuin ja nyt aloin opiskella uutta ammattia josta myös on kokemusta sijaisuuksien verran ja muutenkin olen tehnyt paljon vapaahetoistoimintaa asiaan liittyen.

Kiitos lohdutuksen sanoista! Kovasti minua on kehuttu alalla ja tykätty mutta nytkin kun näyttösuunnitelmaa kirjottaa tekis mieli itkeä kun kirjottaminen ei suju niin hyvin kun käytännön työt sujuu.

Mulla on vaihdellu paljonkin. Osa on kattonu tarkkaan kaikki paprut, osa vilassu osan ja osa ei mitään. Esim nykysen paikan sillonen pomo ei kattonu mitään, otti vain töihin. Ja jokunen muukin on ottanu haastattelusta silleen. Perästäpäin on sitte tarkistanu koulupaperit että olen se mitä sanon olevani.

Katson enemmän työkokemusta kuin todistuksen numeroita. Toki vilkaisen sellaisen yleissilmäyksen papereihin. Enemmänkin ajatuksella, että mihin numerot keskimäärin sijoittuvat. Eli en olisi sinuna kakkosista ollenkaan huolissaan. Tappavan tylsästä ykkösen rivistä olisin vasta itse huolissani.

Mulla on vaihdellu paljonkin. Osa on kattonu tarkkaan kaikki paprut, osa vilassu osan ja osa ei mitään. Esim nykysen paikan sillonen pomo ei kattonu mitään, otti vain töihin. Ja jokunen muukin on ottanu haastattelusta silleen. Perästäpäin on sitte tarkistanu koulupaperit että olen se mitä sanon olevani.

Otti varmasti kun Touhulat ei haluakaan mitään fiksua porukkaa töihin! He karkaa parempiin paikkoihin muuten alta aikayksikön, mutta kyllä ne tyhmätkin turhautuu siellä nopeaa.

Riippuu tosiaan hommasta mihin hakee. Yleensä ei todistuksia pahemmin kattella, uskoisin. Mutta joihinkin huippuhommiin niitä saatetaan katsella, koska jos halutaan todellista huippua, niin halutaan että huippulahjakkuudesta on näyttöä kaikilla tasoilla.

Esim. minulta tarkastettiin ylioppilastodistuskin, vaikka maisterin paperit ja viiden vuoden alakohtainen työkokemus painoivat enemmän. Jälkikäteen pomoni sanoi mulle, että lopullisesti homman ratkaisi minun eduksi se, että mulla oli pitkästä matikasta laudatur. Pomoni sanoi, että vaikka sellainen osaaminen ei sinällään ole oleellisinta mun duunissa, hän haluaa että mahdollisella seuraajallaan on myös rautainen logiikka + matemaattinen ajattelu hallussa.

Alkuperäinen kirjoittaja KyöpelinVuori;29781463:
Katson enemmän työkokemusta kuin todistuksen numeroita. Toki vilkaisen sellaisen yleissilmäyksen papereihin. Enemmänkin ajatuksella, että mihin numerot keskimäärin sijoittuvat. Eli en olisi sinuna kakkosista ollenkaan huolissaan. Tappavan tylsästä ykkösen rivistä olisin vasta itse huolissani.

Eikös ykkösetkin tarkoita sitä, että aineesta on läpi päästy?