Kun joku sanoo olevansa hoitoalalla töissä, niin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hoitaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja cadetta:
Alkuperäinen kirjoittaja cadetta:
mietis nyt vähän , mitä sitten vaikka vaihtaisikin vaippaa...

TÄH? No ei herran jumala mitään :o Lueppas nyt kysymykseni ihan rauhassa uudelleen.

juu,mut vaippa hommii on mones paikas ja monen ikäsil... mitä sit oikeesti jos joku luulee et vaippoja vaihtaa,mix ei voi antaa luulla

Nyt mulla meni kyllä ohi. :/ En ole millään tavalla pilkannut/halveksinut/alentanut tai yhtään mitään ihmisiä jotka joutuvat töissä vaippaa vaihtamaan. Musta tuntuu ettet ihan ymmärtänyt kysymystä.

:D olen vaan aika hanakka sanomaan näissä asioissa :P

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Mikä koulutus sulla ap on?

Olen lasten ja nuorten erityisohjaaja.

mä miellän tämän enemmänkin sosiaalialaksi..

Kyllä, mutta laitoin otsikoksi hoitoala sen vuoksi, että tuntuu ettei ihmiset oikeasti ymmärrä kuinka monia erilaisia paikkoja on työskennellä yleensäkin tälläisellä alalla.

Hmm. En mä kyllä kanssa silti hoitoalaksi pysty mieltämään sosiaali- ja nuorisoalaa ja ohjaustyötä :)

Mutta kuviot on moninaiset ja esim. kehitysvammaisten asuntolassa ohjaajankin työ on usein varmasti sitä hoito- ja hoivatyötä osaltaan, vaikkakaan ei tietenkään ihan samalla toimenkuvalla kuin mitä esim. lähihoitaja ko paikassa tekisi. Näin ainakin opiskelutoverini on omaa duuniansa valottanut :)

Mutta kuviot on moninaiset ja esim. kehitysvammaisten asuntolassa ohjaajankin työ on usein varmasti sitä hoito- ja hoivatyötä osaltaan, vaikkakaan ei tietenkään ihan samalla toimenkuvalla kuin mitä esim. lähihoitaja ko paikassa tekisi. Näin ainakin opiskelutoverini on omaa duuniansa valottanut :)

Riippuu varmaan paikasta(?) Meillä kaikki ohjaajat, sosionomista -> koulunkäyntiavustajiin tekivät samaa työtä. :)

Riippuu varmaan paikasta(?) Meillä kaikki ohjaajat, sosionomista -> koulunkäyntiavustajiin tekivät samaa työtä. :)

Varmasti riippuu paljon. Kaveri puhui kahdesta paikasta (saman firman) joissa itse työskentelee ja heillä on hoitajat ja ohjaajat erikseen. Monimuotoisilla koulutustaustoilla sielläkin porukkaa, mutta hoitopuoli pitää lääkitykset kunnossa jne. ja ohjaajat enemmän vastaa siitä päivätoiminnasta ym.

Varmasti riippuu paljon. Kaveri puhui kahdesta paikasta (saman firman) joissa itse työskentelee ja heillä on hoitajat ja ohjaajat erikseen. Monimuotoisilla koulutustaustoilla sielläkin porukkaa, mutta hoitopuoli pitää lääkitykset kunnossa jne. ja ohjaajat enemmän vastaa siitä päivätoiminnasta ym.

Juu, ei meillä ollut mitään tuollaista erikseen ja kyse siis asumisyksiköistä jossa asuivat ympärivuorokautisesti. Eli paikka riippuvaista ja varmasti myös asiakassriippuvaista :)

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Eli sun ongelma on ratkaistu: Älä sano olevasi hoitoalalla, vaan kerro olevasi sosiaalialalla tai nuorisotyössä. :D

Ei ollut mun ongelma, vaan yleisesti kun olen törmännyt tähän mm. tällä palstalla.. Halusin vain udella :) Toki muillakin aloilla on sitten taas erilaiset ennakkoluulot. :)

Yhteistyössä