Kun isompi lapsi ei halua hoitoon.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Meidän 5-vuotias on aloittamassa päiväkotiuraansa ja on heittäytynyt todella hankalaksi. Vapaapäivät ja illatkin vinkuu ja ulisee ettei halua hoitoon. Hoitoon vietäessä takertuu jalkaan ja itkee. Hän on aikaemmin ollut reipas ja iloinen kerhossa kävijä eikä tälläistä ole ollut. Nyt koettelee muutenkin rajojaan sekä hoidossa että kotona jatkuvasti ja on oikea itkupilli kokoajan. Mitään varsinaista syytä ei ole, eli loppujen lopuksi viihtyy hoidossa ja hänellä on siellä kavereita jne. Onkohan tää 5.v vaan joku hankala ikä aloittaa hoito, sillä nuorempi sisarus 3v. on sopeutunut loistavasti.

5-vuotias on tajunnut, että tämä hoidossa olo on pysyvä järjestely ja koska on vanhempi kuin 3v osaa protestoida hoidon aloitusta monella tapaa. Voi viedä vähän aikaa kun rauhottuu ja tottuu.

Höh, miksi pitää viedä pieni sitten hoitoon jos ei edes itse sinne halua :o? Mä en tajua. Ja jos toinenon vasta kolme niin hyvin joutaisit vielä olemaan kotona. Tästä taas huomataan, että niin ne lapset kärsii vieraan hoidossa. Protestointi on merkki.

Alkuperäinen kirjoittaja surullinen mam:
Höh, miksi pitää viedä pieni sitten hoitoon jos ei edes itse sinne halua :o? Mä en tajua. Ja jos toinenon vasta kolme niin hyvin joutaisit vielä olemaan kotona. Tästä taas huomataan, että niin ne lapset kärsii vieraan hoidossa. Protestointi on merkki.

Idiootti.

Minulla samna ikäiset lapset, kuin ap:llä ja tykkäävät hoidosta. Että tuskin ne nyt niin kärsivät...

Meillä ainakin huomattavissa samanlaisia oireita 5v:llä. Ollut jo hoidossa pitemmän aikaa ja tykkää siellä olla. Mä oon ajatellu et on joku ikään kuuluva vaihe.

Höh! Miksi elämässä pitää ylipäänsä tehdä mitään mitä ei halua?
Tosi epistä!

Joo ei ihmisillä tarvi käydä töissä.. eikä lapsia tarvi edes kouluun laittaa jos eivät aamulla halua mennä;) Järki huhuu???

Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Näitä kausia on melkein kaikilla aika ajoin. Kyllä se siitä ohi menee. Viet vain määrätietoisesti ja annat ekstrahuomiota sitten hoitopäivän jälkeen =)

Miksi? 3vuotiaalle sit vähemmän huomiota kun menee kiltisti hoitoon??? Mun mielestä tuosta ei mitään numeroa pidä tehdä, kyllä lapsi tottuu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Näitä kausia on melkein kaikilla aika ajoin. Kyllä se siitä ohi menee. Viet vain määrätietoisesti ja annat ekstrahuomiota sitten hoitopäivän jälkeen =)

Miksi? 3vuotiaalle sit vähemmän huomiota kun menee kiltisti hoitoon??? Mun mielestä tuosta ei mitään numeroa pidä tehdä, kyllä lapsi tottuu.

Tottakai molemmille huomiota hoitopäivän jälkeen! Kai te annatte omillenne? Muuten ne alkaa kyllä temppuilemaan. Raskasta se on hoidossa olla ja tosiasia on se, että kaikki eivät sopeudu ikinä hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja jiis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tottakai molemmille huomiota hoitopäivän jälkeen! Kai te annatte omillenne? Muuten ne alkaa kyllä temppuilemaan. Raskasta se on hoidossa olla ja tosiasia on se, että kaikki eivät sopeudu ikinä hoitoon.

Tietysti mutta että toiselle enempi?? Eikä kaikki tykkää koskaan koulusta tai työn teosta, tiedetään! Mutta kun kaikki ei ole aina kivaa.

Yhteistyössä