Kun kaikki menee päin persettä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hallatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aina tällaisia juttuja lukiessani rukoilen mielessäni, etten koskaan ikinä milloinkaan joudu tilanteeseen, jossa on sun, mun ja mahdollisesti meidän lapset! Uusperheet eivät ole normaali perhemuoto, on mun mielipiteeni.

Jotenkin tuntuu ettei tässä nyt edes haluta yrittää ajatella miestä.. Vaan kun MINULLE tulee niin rankkaa tässä nytten.. En pahalla, mutta kun mieshän oikeastaan jo ajattelee teitä kun jää pois vaikka möksöttääkin ja osoittaa mieltä, mahdutte ainakin paremmin sinne kun hänkin jää pois :D

Alkuperäinen kirjoittaja Seireeni:
Jotenkin tuntuu, että kumpainenkaan ei nyt halua joustaa asiassa. :/ Ehkä on parempi sitten, että mies jää kaupunkiin ja sä menet mökille.

Mistä kohti mä voisin joustaa? Jäädä itse pois, vai sanoa äidille (joka kuitenki omistaa koko paikan), ettei hän saa tulla? Mä oon oikeesti yrittänyt hoitaa ongelmaa joka johtuu miehen "huonosta muistista", mutta mikään ei tunnu kelpaavan. Laitoin nyt viestin, että ostetaan teltta, ei oo tullu vastausta.

Jos miehes on unohtanu kertoo tommosesta asiasta niin luulis että HÄN yrittää keksiä ratkaisua tai käy ostaan patjoja tms. Lapsellista mököttää ja sanoa ettei vaimo muka haluais koko porukalla juhannusta viettää.. Hallatar, lähde sää vaan mökille ja pidä hauskaa siskos ja muiden kans! Jos kerta oot yrittänyt ja ei onnistu ja mies mököttää niin antaa mököttää..

Niin minäkin olisin miehesi sijassa loukkaantunut. Kun on lapsia ennestään niin ne vain pitää aina ajatella varmuudella mukaan. Jos eivät sitten tulekkaan niin sehän ei sitten ole ongelma. Sopu tilaa antaa ja asenne on se ratkasevin pointti.

Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:
Alkuperäinen kirjoittaja Seireeni:
Jotenkin tuntuu, että kumpainenkaan ei nyt halua joustaa asiassa. :/ Ehkä on parempi sitten, että mies jää kaupunkiin ja sä menet mökille.

Mistä kohti mä voisin joustaa? Jäädä itse pois, vai sanoa äidille (joka kuitenki omistaa koko paikan), ettei hän saa tulla? Mä oon oikeesti yrittänyt hoitaa ongelmaa joka johtuu miehen "huonosta muistista", mutta mikään ei tunnu kelpaavan. Laitoin nyt viestin, että ostetaan teltta, ei oo tullu vastausta.

No, mut ei kahden lapsen tulo mukaan voi olla niin iso asia, et niille ei majoitusta sais järkättyä. :o Ja ymmärrän kyllä miestäsikin jos hän on innoissaan järjestänny asiat niin, että hänenkin lapset pääsisivät mukaan ja sitten sanotaan, että eivät mahdu heti alkuun, nii potuttais muakin. :(

Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa ruusunen:
kyllä varmaan kaikki mahtuvat hyvin- vai onko äitisi sitä vastaan että miehesi lapset ei tule mukaan?

Ei missään nimessä! Äiti alkoi heti miettimään, että jos he nyt sitten meneekin jonnekin muualle, mikä on musta toisaalta aika kurjaa, kun tuo paikka on kuiteski meidän äidin... Tai jos mun sisarukset tulis, ja äiti menis miehensä kanssa jonnekki kahdestaan.
Mutta pointti on se, että tässä nyt kaikki muut yrittää järjestää mukavaa juhannusta paitsi mies, joka mököttää.

Mä ehdottaisin samaa, että retkipatjoja pakataan mukaan tai sitten tuo teltta. Olisihan se kuitenkin kiva, että koko porukka saisi viettää jussia yhdessä. Toivottavasti saatte asian selvitettyä!

Niin. Minullakin on se kokemus, että uusperhekuviot ovat tosi hankalia, JOS suhtaudutaan lapsiin sinun, minun ja meidän lapsina... Meillä minun lapset ovat samalla viivalla meidän lasten kanssa. Isän luona valitettavasti onkin juuri toisin eli on kahden perheen lapset, jotka ovat eri asemassa.

Minusta tuossa nyt pitäisi lapset asettaa etusijalle, koska ei ole miehen lasten vika, jos isä tyrii. Ja sen ymmärrän, että sinua ottaa miehen asenne päähän. Kiukkuinen olisin minäkin ja näyttäisin sen. Lapset ottaisin kuitenkin mukaan, vaikka se vaivalloista ilmeisesti onkin. Toivottavasti juhannus jotenkin muotoutuu kuitenkin lopulta hyvin :)!

Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa ruusunen:
kyllä varmaan kaikki mahtuvat hyvin- vai onko äitisi sitä vastaan että miehesi lapset ei tule mukaan?

Ei missään nimessä! Äiti alkoi heti miettimään, että jos he nyt sitten meneekin jonnekin muualle, mikä on musta toisaalta aika kurjaa, kun tuo paikka on kuiteski meidän äidin... Tai jos mun sisarukset tulis, ja äiti menis miehensä kanssa jonnekki kahdestaan.
Mutta pointti on se, että tässä nyt kaikki muut yrittää järjestää mukavaa juhannusta paitsi mies, joka mököttää.

No, mut hei.. Miehet on miehiä.. Ja sehän kuvastaa vaan sitä kuinka kovasti haluais lapsensakin mukaan sinne
:hug: Mukavahan tuo vaan on, että on tuollaisiakin miehiä jotka välittää lapsistaan, liian paljon näkee nykyään ihan muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Zinnia:
Mä ehdottaisin samaa, että retkipatjoja pakataan mukaan tai sitten tuo teltta. Olisihan se kuitenkin kiva, että koko porukka saisi viettää jussia yhdessä. Toivottavasti saatte asian selvitettyä!

Laitoin jus miehelle viestin, että ostetaan teltta, se vois olla isommista lapsista ihan jännääkin. Mutta ei kuulu vastausta...

Tähän asti meillä on tämä uusioperhekuvio toiminut suht`hyvin, nyt tuli eka kerran ongelmia. Musta ois kiva, jos oltais voitu olla koko porukka yhdessä, sillä siihen ei oo montaa kertaa vuodessa mahdollisuutta.

ööö... Uusperheen arkea.

Me ollaan aina oltu kaikki pyhät kotona, niin saa nukkua omassa sängyssä, syödä mitä mieli tekee ja mahtuu olemaan. Oma tupa, oma lupa, nääs.

Mulla ei tulis mieleenkään lähteä johonkin toisten nurkkiin viiden!!! lapsen kanssa nukkumaan joku vaatemytty pään alla. Voi jeesus, tosi extremeä, ei sovi meitsille :o¤

Alkuperäinen kirjoittaja Zinnia:

Laitoin jus miehelle viestin, että ostetaan teltta, se vois olla isommista lapsista ihan jännääkin. Mutta ei kuulu vastausta...

Tähän asti meillä on tämä uusioperhekuvio toiminut suht`hyvin, nyt tuli eka kerran ongelmia. Musta ois kiva, jos oltais voitu olla koko porukka yhdessä, sillä siihen ei oo montaa kertaa vuodessa mahdollisuutta.

No, nyt alkaa jo tuntua, et miehesi ei alunperinkään halunnut lähteä juhannuksen viettoon äitisi mökille ja järjesti itsensä reissusta "ulos" järkkäämällä lapsensa mukaan. :o (Vai olisikohan ajatus vain minun kieroutuneen mielen tuotoksia)

[/quote]

No, mut ei kahden lapsen tulo mukaan voi olla niin iso asia, et niille ei majoitusta sais järkättyä. :o Ja ymmärrän kyllä miestäsikin jos hän on innoissaan järjestänny asiat niin, että hänenkin lapset pääsisivät mukaan ja sitten sanotaan, että eivät mahdu heti alkuun, nii potuttais muakin. :(

[/quote]
Empatiaa löytyy kyllä täältäkin myös miehelle! Aivan varmasti voit joustaa sen verran, että miehesi lapset mahtuvat mukaan. Telttaa tuskin käytettynä nyt tähän hätään saat, mutta uusia saa marketeista tosiaan 15egellä. Tai pari retkipatjaa jos löytyis, jos ei teiltä niin äidiltäs, siskoltas, veljeltäs...
Lapsista on vaan tosi hauskaa nukkua siskonpetillä, joten nakatkaa vaikka muutaman sängyn patjat lattialle ja siihen koko rivi lapsia. Sehän se vasta mökkielämää onkin :D
Juhannusiloa B)

Minkäikäiset ne miehen lapset on?

Ap vaikuttaa vähän nipolta noiden lapsipuoltensa kanssa, ihah kuin ne uhkaisivat häntä tunkeutumalla hänen sukulaistensa, so. äidin reviirille.

Soitin miehelle, ehdotin, että ostetaan teltta lapsille, tai otetaan makuupussit ja retkipatjat mukaan. Vastaus oli ensin että "katotaan", ja sen jälkeen "en ala mitään telttoja ostamaan".
Kuka on nipo? Kenelle ei kelpaa mikään? Miten voisin vielä tehdä sen eteen, että miehenkin lapsilla olisi mukava juhannus? Rakentaa heille oman mökin?

Ja edelleen toistan, että ollaan oltu kyllä porukalla tuossa samassa paikassa (siis silleen että molempien lapset on mukana), kyse EI OLE siitä, ettenkö haluais miehen lapsia sinne.

Soitin miehelle, ehdotin, että ostetaan teltta lapsille, tai otetaan makuupussit ja retkipatjat mukaan. Vastaus oli ensin että "katotaan", ja sen jälkeen "en ala mitään telttoja ostamaan".
Kuka on nipo? Kenelle ei kelpaa mikään? Miten voisin vielä tehdä sen eteen, että miehenkin lapsilla olisi mukava juhannus? Rakentaa heille oman mökin?

Ja edelleen toistan, että ollaan oltu kyllä porukalla tuossa samassa paikassa (siis silleen että molempien lapset on mukana), kyse EI OLE siitä, ettenkö haluais miehen lapsia sinne.

Nyt minustakin alkaa kuulostamaan siltä, ettei miehesi halunnut sinne mökille alunperinkään ja petaa itseänsä vaan ulos koko reissusta. Kannattaisi kysyä mieheltä mitä hän nyt oikein rehellisesti sanottuna meinaa käytöksellään kun mikään ei enää hänelle kelpaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sininen:

Nyt minustakin alkaa kuulostamaan siltä, ettei miehesi halunnut sinne mökille alunperinkään ja petaa itseänsä vaan ulos koko reissusta. Kannattaisi kysyä mieheltä mitä hän nyt oikein rehellisesti sanottuna meinaa käytöksellään kun mikään ei enää hänelle kelpaa.

Se haluaa mököttää.

Alkuperäinen kirjoittaja Sininen:

Se haluaa mököttää.

Mutta miksi? Sinähän yrität järjestää asioita nyt niin, että kaikilla olisi mukavaa. Oletko pyytänyt anteeksi häneltä, jos se auttaisi? Tarkemmin sanottuna selvittänyt miehelle että olet pahoillasi jos mies sai väärän käsityksen tjs.?

Yhteistyössä